Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions. |
| A9 |
Demostrar que coneix l'estructura, l'ús, la variació i l'evolució històrica de la llengua espanyola. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Construeix una argumentació lingüística.
| | A9 |
Coneix les relacions semàntiques lèxiques.
Coneix els mecanismes de interpretació semàntica de les oracions.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1. L'estudi del significat de les paraules i les oracions
|
|
TEMA 2. El canvi de significat
|
|
TEMA 3. Ambigüetat i vaguetat lèxica
|
|
TEMA 4. Relacions de significat i configuracions lèxiques
|
|
TEMA 5. L'anàlisi del significat lèxic
|
|
TEMA 6. Categorització i adquisició del lèxic
|
|
TEMA 7. Relacions sintagmàtiques: restriccions lèxiques i expressions fixes
|
|
TEMA 8. La representació del significat lèxic: aplicacions computacionals
|
|
|
|
TEMA 10. Les relacions de significat en l’oració: relacions de modificació i relacions de quantificació |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
32 |
64 |
96 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
18 |
18 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
4 |
8 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis a l'aula
|
Atenció personalitzada |
Orientació i resolució de dubtes |
Descripció |
Orientació i resolució de dubtes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Exercicis |
15% |
Proves objectives de tipus test |
|
Preguntes sobre els continguts de l'assignatura
|
40% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Preguntes sobre els continguts de l'assignatura |
40% |
Altres |
|
Valoración positiva de l'assistencia i participació a les classes |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: Prova final que consistirà en una primera part de preguntes objectives de tipus test i en una segona part de preguntes curtes i exercicis. La prova final de la segona convocatòria tindrà un pes en l'avaluació del 100%. |
Bàsica |
|
Espinal, Teresa (coord.) (2002): Semàntica: del significat del mot al significat de l'oració. Barcelona: Editorial Ariel.
Escandell Vidal, M. Victoria (2007): Apuntes de Semántica léxica. Madrid: UNED. |
Complementària |
|
Chierchia, Gennaro, and Sally McConnell-Ginet (1990): Meaning and Grammar: An Introduction to Semantics. Cambridge, Mass.: MIT Press. Cruse, Alan D. (2004): Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. Kearns, Kate (2000): Semantics. New York: St. Martin's Press. Saeed, J.I. (1997): Semantics. Oxford: Blackwell. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LINGÜÍSTICA/12264006 | TENDÈNCIES ACTUALS EN LINGÜÍSTICA/12264225 | LES PARAULES DE LA LLENGUA ESPANYOLA/12264121 | LES ORACIONS DE LA LLENGUA ESPANYOLA/12264124 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|