DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) LLENGUA ANGLESA IV Codi 12274112
Ensenyament
Grau en Anglès (2009)
Cicle 1r i 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Tercer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
BRUGUÉS MELLADO, CRISTINA
Adreça electrònica cristina.brugues@urv.cat
Professors/es
BRUGUÉS MELLADO, CRISTINA
Web
Descripció general i informació rellevant <p>Adquisició de coneixements i competències gramaticals adequades al nivell C1 (MECR): centrar-se en (i) la descripció morfològica i sintàctica i l'anàlisi de les unitats bàsiques de l'anglès i (ii) l'ús de la llengua.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Llengua i lingüística 1.1. Lingüística i els seus subcamps
1.2. Gramàtiques i regles prescriptives i descriptives
1.3. Parla vs escriptura
1.4. Llenguatge formal vs informal
1.5. Llenguatge estàndard, no estàndard i incorrecte
2. Tipologia oracional 2.1. Principals tipus d'oracions
2.2. Tipus menors d'oracions
2.3 Representacions bàsiques de les oracions
3. Morfologia: Conceptes bàsics 3.1. Paraules, formes de paraula i lexemes
3.2. Morfemes, morfes i al·lomorfs
3.2.1. Lligat vs lliure
3.2.2. Lèxic vs gramatical
3.2.3. Inflexional vs derivacional
3.2.4. Morfs i suplements de portmanteau
3.2.5. Sincretisme, defectuositat, irregularitat
3.3. Arrels, afixos, tiges, bases
3.4. El lèxic i les normes morfològiques
4. Morfologia: La classificació de les paraules 4.1. Elements de sistema tancat vs articles de classe oberta
4.2. Parts tradicionals del discurs
4.3. Classes de paraules: Criteris per a una classificació formal
4.3.1. Categories gramaticals
4.3.2. Criteris semàntics
4.3.3. Criteris morfològics
4.3.4. Criteris sintàctics
4.4. Classes de paraules
4.4.1. Substantius
4.4.2. Els pronoms
4.4.3. Determinants i quantificadors
4.4.4. Verbs
4.4.5. Auxiliars
4.4.6. Adjectius
4.4.7. Adverbis
4.4.8. Preposicions
4.4.9. Conjuncions
4.4.10. Altres
5. Formació de paraules angleses: una visió general 5.1. Estructura morfològica
5.2. Processos de formació de paraules
5.2.1. Productiu vs lexicalització
5.2.2. Processos derivatius
5.2.2.1.1. Afixació
5.2.2.1.2. Conversió
5.2.2.1.3. Canvi de categoria
5.2.2.1.4. Canvi semàntic
5.2.3. Composició
5.2.3.1.1. Classificació semàntica
5.2.3.1.2. Classificació sintàctica
5.2.3.1.3. Compostos versus locucions
5.2.4. Altres processos de formació de paraules
5.2.4.1.1. Retall
5.2.4.1.2. Barreja
5.2.4.1.3. Acrònims
5.2.4.1.4. Formació posterior
5.2.4.1.5. Fabricació de paraules
5.2.4.1.6. Modismes i col·locacions

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A5
1 0 1
Sessió Magistral
A5
20 25 45
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
CT4
37 25 62
Resolució de problemes, exercicis
A5
1 40 41
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries - Presentació del curs: objectius, continguts, metodologia, planificació del curs, avaluació, referències bibliogràfiques i relació amb la resta de la titulació
- Instruccions per dur a terme exercicis i tasques
- Feedback a tot el grup sobre la feina feta i les proves realitzades
Sessió Magistral Presentació dels continguts del curs mitjançant explicacions, exemples i suports visuales.
- Participació activa dels estudiants: preguntes i contribucions.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària - Anàlisi pràctica de casos aportats pel professor.
- Activitat en que els alumnes poden aportar una pregunta per discutir a l'aula.
- Durant les hores de seminari, els estudiants treballaran en l'anàlisi dels textos que utilitzaran per realitzar els seus projectes.
Resolució de problemes, exercicis
Atenció personalitzada – Individual o grupal
- Resoldre dubtes sobre continguts del curs, mecànica o avaluació
- Proporcionar feedback
- Proporcionar suport addicional
- Fer suggeriments de millora
- Proporcionar assessorament
- Comprovar el progrés dels estudiants

Atenció personalitzada
Descripció
S'anunciarà a través de Moodle

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres   Hi ha quatre components per a l'avaluació d'aquest curs. Aquests inclouen 1) tres proves de classe curta (60%); 2) un resum oral d'un breu text escrit que es realitzarà en grup (15%); 3) una exposició oral de la història d'una paraula anglesa que es realitzarà en grups (15%); i 4) la presentació d'exercicis autocorregits treballats en seminaris (10%) 100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

No es realitzarà cap prova/examen fora de les dates i hores programades.

1a Convocatòria

Els estudiants hauran de fer les 3 proves i obtenir un mínim del 50% a la prova 3 per al còmput de la nota final de la 1a convocatòria. Nota d'aprovació: 50%.

2a Convocatòria

Examen final 100% que inclou preguntes i exercicis sobre tots els temes tractats a l'assignatura. Els estudiants han d'obtenir un mínim del 50% per aprovar aquest examen.


Fonts d'informació

Bàsica

 Biber, Douglas.; Conrad, Susan.; Leech, Geoffrey N., Longman student grammar of spoken and written English, , 2002

 Biber, Douglas.; Conrad, Susan.; Leech, Geoffrey N., Longman student grammar of spoken and written English workbook, , 2002

 Börjars, K.; Burridge, K., Introducing English grammar, 3rd, 2019

 Greenbaum, S.; Quirk, R.; Chalker, S., A student's grammar of the English language, , 1990

 Chalker, S., A student's English grammar workbook, , 1992

 Carstairs-McCarthy, A., An Introduction to English Morphology: Words and Their Structure, , 2018

 Plag, I., Word-formation in English, , 2003

 Baur, L., English word-formation, , 1983

També s'espera que els estudiants llegeixin i resumeixin críticament una sèrie de publicacions de bloc i articles de premsa populars sobre temes tractats a classe. S'espera que els estudiants utilitzin diversos diccionaris i recursos lexicogràfics en anglès.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
LLENGUA ANGLESA V/12274115

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
NARRATIVA EN ANGLÈS/12274122
INTRODUCCIÓ A LA TRADUCCIÓ ANGLESA/12274124
EL SISTEMA DE SONS DE L'ANGLÈS II/12274114

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ANGLÈS I/12274002
ANGLÈS II/12274003
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING II/12274110
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING II/12274108
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING I/12274107
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I/12274109
LLENGUA ANGLESA II/12274106
LLENGUA ANGLESA I/12274105
LLENGUA ANGLESA III/12274111
 
Altres comentaris
It is strongly advisable to have previously passed the following courses: English I - English II - English Language I - English Language II - English Language III - Communication Skills: Speaking and Listening I - Communication Skills: Speaking and Listening II - Communication Skills: Reading and Writing I - Communication Skills: Reading and Writing II
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent