DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I Codi 12274109
Ensenyament
Grau en Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
MANEGRE , MARNI LYNNE
PUIG GARCIA, SILVIA
Adreça electrònica silvia.puig@urv.cat
marnilynne.manegre@urv.cat
Professors/es
PUIG GARCIA, SILVIA
MANEGRE , MARNI LYNNE
Web
Descripció general i informació rellevant <p>El curs té com a objectiu millorar les competències dels estudiants en llengua anglesa. Es posarà èmfasi en el desenvolupament de les habilitats de lectura i escriptura. S'adoptarà una perspectiva teòrica per introduir els diferents textos i reforçar conceptes de gramàtica. Els estudiants treballaran diferents materials proporcionats, així com també produiran els seus propis textos escrits.</p><div><br /></div><div><br /></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Domina la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua angles a un nivell intermedi-alt.
Coneix i aplica les tècniques i estratègies elementals pròpies del discurs oral i/o escrit.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Tècniques de lectura (skimming, scanning, etc.)
Estratègies de comprensió lectora en ESL
Formació de paràgrafs
Conectors i cohesió
Expresió escrita (la veu de l'autor: verbs modals, construccions impersonals, etc.)
Trobar i avaluar fonts d'informació
Resumir
Descriure
Citar
Assajos acadèmics
Articles acadèmics
Correspondència acadèmica (cartes formals i informals, instancias, queixes formals...)

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A5
8 12 20
Seminaris
A5
46 72 118
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
A5
2 6 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Les classes desenvoluparan principis teòrics i pràctics que permetin a l'alumnat l'estudi de diferents tipologies textuals.
Sessió Magistral Les sessions magistrals se centraran en l'ús de la gramàtica com a eina comunicativa. Es primaran aspectes de l'escriptura com ara el registre, la cohesió i la puntuació, així com altres que es detallin al temari.
Seminaris Els textos que s'estudiaran a classe són de diversos registres i procedència varia (diaris, revistes d'informació general, revistes científiques, guies i escrits literaris, etc.) S'han triat amb la idea de familiaritzar l'alumnat amb diferents tipus i formes d'escriptura (descripció, correspondència, textos acadèmics, etc.).
Durant els seminaris s'aplicaran les tècniques de lectura i escriptura apreses a les sessions teòriques, que permetin a l'alumnat desenvolupar a un nivell superior les diferents tasques assignades.
Els aspectes gramaticals també es tindran en compte amb l'objectiu d'aconseguir una correcta expressió escrita.
Atenció personalitzada A classe, es promourà l'atenció personalitzada. Quedarà a disposició de l'alumnat un horari d'atenció al estudiant per a la resolució de dubtes i preguntes; l'email i les tutories mitjançant teams també s'utilitzaran en cas que l'alumne ho prefereixi.

Atenció personalitzada
Descripció

L'alumnat disposarà d'un horari d'attenció per resoldre les preguntes, els dubtes i les suggerencies relacionades amb els continguts pràctics i teòrics del curs. Aquest horari oferirà la possibilitat de practicar la part oral de la llengua, concretament, els continguts relacionats amb l'assignatura. Les consultes també es poden realitzar mitjançant el correu electrònic.



Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
A5
• 40% de participació setmanal: els alumnes han de lliurar activitats breus durant el curs escolar. Hauran de llegir o produir diferents tipus de textos.

• 10 % Activitat de cooperació amb altres alumnes relacionada amb la unitat de correspondència.

• 50% Dues proves realitzades durant les hores de classe sobre la tipologia de textos impartits a classe.
40%

10%


50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Primera convocatòria: AVALUACIÓ CONTINUA:

1. La nota d'aprovació d'aquest curs és del 50%

2. Assistència i participació : Tingueu en compte que aquest és un curs totalment pràctic. Per tant, la nota final es basarà en l'assistència regular a classe, la participació activa i la superació de totes les tasques.

Si no assistiu a les sessions amb regularitat o si suspeneu el curs, haureu de fer l'examen de 2a convocatòria.

3. No s'acceptaran treballs fora de termini. No es realitzaran proves/exàmens fora de les dates i hores programades.


Aquells alumnes que suspenguin l'avaluació contínua tenen una segona oportunitat o una segona convocatòria. L'examen consta de dues parts. En cada part redactaran un text seguint les característiques que hem vist a classe.
Els estudiants poden obtenir més informació per correu electrònic.

Fonts d'informació

Bàsica , , ,

Smalzer, William R.

Write to be Read.

Cambridge University Press.

Gónzalez Vera Pilar. Learning to Write Academic Texts in English. Zaragoza, Mira Editores. 2014

- A photocopiable anthology of reading materials.

-A monolingual dictionary.

Complementària

Monolingual dictionaries:

-The New Oxford English Dictionary

-Cambridge Advanced Learner's Dictionary. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.

-Collins Cobuild English Dictionary for Advanced Learners. (4th Ed.). Glasgow: HarperCollins, 2001.

Useful Usage Books:

-Swan, M. Practical English Usage. Oxford: Oxford Univ. Press, 2005. 

 

 





 

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING II/12274110

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
ANGLÈS II/12274003
ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS I/12274119

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ANGLÈS I/12274002
LITERATURA/12274001
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent