DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS I Código 12274119
Titulación
Grau en Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Segon 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
KOBA , RENATA ELZBIETA
Correo-e renataelzbieta.koba@urv.cat
Profesores/as
KOBA , RENATA ELZBIETA
Web
Descripción general e información relevante

Textual Analysis I aims at providing the students with strategies to engage in a critical and analytical reading of literary texts. At the end of the course, the students will be able to distinguish between different genres, use specialized terminology with confidence, and interpret the meaning of a text and the effects produced by its rhetorical features.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
 A6 Analitzar les obres més rellevants de la literatura en llengua anglesa en els seus diversos entorns culturals.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell intermedi-alt.
 A6 Adquireix la capacitat d’establir la relació entre forma i contingut a les obres d’autors en llengua anglesa.
Analitza i comenta textos literaris de forma oral i/o escrita.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Ways of Looking, Ways of Reading & Ways of Obtaining Knowledge.





(1) Identify characteristics of literary genres
(2) Recognize and understand critical and literary terms
(3) Develop methods and strategies for analysing and interpreting texts
(4) Demonstrate a command of these methods and strategies in written work.
Fiction. The Short Story. Edgar Allan Poe, Virginia Woolf, Murray Bail, Paul Bowles, John Cheever, Roald Dahl, Graham Greene, Ernest Hemingway, Susan Hill, James Joyce, Doris Lessing, V.S. Naipaul.
Poetry. William Blake, Emily Dickinson, Ezra Pound, Gertrude Stein, Dorothy Parker, Sylvia Plath, e.e. cummings, Benjamin Zephaniah, Marlene Nourbese Philip, Robert Frost, Dylan Thomas, Philip Larkin, John Updike.
Prose. George Orwell, Woody Allen, Martin Luther King.
The Coursebook"Ways of Reading":
Section 1: Basic techniques and problem solving
Section 2: Language variation
Section 3: Attributing meaning

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 2 4
Seminaris
A5
A6
25 59 84
Presentacions / exposicions
A5
A6
CT4
15 25 40
Sessió Magistral
A5
15 5 20
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de tipus test
A5
A6
10 2 12
Proves de desenvolupament
A5
A6
6 2 8
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Preliminary concepts and readings will be given to present the basic literary constituents that conform a piece of fiction. These lectures will be followed by class discussions.
Seminaris Seminars (practical classes) will encourage group discussion of a specified text, and will allow students to practice the analysis of example texts, along the theoretical lines proposed in the theory classes. Active participation of the student is expected.
Presentacions / exposicions Part of the evaluation process is based on individual oral presentations. The class will be divided into different groups and each group, and each student, will have to introduce different issues about a literary extract and short story. A general discussion will follow.
Sessió Magistral Lectures will be based on the reading material of texts and the assigned texts for analysis and discussion. They will highlight the main ideas and concepts that contribute to the analysis of a piece of fiction.
Atenció personalitzada Durant el curs 2022-23 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...)

Atenció personalitzada
descripción

Durant el curs 2022-23 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...)


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Seminaris
A5
A6
TWO CLASS ESSAYS: During the course you will be asked to write 2 essays in class.
10%
Presentacions / exposicions
A5
A6
CT4
ORAL PRESENTATION: This consists of a group presentation. Assessment will be based on Content, Structure, Delivery and Fluency. Please look at Moodle for full instructions on how to do your Oral Presentation.

20%
Proves objectives de tipus test
A5
A6
TESTS: There will be one theoretica and practical test throughout the semester. The test will assess how much you have understood and learned from the topics discussed and analysed in class. 70%
Otros   PLEASE NOTE THAT EVIDENCE OF PLAGIARISM WILL MEAN THAT YOUR WORK WILL NOT BE ACCEPTED.

80% of ASSISTANCE is obligatory to pass the course.
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Segona Convocatòria Exam. Pass mark: 50% It will consist of a series of short theoretical questions, exercises in which you will analyse short texts and essay questions on the narrative text.


Fonts d'informació

Bàsica , Course contents on Moodle, ,
Martin Montgomery et al, Ways of Reading, Fourth edition, 2007

*Ways of Reading

Students are highly recommended to buy the course text "Ways of Reading" (see list above for details) in the specified edition, as it will form the backbone of the two 'Anàlisi de Texts' courses in the second year. Be careful to buy the 4th edition, if you are buying it new. If you buy it second-hand, any edition will do, but the later edition the better.

Martin Montgomery et al, Ways of Reading, Fourth edition, 2007

*Moodle

Many of the classes will be given as seminars, some as lectures. Power Point presentations on various topics will be uploaded on Moodle, also website addresses where you can access interesting and relevant information.



Complementària

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS II/12274120

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I/12274109

Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
LITERATURA I SOCIETAT/12274009
ANGLÈS I/12274002
LITERATURA/12274001
ANGLÈS II/12274003
 
Otros comentarios
While regular attendance in class and participation are not given marks directly in the Continuous Assessment part of the course, it is understood that it is HIGHLY RECOMMENDED that students attend all classes and participate fully in them. It is further understood that to do so will automatically increase the students' likelihood of getting good results in their course work. Students who are unable to attend class on a regular basis because of work or a clash of timetables with other subjects should contact the teacher from the start of the course so that the impact of these obligations upon the student's potential performance can be assessed with the teacher, and recommendations made.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.