Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A7 |
Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua catalana. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A7 |
Coneix les tendències literàries i les obres més significatives de la literatura catalana dels segles XVIII i XIX.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
| | CT7 |
Identificar els principals problemes ambientals.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Introducció al segle XIX: història, filosofia i art. |
1. 1. El Romanticisme.
1. 2. El Realisme.
1. 3. El Positivisme. |
3. La Renaixença. |
3. 1. La primera meitat de segle.
3. 2. Els Jocs Florals de Barcelona.
3. 3. Plataformes i grups. Evolució. |
4. La Poesia. |
4. 1. Gèneres i temes.
4. 2. Estudi específic de L'Atlàntida, de Jacint Verdaguer.
4. 3. Estudi específic de Canigó, de Jacint Verdaguer.
4. 4. La poesia postromàntica. |
5. La narrativa. |
5. 1. Modalitats.
5. 2. Estudi específic de la trilogia de Josep Pin i Soler.
5. 3. Estudi específic de Vilaniu, La febre d'or, La bogeria i Pilar Prim, de Narcís Oller. |
6. El teatre. |
6. 1. El teatre anterior a Frederic Soler. El sainet.
6. 2. El teatre històric.
6. 3. La paròdia.
6. 4. El drama i la comèdia de costums.
6. 5. Frederic Soler.
6. 6. Josep Pin i Soler.
6. 7. Àngel Guimerà. |
7. La crítica. Josep Yxart i Joan Sardà. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
30 |
45 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Treballs |
|
9 |
30 |
39 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Part pràctica de la classe |
Sessió Magistral |
Part teòrica de la classe |
Treballs |
Aplicació de coneixements i creativitat |
Atenció personalitzada |
Consultes |
descripción |
Els estudiants hauran d'acudir al despatx del profesor en les hores d'atenció a l'estudiant, per consultar dubtes o plantejar iniciatives.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Treball conjunt i individualitzat, alhora, de textos |
20% |
Treballs |
|
Estudis sobre obres literàries d'escriptors tractats en les sessions magistrals i en les d'exercicis a l'aula ordinària |
80% |
Otros |
|
Només per als estudiants que no assisteixen a classe amb regularitat: a més, dels treballs, examen a final de quadrimestre, amb el mateix percentatge que la resolució de problemes per als altres: 20% |
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els estudiants que assisteixin a classe amb regularitat hauran d'elaborar un treball de les característiques que es fixaran en els primers dies de classe. Els treballs s'hauran de lliurar abans de la data que es fixarà. També hauran de fer comentaris de text que s'establiran a inici de curs. Els estudiants que no hagin assistit a classe amb regularitat s'hauran de presentar a un examen (que tindrà un pes del 30%) i fer els mateixos treballs que els que hi han assistit (pes del 70 %). |
Bàsica |
Joaquim Molas (coord.), Història de la literatura catalana, VII, 1986, Ariel
Francesc Curet, Història del teatre català, 1967, Millà
, Anuari Verdaguer, anual, Eumo
, Caplletra, trimestral, Universitat de València
, Randa, semestral, Moll
, Actes del s col·loquis sobre Romanticisme, Jacint Verdaguer, Àngel Guimerà, Josep Yxart i Narcís Oller, ,
Enric Cassany (dir.), Panorama crític de la literatura catalana, Segle XIX, 2009, Vicens Vives
|
|
Complementària |
|
|
|
Otros comentarios |
Seria convenient que els estudiants llegissin tantes obres literàries de període com els fos possible abans de començar l'assignatura. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|