DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) TALLER D'EXPRESSIÓ ORAL AVANÇADA Codi 12274118
Ensenyament
Grau en Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Quart 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
GALLEGO BALSÀ, LÍDIA
Adreça electrònica carmen.rueda@urv.cat
lidia.gallego@urv.cat
Professors/es
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
GALLEGO BALSÀ, LÍDIA
Web
Descripció general i informació rellevant <div>L’objectiu principal d’aquest curs és proporcionar els estudiant una intensiva pràctica oral en anglès utilitzant diferents formats de producció oral i diferents finalitats per parlar. Aquest curs també donarà els estudiants les destreses que necessiten per fer bones presentacions orals dins un context acadèmic. Al llarg dels seminaris, els estudiants aprendran com parlar en públic i fer presentacions davant una audiència, com estructurar i assetjar les seves presentacions, com parlar a partir de notes i utilitzar la seva veu de forma efectiva, com utilitzar el llenguatge corporal i mantenir el contacte visual amb l’audiència, com crear i utilitzar presentacions en Powerpoint, Prezzi o Canvas, i com controlar els nervis i sobreposar-se als possibles problemes quan parlin en anglès davant del públic. Per tal de seguir el curs, els estudiants han de preparar presentacions en grup sobre temes que triin ells, així com fer presentacions individuals sobre temes de tipus acadèmic.</div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell superior.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell superior.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell superior.
Domina las tècniques i les estratègies pròpies del discurs oral i/o escrit.
Obté consciència dels errors més comuns que es produeixen en el procés de transferència entre l’anglès i l’espanyol/català, a fi d’identificar-los i corregir-los.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. The importance of public speaking - Talking in Public
- CONTENT, ORGANIZATION, DELIVERY, and EFFECT.
- Famous speeches for practice.
2. Types of presentations - Purpose of presentations in academic and professional contexts: to transmit knowledge, to report an event, to make an announcement, to influence your audience.
- Examples of presentations for practice.
3. Planning your presentation CONTENT
-Choosing your topic and the title, analyzing your audience, defining the purpose, identifying sources and adjusting materials to the time allotted and your audience.
- Examples of presentations / speaking situations.
4. Organization and structure of a presentation ORGANIZATION
- Creating an outline, creating a strong Introduction, main body of speech, creating a powerful Conclusion, Question and Answer period.
- Practice on Introductions, transitions for the body of speech and Conclusions.
- Mistakes to avoid.
- Identifying mistakes in academic presentations.
5. Pronunciation DELIVERY
- Unfamiliar vocabulary
- Speed
- Rhythm
- Pausing and linking
- Intonation and hesitation
- Practice on common mispronounced words in English, rhythm, weak and strong forms, and connected speech.
6. Grammar DELIVERY
- Formal written vs. formal spoken language
- Sentence length, subordination, modification, voice, determiners
- Common grammar mistakes when speaking in public.
7. Vocabulary and Signposting Expressions DELIVERY
- Basic signposts to guide the audience
- Connectors
8. Visual aids, graphs and charts DELIVERY
- Types of visuals
- Commenting on visuals
- Introducing visuals
- Highlighting and commenting
- Interpreting visuals
- Describing change and development in visuals
9. Pragmatics DELIVERY
- Body language: making meaning with gesture
- Register: levels of formality
- Gender inclusive language
10. Handling the Question and Answer Period EFFECT
- Asking questions
- Answering questions
- Practice on the Q & A period

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A5
CT5
1 3 4
Seminaris
A5
CT5
52 47 99
Atenció personalitzada
3 0 3
 
Proves pràctiques
A5
CT5
2 20 22
Proves pràctiques
A5
CT5
2 20 22
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Basic explanations about course content and dynamics, as well as the types of individual and pair presentations, and speeches students will have to deliver in the course.
Seminaris Flipped classroom approach will also be used in the course by assigning students videos on theoretical aspects of the course to be viewed at home or outside of class. Students will also be exposed to an array of techniques to improve their oral proficiency and communication skills. The course will include plenty of practice on common speaking situations and oral presentations, both academic and non-academic.
Atenció personalitzada Students will get rubrics with personalized comments on their oral presentations.

Atenció personalitzada
Descripció

Els estudiants podran fer consultes mitjançant videoconferència (Teams) o per correo electrònic  per tal de resoldre possibles dubtes i tractar altres qüestions relacionades amb l’assignatura. 


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves pràctiques
A5
CT5
1 speech
1 read-aloud exercise
10% + 10%
Proves pràctiques
A5
CT5
2 individual presentations
2 pair/group presentations
20% + 20%
20% + 20%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

AVALUACIÓ CONTINUA:

1. Totes les activitats són obligatòries.

2. Aquest curs està format per 6 activitats que s’han de completar. Per tal d’aprovar l’assignatura, només es pot suspendre una activitat al grup de cadascuna de les dues professores.

3. Assistència i participació: Recordeu que es tracta d’un taller, no d’un curs estàndard. Per tant, la nota final tindrà en compte l’assistència regular a classe, la participació activa i la compleció adequada de cadascuna de les activitats. Només es pot faltar a 2 classes amb cada professora. Si no podeu assistir a classe de forma habitual o suspeneu el curs, haureu de fer l’examen de 2ª Convocatòria.


2ª CONVOCATÒRIA:

Per la 2ª Convocatòria caldrà fer el següent:

-S'han de completar de manera satisfactòria totes les tasques que s'especifiquen a sota. En cas de no fer alguna d'aquestes tasques o fer-ho fora de les dates assignades, l'estudiant no podrà aprovar el curs.

1. L'estudiant haurà de preparar 1 PRESENTACIÓ ORAL: (60 % de la nota final)

· La presentació haurà de ser original (no reutilitzada) i sobre un tema acadèmic relacionat amb els Estudis Anglesos. L'estudiant haurà de consultar el tema amb els professors de l'assignatura al Gener, dues setmanes abans de l'examen com a minim.

· La presentació tindrà una durada de entre 15 -18 minuts. Es pot fer amb powerpoint o Prezi. El document de powerpoint per fer la presentació s'entregarà a finals de Gener.

2. UN EXERCICI de comunicació oral en anglès sobre una situació concreta (20 % de la nota final)

3. UN EXERCICI de detecció d'errades en Presentacions orals (20% de la nota final)


Fonts d'informació

Bàsica Carmen Rueda, TEOA - Students' Workbook, Online document- Moodle, 2022
Lídia Gallego, TEOA - Students' Workbook, Online document- Moodle, 2022
Graham Burton, Presenting: Deliver Presentations with Confidence, Collins EAP, 2013
Mark Powell, Presenting in English, Thomson Heinle, 2002

Els materials docents del curs estaran disponibles a Moodle.

Complementària Marion Grussendorf, English for Presentations, Oxford Univ. Press, 2007
J. K. Alberts, T. Nakayama, J. Martin, Human Communication in Society, Allyn and Bacon, 2010

Recomanacions


 
Altres comentaris
Com que es tracta d'una assignatura que és de tipus pràctic al 100 %, es recomana els estudiants assistir a classe de manera habitual i treure el màxim de profit de les possibilitats que els dóna de poder practicar la coumunicació oral en anglès.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent