DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) LITERATURA FRANCESA Código 12274104
Titulación
Grau en Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Segon 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Prerrequisitos 12274102 Llengua francesa
Departamento Filologies Romàniques
Coordinador/a
DE LA CRUZ VERGARI, ELENA
Correo-e elena.delacruz@urv.cat
Profesores/as
DE LA CRUZ VERGARI, ELENA
Web
Descripción general e información relevante

Aquesta assignatura presenta una aproximació a alguns dels escriptors més destacats del segle XX francès. S'analitzaran els corrents literaris més significatius i el pensament d'aquest període de la literatura francesa. També s’ensenyarà la llengua francesa a través de texts literaris seleccionats i adaptats.




Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A3 Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A3 Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per a satisfer les necessitats d’ús instrumental bàsic d’una segona llengua estrangera.
Coneix les tendències i les obres literàries més significatives en llengua francesa.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. La literatura 1.1 Objecte d'estudi, instruments i objectius
1.2 Art i societat a finals del segle XIX i mitjans del XX
1.3 Literatura i crítica literària
1.4 El mite de Narcís en la literatura com a paradigma literari d'anàlisi
2. La literatura dels segles XIX i XX a través dels textos 2.1. "A la recherche du temps perdu" de Marcel Proust
2.2. André Gide
2.3. Les avant-gardes: antecedents i creadors
2.4. Albert Camus
2.5. L’Existentialisme de Jean-Paul Sartre
2.6. Simone de Beauvoir
2.7. Marguerite Duras

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
4 2 6
Sessió Magistral
A3
25 8 33
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
A3
23 34 57
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A3
7 45 52
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Es posarà l'alumne en contacte amb aspectes teòrics de la literatura francesa i la crítica literària. També s'explicaran la planificació i la metodologia de la assignatura.
Sessió Magistral Presentació de la literatura i la cultural francesa de finals dels segle XIX fins a mitjan segle XX.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Resolució de problemes pràctics entorn del fet literari i els textos literaris.

Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura obligatòria de "Le temps retrouvé" de Marcel Proust (en edició francesa o en traducció).
Anàlisi de textos.
Atenció personalitzada Temps reservat per atendre individualment l'alumnat en privat.

Atenció personalitzada
descripción

L'atenció personalitzada es durà a terme a l'aula, també al despatx de la professora o per correu electrònic.




Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
A3
Comentari literari (prova obligatòria) 50%
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A3
Comentari literari (prova obligatòria) 50%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

El primer examen tindrà un pes d'un 40 % i el segon examen d'un 60%.


Fonts d'informació

Bàsica Jacques Vassevière, Nadine Toursel, Littérature : 150 textes théoriques et critiques, Armand Colin, 2015
A.A.V.V., Textos para el estudio de la literatura francesa (siglos XVI-XX), EUB, 1996

*Lectura obligatòria de "Le temps retrouvé" de Marcel Proust (en l'edició francesa o traduïda).

Complementària , , ,

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.