Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix la gramàtica i el vocabulari de la llengua alemanya a un nivell bàsic/intermedi.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per a satisfer les necessitats bàsiques/intermèdies d’ús instrumental de la llengua alemanya.
Se sensibilitza sobre aspectes contrastius entre la llengua alemanya i l’espanyol/català i es familiaritza amb els errors més comuns que se es produeixen en el procés de transferència entre llengües per a poder-los identificar i corregir.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Continuació de l'assignatura Llengua Alemanya II. Els continguts es troben dividits fonamentalment en dos apartats bàsics i aquests per lliçons basades en el llibre de text Themen aktuell I i II (3 en total). |
1- Estructures gramaticals
2- Funcions comunicatives |
Unitat 1: Lliçó 9 (Themen aktuell 1): Kaufen und schenken (Comprar i regalar) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- datiu i acusatiu dels diversos determinants i pronoms
- el datiu plural dels noms
-els complements acusatiu i datiu
- verbs que regeixen datiu
- la comparació: els graus de l'adjectiu en funció atributiva i adverbial: positiu, comparatiu i superlatiu
- les conjuncions aber, und, oder, denn i sondern
FUNCIONS COMUNICATIVES
- manifestar preferències i desitjos
- expressar satisfacció o insatisfacció
- fer propostes, recomanar i convidar
- comparar i avaluar
LANDESKUNDE
-El pa
-El cafè
-Tipus de cervesa i vins |
Unitat 2: Lliçó 10 (Themen aktuell 1): Deutsche Sprache und deutsche Kultur (Llengua i cultura alemanyes) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- indicacions temporals
- les preposicions temporals an, in, nach, um, vor, bis/bis zu, seit, von ... bis
- els ordinals a les dates
- el genitiu de determinants i noms (introducció)
- preposicions que regeixen genitiu: wegen
- els determinants interrogatius welch- i was für ein-
- Perfekt i Präteritum (ampliació)
FUNCIONS COMUNICATIVES
- narrar fets passats
- donar i demanar informació sobre alguna cosa
LANDESKUNDE:
-Tres edificis famosos: Neuschwanstein, Walhalla de Ratisbona, Illa dels Museus de Berlín
-Tres grans escriptors: Goethe, Schiller, Annette von Droste-Hülshoff
-Tres grans músics: Bach, Mozart, Wagner
-Tres grans pintors: Caspar David Friedrich, Paula Modersohn-Becker, Grethe Jürgens |
Unitat 3: Lliçó 1 (Themen aktuell 2): Aussehen und Persönlichkeit (Aparença i personalitat) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- Els determinants dies-, jed- all- i manch-
- la declinació de l'adjectiu com a complement del nom
- l'adjectiu nominalitzat
FUNCIONS COMUNICATIVES
- descriure persones
- expressar impressions subjectives
LANDESKUNDE
-Les llengües d'Alemanya, Suïssa i Àustria
-Els lands d'Alemanya i Àustria. Els cantons suïssos
-Sant Martí
-L'advent
-Nadal i cap d'any
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
18 |
41 |
59 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
26 |
44 |
70 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
12 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i a presentar l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. S'espera participació activa de l'alumne. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, debat, si escau, i resolució d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final. |
Descripció |
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final. S’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal
per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions
relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual.
A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme
aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu
electrònic, Moodle...).
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Es faran 2 proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre.
Les dues primeres només seran sobre continguts gramaticals i per aprovar-les cal treure un 5. A la darrera hi haurà:una part de gramàtica (56 %) + una prova de comprensió auditiva (16 %) + una prova de comprensió lectora (16 %) + una prova de Landeskunde (12%). En aquesta darrera caldrà treure un mínim d'un 5 a la part de gramàtica per fer mitjana amb les altres dues parts. Si és menys no s'aprovarà, tot i que la mitjana doni més de 5. Si es treu una mitjana superior a 5 a la prova final, només es farà mitjana amb les dues proves parcials en el cas que el resultat superi la mitjana obtinguda a la prova final. Per poder fer mitjana de les 2 proves parcials i de la final, caldrà treure un mínim de 5 a la prova final. A l'hora de fer aquesta mitjana, la 1a prova parcial tindrà un valor d'un 16%, la 2a d'un 34% i la final un valor d'un 50%. L'assignatura es donarà per aprovada, si la mitjana resultants és com a mínim de 5. |
90% |
Altres |
|
Assistència regular a classe i participació activa a classe (fer deures, fer redaccions, fer exercicis) |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria tindrà les mateixes parts que la prova final de l'avaluació continua ( gramàtica, comprensió auditiva i comprensió lectora) i s'aplicaran els mateixos criteris que en aquella. Aquells estudiants que hagin superat alguna d'aquestes parts en la prova final de l'avaluació continua podran escollir si repetir-la o conservar la nota obtinguda en aquella. |
Bàsica |
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 1. Lehrbuch, Hueber,
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 1. Libro de ejercicios., Hueber,
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Lehrbuch, Hueber,
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Libro de ejercicios., Hueber,
CASTELL, Andreu, Gramática de la lengua alemana. Explicaciones y ejemplos, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid, 2008
CASTELL, Andreu/BRAUCEK, Brigitte, Gramática de la lengua alemana. Libro de ejercicios, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid, 2007
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Wir haben kalt. Diccionario de dudas del alemán, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2006
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Verbos alemanes. Diccionario de conjugación y complementación, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2010
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Gramática básica del alemán con ejercicios, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2013
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LLENGUA ALEMANYA IV/12274202 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LLENGUA ALEMANYA II/12274103 |
|
|
Altres comentaris |
Els temes del programa es basen en el guió de presentació de continguts elaborat pel propi professor, només parcialment s'utilitzarà el mètode Themen. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|