DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) LITERATURA I SOCIETAT Código 12254009
Titulación
Grau en Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Formació bàsica Primer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Filologia Catalana
Coordinador/a
VELLVÈ BLANCH, BERNAT
Correo-e bernat.vellve@urv.cat
Profesores/as
VELLVÈ BLANCH, BERNAT
Web http://
Descripción general e información relevante

Aquesta assignatura es proposa estudiar la relació que hi ha entre la literatura i el seu entorn social, quines són les funcions que s'atribueixen a la ficció en les grans etapes de la història occidental i de quina manera la literatura construeix els seus models. Finalment es vol observar de quina manera la literatura és un camp on s'exerceixen una sèrie d'activitats de tipus ideològic, econòmic i social.




Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A2 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodológics de la literatura i crítica literària.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A2 Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític.
Comprèn la literatura com un espai de representació, de debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Comprèn la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
PROGRAMA:
1 Introducció a la Literatura Comparada. Rellevància en el camp social
2 L’envelliment en la literatura
3 L’Holocaust en la literatura
4 Literatura i arts plàstiques
5 Literatura i música
6 Traducció, doblatge i adaptació
7 Literatura i gènere: representació de la dona al mite de Pigmalió. Adaptacions i relectures.
9 Rutes Literàries

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 2 4
Estudis previs
A2
CT7
20 20 40
Treballs
A2
CT7
20 28 48
Seminaris
A2
CT7
10 40 50
Atenció personalitzada
8 0 8
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura
Presentació de l’entorn virtual de formació
Presentació del sistema de treball
Estudis previs -Presentació dels diversos temes de l'assignatura
Treballs -Elaboració de treballs de recerca
Seminaris -Seminaris dels diversos temes del programa
-Sessions teòriques
-Anàlisi, pràctica i debat
Atenció personalitzada Per a les qüestions docents, la professora atendrà l'alumnat per e-mail a través del Moodle o al despatx, en horari de visita.
Per a les qüestions tècniques relacionades amb el funcionament de les eines virtuals, l'alumnat buscarà el suport de "La Factoria" o del servei tècnic del Moodle

Atenció personalitzada
descripción
Per a les qüestions docents, la professora atendrà l'alumnat per e-mail a través del Moodle o al despatx, en horari de visita. Per a les qüestions tècniques relacionades amb el funcionament de les eines virtuals, l'alumnat tindrà el suport del servei tècnic del Moodle i buscarà el suport de "La Factoria"

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Estudis previs
A2
CT7
.
Treballs
A2
CT7
Exposició oral 25%
Portafolis 40%
Comentari sobre la teoria 10%
Ruta literària 25%

Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Els criteris d'avaluació tindran en compte els factors següents:

Correcció en l'expressió. Comprensió dels textos proposats i de les pautes donades per a la confecció dels exercicis. Bona estructuració dels exercicis (introducció, argumentacions, cites, conclusions, bibliografia, etc.). Capacitat d'observació i adequació dels continguts de l'assignatura a l'estudi de l'entorn. Recerca personal. Originalitat. Comprensió i ús de la terminologia específica. Capacitat de relacionar els textos proposats amb els contextos d'escriptura (el món en què es van escriure) i de lectura. Bona presentació. Ús de la cita, la referència i la bibliografia/webgrafia. Capacitat de comunicar amb eficàcia els resultats d'aprenentatge. Domini de les tecnologies de la comunicació.

Es penalitzarà la còpia literal o adaptada de textos d'internet sense citar-los amb l'exclusió de l'exercici.

A la SEGONA CONVOCATÒRIA caldrà refer els exercicis que hagin quedat suspesos en l'avaluació continuada.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


 
Otros comentarios
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.