IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) LLENGUA ANGLESA IV Code 12274112
Study programme
Grau en Anglès (2009)
Cycle 1r i 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Tercer 2Q
Modality and teaching language
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinator
BRUGUÉS MELLADO, CRISTINA
E-mail cristina.brugues@urv.cat
Lecturers
BRUGUÉS MELLADO, CRISTINA
Web
General description and relevant information

Adquisició de coneixements i competències gramaticals adequades al nivell C1 (MECR): centrar-se en (i) la descripció morfològica i sintàctica i l'anàlisi de les unitats bàsiques de l'anglès i (ii) l'ús de la llengua.


Competències
Type A Code Competences Specific
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Type B Code Competences Transversal
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A5 Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Domina la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell avançat.
Type B Code Learning outcomes
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
1. Llengua i lingüística 1.1. Lingüística i els seus subcamps
1.2. Gramàtiques i regles prescriptives i descriptives
1.3. Parla vs escriptura
1.4. Llenguatge formal vs informal
1.5. Llenguatge estàndard, no estàndard i incorrecte
2. Tipologia oracional 2.1. Principals tipus d'oracions
2.2. Tipus menors d'oracions
2.3 Representacions bàsiques de les oracions
3. Morfologia: Conceptes bàsics 3.1. Paraules, formes de paraula i lexemes
3.2. Morfemes, morfes i al·lomorfs
3.2.1. Lligat vs lliure
3.2.2. Lèxic vs gramatical
3.2.3. Inflexional vs derivacional
3.2.4. Morfs i suplements de portmanteau
3.2.5. Sincretisme, defectuositat, irregularitat
3.3. Arrels, afixos, tiges, bases
3.4. El lèxic i les normes morfològiques
4. Morfologia: La classificació de les paraules 4.1. Elements de sistema tancat vs articles de classe oberta
4.2. Parts tradicionals del discurs
4.3. Classes de paraules: Criteris per a una classificació formal
4.3.1. Categories gramaticals
4.3.2. Criteris semàntics
4.3.3. Criteris morfològics
4.3.4. Criteris sintàctics
4.4. Classes de paraules
4.4.1. Substantius
4.4.2. Els pronoms
4.4.3. Determinants i quantificadors
4.4.4. Verbs
4.4.5. Auxiliars
4.4.6. Adjectius
4.4.7. Adverbis
4.4.8. Preposicions
4.4.9. Conjuncions
4.4.10. Altres
5. Formació de paraules angleses: una visió general 5.1. Estructura morfològica
5.2. Processos de formació de paraules
5.2.1. Productiu vs lexicalització
5.2.2. Processos derivatius
5.2.2.1.1. Afixació
5.2.2.1.2. Conversió
5.2.2.1.3. Canvi de categoria
5.2.2.1.4. Canvi semàntic
5.2.3. Composició
5.2.3.1.1. Classificació semàntica
5.2.3.1.2. Classificació sintàctica
5.2.3.1.3. Compostos versus locucions
5.2.4. Altres processos de formació de paraules
5.2.4.1.1. Retall
5.2.4.1.2. Barreja
5.2.4.1.3. Acrònims
5.2.4.1.4. Formació posterior
5.2.4.1.5. Fabricació de paraules
5.2.4.1.6. Modismes i col·locacions

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
A5
1 0 1
Sessió Magistral
A5
20 25 45
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
CT4
37 25 62
Resolució de problemes, exercicis
A5
1 40 41
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries - Presentació del curs: objectius, continguts, metodologia, planificació del curs, avaluació, referències bibliogràfiques i relació amb la resta de la titulació
- Instruccions per dur a terme exercicis i tasques
- Feedback a tot el grup sobre la feina feta i les proves realitzades
Sessió Magistral Presentació dels continguts del curs mitjançant explicacions, exemples i suports visuales.
- Participació activa dels estudiants: preguntes i contribucions.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària - Anàlisi pràctica de casos aportats pel professor.
- Activitat en que els alumnes poden aportar una pregunta per discutir a l'aula.
- Durant les hores de seminari, els estudiants treballaran en l'anàlisi dels textos que utilitzaran per realitzar els seus projectes.
Resolució de problemes, exercicis
Atenció personalitzada – Individual o grupal
- Resoldre dubtes sobre continguts del curs, mecànica o avaluació
- Proporcionar feedback
- Proporcionar suport addicional
- Fer suggeriments de millora
- Proporcionar assessorament
- Comprovar el progrés dels estudiants

Atenció personalitzada
Description
S'anunciarà a través de Moodle

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Others  

Hi ha quatre components per a l'avaluació d'aquest curs. Aquests inclouen 1) tres proves de classe curta (60%); 2) un resum oral d'un breu text escrit que es realitzarà en grup (15%); 3) una exposició oral de la història d'una paraula anglesa que es realitzarà en grups (15%); i 4) la presentació d'exercicis autocorregits treballats en seminaris (10%)

100%
 
Other comments and second exam session

No es realitzarà cap prova/examen fora de les dates i hores programades.

1a Convocatòria

Els estudiants hauran de fer les 3 proves i obtenir un mínim del 50% a la prova 3 per al còmput de la nota final de la 1a convocatòria. Nota d'aprovació: 50%.

2a Convocatòria

Examen final 100% que inclou preguntes i exercicis sobre tots els temes tractats a l'assignatura. Els estudiants han d'obtenir un mínim del 50% per aprovar aquest examen.


Fonts d'informació

Bàsica

 Biber, Douglas.; Conrad, Susan.; Leech, Geoffrey N., Longman student grammar of spoken and written English, , 2002

 Biber, Douglas.; Conrad, Susan.; Leech, Geoffrey N., Longman student grammar of spoken and written English workbook, , 2002

 Börjars, K.; Burridge, K., Introducing English grammar, 3rd, 2019

 Greenbaum, S.; Quirk, R.; Chalker, S., A student's grammar of the English language, , 1990

 Chalker, S., A student's English grammar workbook, , 1992

 Carstairs-McCarthy, A., An Introduction to English Morphology: Words and Their Structure, , 2018

 Plag, I., Word-formation in English, , 2003

 Baur, L., English word-formation, , 1983

També s'espera que els estudiants llegeixin i resumeixin críticament una sèrie de publicacions de bloc i articles de premsa populars sobre temes tractats a classe. S'espera que els estudiants utilitzin diversos diccionaris i recursos lexicogràfics en anglès.

Complementària

Recomanacions

Subjects that continue the syllabus
LLENGUA ANGLESA V/12274115

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
NARRATIVA EN ANGLÈS/12274122
INTRODUCCIÓ A LA TRADUCCIÓ ANGLESA/12274124
EL SISTEMA DE SONS DE L'ANGLÈS II/12274114

Subjects that it is recommended to have taken before
ANGLÈS I/12274002
ANGLÈS II/12274003
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING II/12274110
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING II/12274108
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING I/12274107
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I/12274109
LLENGUA ANGLESA II/12274106
LLENGUA ANGLESA I/12274105
LLENGUA ANGLESA III/12274111
 
Other comments
It is strongly advisable to have previously passed the following courses: English I - English II - English Language I - English Language II - English Language III - Communication Skills: Speaking and Listening I - Communication Skills: Speaking and Listening II - Communication Skills: Reading and Writing I - Communication Skills: Reading and Writing II
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.