DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING II Código 12274110
Titulación
Grau en Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Segon 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ZHANG , XIAODAN
RAYA PALMER, ADRIANA
Correo-e xiaodan.zhang@urv.cat
adriana.raya@urv.cat
Profesores/as
ZHANG , XIAODAN
RAYA PALMER, ADRIANA
Web
Descripción general e información relevante
L’objectiu d’aquesta assignatura és que l’alumnat millori les seves habilitats de redacció i comprensió lectora en anglès, posant especial atenció en el pensament crític a la societat actual. Alguns dels tipus de texts que es treballaran són els textos acadèmics, els textos de ficció, la poesia, els textos publicitaris i els textos periodístics.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Domina la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell intermedi-alt.
Coneix i aplica les tècniques i estratègies bàsiques pròpies del discurs oral i/o escrit.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
A. Redacció 1. L’organització d’un text
- Al nivell de l’oració
- Al nivell del paràgraf

2. La redacció de diferents tipus de texts

3. Redactar per a diferents públics
- Ordres i obligacions
- Assertivitat (modalitat)
- Ús dels pronoms
- Formalitat i vocabulari

4. Referir-se a altres texts i fonts d’informació
- Informar sobre el que han escrit o dit altres
- La influència del context en informes, respostes i reaccions
B. Comprensió lectora 1. La identificació d’ideologies als textos:
- Mitjançant l’anàlisi lèxica
- Mitjançant l’anàlisi gramatical

2. Llegir de forma crítica:
- Per què llegir de forma crítica?
- Pressuposicions
- La metàfora i la ironia
- Deduir


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1.5 0 1.5
Sessió Magistral
A5
15 15 30
Seminaris
A5
14 14 28
Fòrums de debat
A5
0.5 1 1.5
Resolució de problemes, exercicis
A5
24.5 45 69.5
Atenció personalitzada
0.5 1 1.5
 
Proves objectives de preguntes curtes
A5
1 3 4
Proves pràctiques
A5
4 10 14
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Introducció al mòdul: objectius, guia docent, metodologia i avaluació.
Activitats introductòries per a enllaçar el contingut del mòdul amb ‘Destresses Comunicatives: Reading and Writing I’.
Sessió Magistral Sessions magistrals interactives que fomentaran la intervenció de l’alumnat.
Seminaris Els seminaris consistiran d’exercicis pràctics i de debats.
Fòrums de debat Es podran fer server fòrums per a la participació de l’alumnat.
Resolució de problemes, exercicis Resolució de problemes, exercicis
Atenció personalitzada ’alumnat poden visitar les professores per a fer consultes sobre el contingut i el funcionament de les classes.

Atenció personalitzada
descripción
S’anima a l’alumnat a demanar orientació i feedback extra Durant les hores de classe, per correu electronic o concertant una cita amb la professora.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis
A5
Una varietat d'activitats per a l'avaluació continua basades en el treball realitzat a classe sobre habilitats de lectura i redacció. 60%
Proves objectives de preguntes curtes
A5
N/A
Proves pràctiques
A5
Tasques de redacció. 40%


Otros  

N/A

+/-5%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Primera convocatòria: AVALUACIÓ CONTINUA:


1. La nota d'aprovació d'aquest curs és del 50% 2. Assistència i participació : Tingueu en compte que aquest és un curs totalment pràctic. Per tant, la nota final es basarà en l'assistència regular a classe, la participació activa i la superació de totes les tasques. Si no assistiu a les sessions amb regularitat o si suspeneu el curs, haureu de presentar-vos a l'examen de 2a convocatòria. 3. No s'acceptaran treballs fora de termini. No es realitzaran proves/exàmens fora de les dates i hores programades.

Es demanarà a l'alumnat que suspengui l'avaluació continuada que es presenti a la segona convocatòria. L'examen serà el 100% de la nota final.


Fonts d'informació

Bàsica , , ,

Goatly, A. & Hiradhar, P. (2016). Critical Reading and Writing in the Digital Age: An introductory coursebook. Routledge.

Complementària

Smalzer, William R. : Write to be Read.Cambridge University Press.

Gónzalez Vera, Pilar. Learning to Write Academic Texts in English in Higher Education.Zaragoza, Mira Editores 2014.

Recomanacions

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING II/12274108
LLENGUA ANGLESA II/12274106

Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING I/12274107
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I/12274109
LLENGUA ANGLESA I/12274105
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.