Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
| A6 |
Analitzar les obres més rellevants de la literatura en llengua anglesa en els seus diversos entorns culturals. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell avançat.
| | A6 |
Coneix els aspectes principals de la narrativa en llengua anglesa.
Analitza i comenta textos literaris de forma oral i/o escrita.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció a la ficció
2. Realisme
El conte nord-americà del segle XIX
3. Modernisme
La novel·la anglesa del segle XX
4. Postmodernisme
Ficció americana contemporània |
El narrador, Veu, Focalització, Punt de vista, Temps
Reflexió de la realitat, narrador omniscient vs narració punt de vista, crítica a les costums socials
Experimentació novel·lística, subjectivitat, representació del temps, corrent de consciència
El repertori estilístic formal com l'autoreflexivitat, la novetat, l'impuls metaficcional i ser conscientment experimental. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
12 |
16 |
Sessió Magistral |
|
18 |
18 |
36 |
Seminaris |
|
30 |
45 |
75 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
3 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
12 |
16 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a la teoria narrativa. Explicació del pla d'estudis i avaluació dels alumnes. |
Presentacions / exposicions |
Cada alumne realitzarà l'estudi d'una obra literària (novel·la o conte) de la seva elecció d'una llista d'obres proposades pel professor. En funció del nombre d'alumnes a classe, aquesta activitat es podrà realitzar en grup. El resultat del treball individual/grup es presentarà a classe, davant de tot el grup. Cada presentació anirà seguida d'un fòrum de cinc minuts per debatre sobre la presentació. |
Sessió Magistral |
Les classes tenen com a objectiu proporcionar-vos les eines per avaluar les narracions descrivint els seus assoliments tècnics. Definirem els principals trets narratius i elements de la teoria narrativa, i identificarem i analitzarem exemples d'aquests trets en textos narratius. També compararem com les diferents plataformes narratives utilitzen el punt de vista, la durada i el ritme, la caracterització i altres elements narratius. |
Seminaris |
Discussió de textos fixats o parts d'ells. Es demanarà als estudiants que preparin material abans de cada seminari setmanal. |
Atenció personalitzada |
Els estudiants han d'assistir a les sessions de tutoria, per explicar quina novel·la/contes breus pretenen presentar a classe, i després l'esquema d'aquesta presentació. |
Descripció |
Els estudiants disposaran de tutories individuals i/o grupals per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. Les tutories poden ser presencials i/o virtuals. Es recomana als estudiants que visitin el seu professor sempre que tinguin qualsevol dubte sobre el curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Les exposicions orals es faran en grups reduïts. Han de durar aproximadament 10-15 minuts. Als efectes de la presentació, hauríeu de dur a terme una àmplia recerca a la biblioteca i a Internet. S'ha de preparar i lliurar a cada membre de la classe un fullet que inclogui cites importants, temes tractats i treballs consultats. També hauríeu d'estar preparat per respondre preguntes al final de la vostra presentació. Totes les vostres fonts hauran de ser reconegudes oralment i en el fullet. |
20% |
Proves de desenvolupament |
|
L'examen parcial tindrà lloc al voltant de la setena setmana del curs i l'examen final a la nostra classe final.
Cada examen tindrà una ponderació del 35% i tindrà una durada aproximada de dues hores.
El(s) examen(s) constarà(s) de dues seccions i cadascuna inclourà dues preguntes de les quals els estudiants hauran d'escollir i respondre una en forma d'assaig d'almenys 400 paraules. El primer apartat inclourà preguntes temàtiques i la segona part inclourà un extracte dels textos de primària que els alumnes hauran d'analitzar en relació a un o dos treballs de primària. Els estudiants no podran escriure sobre el mateix text més d'una vegada. |
70% |
Altres |
|
Participació (10%). Heu de venir a classe preparat per abordar el material del dia. Això significa completar tota la lectura primària abans de classe, portar la lectura a classe i estar preparat per discutir-la amb reflexió. Durant la discussió a classe, espero que estigueu atents al que diuen els vostres companys i respectuosos amb les seves idees i opinions. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants que no assisteixin a classe amb regularitat i, en conseqüència, no compleixin els requisits del programa d'Avaluació Contínua hauran de presentar-se a l'examen final. L'examen final constarà de dues seccions i cadascuna inclourà dues preguntes de les quals els estudiants hauran d'escollir i respondre una en forma de redacció d'almenys 400 paraules. El primer apartat inclourà preguntes temàtiques i la segona part inclourà un extracte dels textos de primària que els alumnes hauran d'analitzar en relació a un o dos treballs de primària. Els estudiants no podran escriure sobre el mateix text més d'una vegada. La nota obtinguda per l'estudiant en aquesta prova final serà del 100% de la nota global de l'assignatura. Plagi: Qualsevol treball que contingui una inserció d'una frase o més del treball d'una altra persona, o un treball publicat, que no estigui degudament reconegut per una referència bibliogràfica adequada com a procedent d'una altra font diferent de l'estudiant, es considerarà com a han plagiat. El treball en què es comés aquesta infracció es valorarà amb un "0". La reiteració d'aquesta infracció suposarà el fracàs automàtic de l'Avaluació Contínua, sigui quina sigui la puntuació de l'estudiant a l'Avaluació Contínua en aquell moment. S'hauran de presentar a l'examen final . |
Bàsica |
|
Tots els textos primaris estaran disponibles a Moodle. Tanmateix, s'espera que els estudiants compren els seus propis exemplars dels llibres següents: (Es recomana encaridament que compreu l'edició especificada) A Portrait of the Artist as a Young Man: James Joyce. Penguin (1996) Mrs. Dalloway: Virginia Woolf. Oxford University Press (2009) Women in Love: D.H. Lawrence. Penguin (2000) Falling Man. Don DeLillo. Picador (2007) Una llista de lectures secundàries s'inclourà al temari de l'assignatura. Els següents són bons recursos introductoris sobre el tema de la narrativa i la teoria narrativa. Es poden consultar a la biblioteca: Atkins, G., Walsh, C., Watkins, S. (eds) (1995) Studying Literature. A Practical Introduction, Hemel Hempsted: Harvester Wheatsheaf Eagleton, T. Literary Theory. An Introduction. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1996 82"19".09Eag Selden, Raman. Practising theory and reading literature : an introduction, New York [etc.]: Harvester Wheatsheaf, 1989. N1-7-15 |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana l'assistència regular a classe.
En totes les avaluacions formatives es comprovarà el coneixement i comprensió del contingut de les classes teòriques i de la seva aplicació als textos estudiats. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|