DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) LLENGUA ANGLESA V Codi 12274115
Ensenyament
Grau en Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Quart 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RIERA TOLÓ, MARIA
Adreça electrònica maria.riera@urv.cat
Professors/es
RIERA TOLÓ, MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant <div>Estudi d'estructures gramaticals de l'anglès de diversa complexitat des de perspectives tant descriptivistes como generativistes: (i) anàlisi sintàctica, (ii) sintagmes, (iii) verbs, (iv) tipus de oració, (v) oracions subordinades, (vi) estructures d'oració no bàsiques</div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Domina la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell superior.
Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell superior.
Obté consciència dels principals aspectes contrastius entre l’anglès i l’espanyol/català.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Anàlisi sintàctica 1.1 Contituents de l'oració
1.2 Tipus de verb, funcions dels elements de l'oració y estructures d'oració bàsiques
1.3 Diagrames d'arbre i regles de reescritura
1.4 Ambigüitat
2. Sintagmes 2.1 Sintagma nominal
2.2 Sintagma adjectival
2.3 Sintagma adverbial
2.4 Sintagma preposicional
3. Verbs 3.1 El grup verbal
3.2 Verbs multiparaula
3.3 Combinacions lliures
4. Tipus d'oració 4.1 Oracions simples i múltiples
4.2 Oracions de tipus major
4.3 Oracions de tipus menor
4.4 Oracions afirmatives i negatives
4.5 Oracions actives i pasives
5. Oracions subordinades 5.1 Oracions adverbials
5.2 Oracions adjectivals/de relatiu
5.3 Oracions nominals
5.4 Oracions finites, no finites i sense verb
6. Estructures d'oració no bàsiques 6.1 Focus, tema i émfasi
6.2 Posicionament al front
6.3 Dislocació
6.4 Inversió
6.5 Oracions existencials / Structures amb THERE
6.6 Extraposició/ IT anticipatori
6.7 Oracions dividides
6.8 Oracions seudo-dividides
6.9 Discontinuïtats

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A5
10 10 20
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
31 15 46
Resolució de problemes, exercicis
A5
0 40 40
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A5
8 4 12
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A5
8 16 24
Proves orals
A5
2 4 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries - Course presentation: objectives, contents, methodology, course planning, assessment, bibliographical references and relation to the rest of the degree program
- Instructions to carry out exercises, activities and tests
- Feedback to whole group on exercises and activities done and tests taken
Sessió Magistral - Presentation of course contents by means of explanation, exemplificarion and visual aids
- Student active participation: questions, contributions and discussion
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària - Exercises of a miscellanous type directly connected with theoretical and practical course contents, aimed at the understanding and assimilation of course contents as well as at the acquisition of competencies, to be done, corrected and discussed in class
Resolució de problemes, exercicis - Exercises of a miscellaneous type directly connected with theoretical and practical course contents, to provide extra practice to understand and assimilate course contents as well as to acquire competencies, to be done outside classroom hours as self-correction exercises
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària - Activities of a miscellaneous type directly connected with theoretical and practical course contents, aimed at the understanding and assimilation of course contents as well as at the acquisition of competencies, to be done in class individually or in pairs/groups and to be submitted at the end of the class session for grading
Atenció personalitzada - Individual and group tutorial sessions, available for students who wish to comment on any course-related aspect and aimed at (i) solving doubts about course contents, mechanics or assessment, (ii) revising homework, classwork and tests, (iii) checking on progress, (iv) providing feedback, (v) making suggestions for improvement and (vi) recommending remedial work.

Atenció personalitzada
Descripció

Individual and group tutorial sessions will be available for students who wish to comment on any course-related aspect. They will be aimed at (i) solving doubts about course contents, mechanics or assessment, (ii) revising homework, classwork and tests, (iii) checking on progress, (iv) providing feedback, (v) making suggestions for improvement and (vi) recommending remedial work.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A5
Class Activity 1
Class Activity 2
Class Activity 3
Class Activity 4
Class Activity 5
Class Activity 6
Class Activity 7
Class Activity 8
2.5%
2.5%
2.5%
2.5%
2.5%
2.5%
2.5%
2.5%
Proves mixtes
A5
Written Test 1
Written Test 2
Written Test 3
Written Test 4
10%
10%
10%
10%
Proves orals
A5
Oral Test 1
Oral Test 2
Oral Test 3
Oral Test 4
10%
10%
10%
10%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria
Convocatòria 1: Continuous Assessment
Pass Mark: 50% = 5/10
Class Activities: 20%
Written Tests: 40%
Oral Tests: 40%

Convocatòria 2: Final Exams
Pass Mark: 50% = 5/10
Written Exam: 50%
Oral Exam: 50%



Fonts d'informació

Bàsica Aarts, B., English Syntax and Argumentation, 5th, 2018
Baker, C. L., English Syntax, 2nd, 1995
Biber, D., Conrad, S., & Leech, G., Longman Student Grammar of Spoken and Written English, , 2002
Börjars, K., & Burridge, K., Introducing English Grammar, , 2010
Burton-Roberts, N., Analysing Sentences: An Introduction to English Syntax, 4th, 2016
Carter, R., & McCarthy, M., Cambridge Grammar of English: A Comprehensive Guide: Spoken and Written English: Grammar and Usage, , 2006
Collins Cobuild, Collins Cobuild English Grammar, 4th, 2017
Collins, P., & Hollo, C., English Grammar: An Introduction, 3rd, 2016
Downing, A., English Grammar: A University Course, 3rd, 2014
Downing, A., & Locke, P., A University Course in English Grammar, , 2002
Greenbaum, S., A College Grammar of English, , 1989
Greenbaum, S. & Nelson, G., An Introduction to English Grammar, 4th, 2018
Greenbaum, S., & Quirk, R., A Student's Grammar of the English Language, , 1990
Huddleston, R., English Grammar: An Outline, , 1988
Huddleston, R., Introduction to the Grammar of English, , 1984
Huddleston, R., & Pullum, G., The Cambridge Grammar of the English Language, , 2002
Huddleston, R., & Pullum, G., A Student's Introduction to English Grammar, , 2005
Jackson, H., Grammar and Vocabulary: A Resource Book for Students, , 2002
Miller, J., An Introduction to English Syntax, 2nd, 2008
Muñoz, C., Clause Analysis: A Practical Approach, , 1994
Parrott, M., Grammar for English Language Teachers, 2nd, 2010
Quirk, R., & Greenbaum, S., A Concise Grammar of Contemporary English (US version), , 1973
Quirk, R., & Greenbaum, S., A University Grammar of English (UK version), , 1987
Quirk, R., Greenbaum, S., Leech, G., & Svartvik, J., A Comprehensive Grammar of the English Language, , 1985
Tallerman, M., Understanding Syntax, 5th, 2019
Thomas, L., Beginning Syntax, , 1993
Turell Julià, Mª Teresa, No One-to-One in Grammar, , 1983
van Gelderen, E., An Introduction to the Grammar of English, 2nd, 2010

Complementària Algeo, J., Exercises in Contemporary English, , 1974
Álvarez Benito, G., Linguistics Workbook, , n.d.
Biber, D., Conrad, S., & Leech, G., Longman Student Grammar of Spoken and Written English: Workbook, , 2002
Chalker, S., A Student's English Grammar Workbook, , 1992
Close, R. A., A University Grammar of English Workbook, , 1974
Fowler, W. S., New Proficiency English: Book Three: Use of English, , 1985
Graver, B. D., Advanced English Practice, 3rd, 1986

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
LLENGUA ANGLESA VI/12274116

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
GRAMÀTICA ANGLESA AVANÇADA/12274207
TALLER D'EXPRESSIÓ ORAL AVANÇADA/12274118
TALLER D'ESCRIPTURA AVANÇADA/12274117

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
LLENGUA ANGLESA III/12274111
LLENGUA ANGLESA IV/12274112
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent