DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) LLENGUA ANGLESA IV Código 12274112
Titulación
Grau en Anglès (2009)
Ciclo 1r i 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Tercer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
BRUGUÉS MELLADO, CRISTINA
Correo-e cristina.brugues@urv.cat
Profesores/as
BRUGUÉS MELLADO, CRISTINA
Web
Descripción general e información relevante

Adquisició de coneixements i competències gramaticals adequades al nivell C1 (MECR): centrar-se en (i) la descripció morfològica i sintàctica i l'anàlisi de les unitats bàsiques de l'anglès i (ii) l'ús de la llengua.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Domina la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell avançat.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Llengua i lingüística 1.1. Lingüística i els seus subcamps
1.2. Gramàtiques i regles prescriptives i descriptives
1.3. Parla vs escriptura
1.4. Llenguatge formal vs informal
1.5. Llenguatge estàndard, no estàndard i incorrecte
2. Tipologia oracional 2.1. Principals tipus d'oracions
2.2. Tipus menors d'oracions
2.3 Representacions bàsiques de les oracions
3. Morfologia: Conceptes bàsics 3.1. Paraules, formes de paraula i lexemes
3.2. Morfemes, morfes i al·lomorfs
3.2.1. Lligat vs lliure
3.2.2. Lèxic vs gramatical
3.2.3. Inflexional vs derivacional
3.2.4. Morfs i suplements de portmanteau
3.2.5. Sincretisme, defectuositat, irregularitat
3.3. Arrels, afixos, tiges, bases
3.4. El lèxic i les normes morfològiques
4. Morfologia: La classificació de les paraules 4.1. Elements de sistema tancat vs articles de classe oberta
4.2. Parts tradicionals del discurs
4.3. Classes de paraules: Criteris per a una classificació formal
4.3.1. Categories gramaticals
4.3.2. Criteris semàntics
4.3.3. Criteris morfològics
4.3.4. Criteris sintàctics
4.4. Classes de paraules
4.4.1. Substantius
4.4.2. Els pronoms
4.4.3. Determinants i quantificadors
4.4.4. Verbs
4.4.5. Auxiliars
4.4.6. Adjectius
4.4.7. Adverbis
4.4.8. Preposicions
4.4.9. Conjuncions
4.4.10. Altres
5. Formació de paraules angleses: una visió general 5.1. Estructura morfològica
5.2. Processos de formació de paraules
5.2.1. Productiu vs lexicalització
5.2.2. Processos derivatius
5.2.2.1.1. Afixació
5.2.2.1.2. Conversió
5.2.2.1.3. Canvi de categoria
5.2.2.1.4. Canvi semàntic
5.2.3. Composició
5.2.3.1.1. Classificació semàntica
5.2.3.1.2. Classificació sintàctica
5.2.3.1.3. Compostos versus locucions
5.2.4. Altres processos de formació de paraules
5.2.4.1.1. Retall
5.2.4.1.2. Barreja
5.2.4.1.3. Acrònims
5.2.4.1.4. Formació posterior
5.2.4.1.5. Fabricació de paraules
5.2.4.1.6. Modismes i col·locacions

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A5
1 0 1
Sessió Magistral
A5
20 25 45
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
CT4
37 25 62
Resolució de problemes, exercicis
A5
1 40 41
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries - Presentació del curs: objectius, continguts, metodologia, planificació del curs, avaluació, referències bibliogràfiques i relació amb la resta de la titulació
- Instruccions per dur a terme exercicis i tasques
- Feedback a tot el grup sobre la feina feta i les proves realitzades
Sessió Magistral Presentació dels continguts del curs mitjançant explicacions, exemples i suports visuales.
- Participació activa dels estudiants: preguntes i contribucions.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària - Anàlisi pràctica de casos aportats pel professor.
- Activitat en que els alumnes poden aportar una pregunta per discutir a l'aula.
- Durant les hores de seminari, els estudiants treballaran en l'anàlisi dels textos que utilitzaran per realitzar els seus projectes.
Resolució de problemes, exercicis
Atenció personalitzada – Individual o grupal
- Resoldre dubtes sobre continguts del curs, mecànica o avaluació
- Proporcionar feedback
- Proporcionar suport addicional
- Fer suggeriments de millora
- Proporcionar assessorament
- Comprovar el progrés dels estudiants

Atenció personalitzada
descripción
S'anunciarà a través de Moodle

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Otros  

Hi ha quatre components per a l'avaluació d'aquest curs. Aquests inclouen 1) tres proves de classe curta (60%); 2) un resum oral d'un breu text escrit que es realitzarà en grup (15%); 3) una exposició oral de la història d'una paraula anglesa que es realitzarà en grups (15%); i 4) la presentació d'exercicis autocorregits treballats en seminaris (10%)

100%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

No es realitzarà cap prova/examen fora de les dates i hores programades.

1a Convocatòria

Els estudiants hauran de fer les 3 proves i obtenir un mínim del 50% a la prova 3 per al còmput de la nota final de la 1a convocatòria. Nota d'aprovació: 50%.

2a Convocatòria

Examen final 100% que inclou preguntes i exercicis sobre tots els temes tractats a l'assignatura. Els estudiants han d'obtenir un mínim del 50% per aprovar aquest examen.


Fonts d'informació

Bàsica

 Biber, Douglas.; Conrad, Susan.; Leech, Geoffrey N., Longman student grammar of spoken and written English, , 2002

 Biber, Douglas.; Conrad, Susan.; Leech, Geoffrey N., Longman student grammar of spoken and written English workbook, , 2002

 Börjars, K.; Burridge, K., Introducing English grammar, 3rd, 2019

 Greenbaum, S.; Quirk, R.; Chalker, S., A student's grammar of the English language, , 1990

 Chalker, S., A student's English grammar workbook, , 1992

 Carstairs-McCarthy, A., An Introduction to English Morphology: Words and Their Structure, , 2018

 Plag, I., Word-formation in English, , 2003

 Baur, L., English word-formation, , 1983

També s'espera que els estudiants llegeixin i resumeixin críticament una sèrie de publicacions de bloc i articles de premsa populars sobre temes tractats a classe. S'espera que els estudiants utilitzin diversos diccionaris i recursos lexicogràfics en anglès.

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
LLENGUA ANGLESA V/12274115

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
NARRATIVA EN ANGLÈS/12274122
INTRODUCCIÓ A LA TRADUCCIÓ ANGLESA/12274124
EL SISTEMA DE SONS DE L'ANGLÈS II/12274114

Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
ANGLÈS I/12274002
ANGLÈS II/12274003
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING II/12274110
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING II/12274108
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING I/12274107
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I/12274109
LLENGUA ANGLESA II/12274106
LLENGUA ANGLESA I/12274105
LLENGUA ANGLESA III/12274111
 
Otros comentarios
It is strongly advisable to have previously passed the following courses: English I - English II - English Language I - English Language II - English Language III - Communication Skills: Speaking and Listening I - Communication Skills: Speaking and Listening II - Communication Skills: Reading and Writing I - Communication Skills: Reading and Writing II
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.