Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la literatura i la crítica literària. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Adquireix coneixements sobre història, teoria i crítica literàries.
Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític.
Comprèn la literatura com un espai de representació i de debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Analitza els conceptes teòrics fonamentals de la literatura.
Comprèn la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
TEMARI PRIMER QUADRIMESTRE
1. UNA PANORÀMICA DE LA LITERATURA DE TOTS ELS TEMPS I EL CONCEPTE DE LITERATURA
2. LA LITERATURA CONTEMPORÀNIA I LES SEVES TEORIES
|
1.1 Aristòtil i la Poètica
Conceptes bàsics
1.2 Horaci: Epístola als Pisons
La teòrica clàssica
Mètrica clàssica
1.3 La retòrica medieval i l'art de ben trobar trobadoresc
1.4 Ars retòrica i Renaixement
Les figures retòriques
Les tres unitats
La mètrica
2.1 El romanticisme i el naixement de la filologia. L'organicisme
2.2 La crisi del llenguatge
2.3 Els formalistes russos
2.4 New Criticism, l'escola de Chicago i l'estètica de la recepció
2.5 Estructuralisme i postestructuralisme
2.5 La deconstrucció
2.6 L'escola de Frankfurt, estudis de gènere i estudis postcolonials
2.7 Teoria dels gèneres |
SECOND TERM |
|
Romanticism. |
The first module will focus on analysing literary works in historical and sociocultural context. We will have a look at Romanticism. Romanticism challenged the Enlightenment ideals of reason, order and balance and privileged the imagination, freedom of spirit and subjective experience.
Main authors:
poetry: William Wordsworth, Samuel Taylor Coleridge, William Blake, John Keats, Percy Bysshe Shelley, Lord Byron.
novel: Mary Shelley "Frankenstein"
|
Contemporary literature |
The second module will centre on contemporary literature.
Main texts: Margaret Atwood "The Handmaid’s Tale", Peter Shaffer "Equus" |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Seminaris |
|
28 |
53 |
81 |
Sessió Magistral |
|
45 |
45 |
90 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
Presentacions / exposicions |
|
20 |
10 |
30 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
9 |
10 |
Proves mixtes |
|
25 |
6 |
31 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
4 |
6 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
10 |
2 |
12 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
The first class will introduce this subject, its contents, reading texts, methodology, exams and bibliography. It is important that all students attend regularly. |
Seminaris |
The seminars will focus on the different contents related to the literature of the 19th century as well as literary utopia and dystopia. There will be general introductions to the literary and cultural contexts, which will be done with power-point presentations. The seminars will also be practical and based on the reading of texts uploaded to Moodle.
|
Sessió Magistral |
Part of this course will be based on lectures, especially the Theory classes. You will be introduced to different literary theories and also social and ideological theories which will help you to understand better the significance of the texts discussed in class. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
PRIMER QUADRIMESTRE: Lectura i comentari de textos lírics per tal de conèixer i aplicar els diversos conceptes i mètodes d'anàlisi. |
Atenció personalitzada |
I will be pleased to receive students at my office for any kind of doubt or consultation. Let me know in advance, either through email or in class, when you would like to talk to me
You can also write to my email and tell me about your concerns. |
Presentacions / exposicions |
PRIMER QUADRIMESTRE: Presentació a través del moodle de treballs en equip sobre aspectes relacionats amb la lectura de textos narratius i teòrics.
SEGON QUADRIMESTRE: You will be asked to give a power-point presentation in English. Again, you should follow the instructions on Moodle very carefully. |
descripción |
We will be pleased to receive students for any kind of doubt or consultation. Let us know in advance, either through email or in class, when you would like to talk to us so that we can arrange a meeting.
You can also write us an email and tell us about your concerns.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
SEGON QUADRIMESTRE: SECOND TERM
THE PROJECT: working in groups and preparing a powerpoint presentation. Instructions for the PROJECT will be uploaded to Moodle.
|
20% (2Q) |
Proves objectives de tipus test |
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
PRIMER QUADRIMESTRE:
Una sèrie de comentaris de text i resums de les obres comentades a classe. S'han de fer totes les activitats per aprovar. Les activitats que no responguin a l'enunciat no s'avaluaran.
|
20% (1Q)
|
Proves mixtes |
|
SEGON QUADRIMESTRE. SECOND TERM
TWO EXAMS:
The exams will assess how much you have understood and learned from the topics discussed and analysed in class. The assessment will also be based on your language skills. It will be a combination of shorter questions and longer essay questions
|
60% (2Q) |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
PRIMER QUADRIMESTRE:
Comentari de text presencial a classe.
SEGON QUADRIMESTRE: SECOND TERM
short tests aimed at checking your knowledge of the set texts. |
20 % (2Q) |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
OBSERVACIÓ GLOBAL: La nota final de l'assignatura resultarà de la mitjana dels dos quadrimestres sempre que s'hagin aprovat tots dos. En la SEGONA CONVOCATÒRIA es farà un examen escrit i hi entrarà la matèria treballada durant el curs. Cada quadrimestre s'avaluarà de manera independent i per aprovar l'assignatura caldrà tenir-los aprovats tots dos. PRIMER QUADRIMESTRE: Per poder aprovar el primer quadrimestre, caldrà obtenir un mínim de cinc. SEGON QUADRIMESTRE/ SECOND TERM:
- Per aprovar el segon quadrimestre cal fer totes les proves curtes, els exàmens i la presentació del projecte. En cas de no fer-ho, tot el segon trimestre quedarà suspes i caldrà fer l'examen de recuperació.
- Si la teva nota global del segon quadrimestre és inferior a 5 i/o no assisteixes a classe amb regularitat, hauràs de fer l'examen de segona convocatòria.
- Els alumnes que no assisteixin a classes amb regularitat: se'ls demanarà que facin RESIT EXAMEN (SEGONA CONVOCATÒRIA).
|
Bàsica |
|
PRIMER QUADRIMESTRE J. Culler, Breve introducción a la teoría literaria, Barcelona, ed.Planeta, 2014. M. Foucault, "Què és un autor?", Els marges 27-29, 1983: 205-220. R. Barthes, "La muerte del autor", a El susurro del lenguaje, Barcelona, ed.Paidós, 1984.
SEGON QUADRIMESTRE Module one: Frankenstein by Mary Shelley (fragments), a selection of Romantic poems Module two: The Handmaid’s Tale by Margaret Atwood, Equus by Peter Shaffer; a selection of poems by Wilfred Owen and Siegfried Sassoon |
Complementària |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS I/12274119 | ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS II/12274120 | INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA ANGLESA/12274121 | INTRODUCCIÓ A LA CULTURA DELS PAÏSOS DE PARLA ANGLESA/12274123 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|