Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Demostrar que coneix l'estructura, l'ús, la variació i l'evolució històrica de la llengua espanyola. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Coneix les varietats de l'espanyol parlat a Amèrica des d'una perspectiva històrica i actual.
Relaciona el coneixement lingüístic amb altres tipus de coneixement.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema
0. Aspectos geográficos, históricos y culturales de América
1. Las lenguas precolombinas: su desaparición.
2. La expansión del español en las Indias.
3. El andalucismo.
4. Unidad y diversidad.
5. Desarrollo del español americano (ss. XVI-XIX)
6. Zonas dialectales del español de América (s. XX). |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
40 |
60 |
100 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
30 |
44 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de la asignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Comentarios de artículos o textos relacionados con la temá tica de la asignatura. |
Atenció personalitzada |
La atención personalizada se llevará a cabo a través de consultas que el alumno puede realizar, siempre que lo crea necesario, en las horas de despacho que se indicarán oportunamente. |
Descripció |
S’atendrà a l’alumnat en tutoria
individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i
altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser
presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com
es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial,
per correu electrònic, Moodle...). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Examen final de 4 preguntes a desenvolupar. |
100% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Los alumnos que asistan regularmente a clase estarán exentos de examinarse de la parte práctica al final del cuatrimestre. Los alumnos que no asistan regularmente a clase tendrán que realizar la parte práctica (30%) junto con el examen teórico (70%) a final del cuatrimestre. En la segunda convocatoria se mantendrá la misma estructura. |
Bàsica |
|
ALVAR,M. El español de las dos orillas. Madrid, Mapfre. BUESA OLIVER, T. Indoamericanismos léxicos en español. Madrid, CSIC. FONTANELLA DE WEINBERG, M. El español de América. Madrid, Mapfre. GARRIDO DOMÍNGUEZ, A. Los orígenes del español de América. Madrid, Mapfre LOPE BLANCH, J.M. El español de América. Madrid, Alcalá. MARTINELL, E. La comunicación entre españoles e indios. Madrid, Mapfre. QUILIS, A. La lengua española en cuatro mundos.Madrid, Mapfre. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|