DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) GRAMÀTICA ANGLESA AVANÇADA Codi 12274207
Ensenyament
Grau en Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
Adreça electrònica isabel.oltra@urv.cat
Professors/es
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
Web
Descripció general i informació rellevant This course is intended to offer a deep insight into some complex aspects of the grammar of English from a theoretical and empirical point of view.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Coneix les bases teòriques de la lingüística.
Identifica les característiques del llenguatge humà.
Coneix les aplicacions de la lingüística.
Reflexiona sobre la pròpia competència lingüística.
Identifica les unitats dels diferents nivells de l’anàlisi lingüística.
Distingeix entre els arguments lingüístics i les opinions no fonamentades sobre el llenguatge i les llengües.
 A5 Coneix i aplica les tècniques i estratègies elementals pròpies del discurs oral i/o escrit.
Domina la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell avançat.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell avançat.
Coneix i aplica les tècniques i estratègies bàsiques pròpies del discurs oral i/o escrit.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell superior.
Domina las tècniques i les estratègies pròpies del discurs oral i/o escrit.
Obté consciència dels principals aspectes contrastius entre l’anglès i l’espanyol/català.
Obté una formació avançada en la descripció de la llengua anglesa.
Coneix la gramàtica de la llengua anglesa en profunditat i és capaç d'analitzar-la lingüísticament.
Ofereix una visió en profunditat de les complexitats estructurals funcionals de la gramàtica anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic.
Coneix i analitza els principals aspectes del component semàntic de la llengua anglesa.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Introduction

- basic concepts in grammar


Tense and time - absolute and relative tenses
- reference time, speech time, event time
- temporal deixis
Aspect and aspectuality - situation aspect vs. viewpoint aspect
- generic and specific predications
- stative and dynamic predicates
- durativity
- telicity
- ingressive, continuative, egressive aspect
- grammatical expression of aspect
Mood and modality - the linguistic expression of modality
- necessity and possibility
- epistemic modality
- deontic modality
- circumstantial or dynamic modality
- degrees of modality
Negation - morphological negation
- syntactic negation
- scope and focus of negation
- verbal and non-verbal negation
- polarity-sensitive items
Complex issues in derivational morphology - morphological productivity and lexicalixation
- inflection versus derivation
- grammatical categories vs. features
- case studies
The morphosyntax of compounds - morphological compound versus syntactic construction
- internal structure of compounds
- compounding vs. derivation
Clause type and illocutionary force - speech acts
- illocutionary force
- syntax and semantics of questions
- syntax and semantics of exclamatives

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A1
10 25 35
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
A5
15 25 40
Seminaris
A1
A5
22 10 32
Presentacions / exposicions
A1
A5
1 20 21
Atenció personalitzada
1 2 3
 
Proves mixtes
A1
A5
2 15 17
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries – Explanation of course structure
– Explanation of course syllabus
– Presentation of course schedule
– Description of the type of class: theory and practice
– List and explanation of course objectives and methodologies
– Explanation of course assessment
– List of teaching materials
– Relation of course to the rest of the degree program
– Instructions to carry out exercises, presentations and paper
– Distribution of topics for presentations
Sessió Magistral – Power-point supported sessions
– Explanation of main concepts
– Exemplification
- Questions and answers
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària - Grammar exercises
- Explanation and discussion of complex exercises
Seminaris - Students' presentations and discussion of course topics
Presentacions / exposicions - Power-point supported students' presentations of course topics
Atenció personalitzada - Supervision of presentations
- Questions on course topics

Atenció personalitzada
Descripció

Solve doubts concerning course contents, exercises, presentations, or evaluation – Monitor student's projects (presentations) – Check on general student progress. 


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A1
A5
Power-point supported presentations of course contents as distributed on first day of classes 40%
Proves mixtes
A1
A5
End-of-term exam 60%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Students are expected to read assigned material and prepare reading material and exercises at home prior to class time, in order to be able to participate in class.

Instructions for the presentation (topics, deadline, schedule, etc) will be given on the first day of classes.

No tests will be taken outside scheduled dates and times.

Convocatòria 1: presentation and a minimum of 50% in the exam are required for the computation of the final grade

Convocatòria 2: there will be a final exam worth 100%.


Fonts d'informació

Bàsica

Aarts, B. & A. McMahon. 2006. The Handbook of English Linguistics. Malden, MA; Oxford: Blackwell.

Horn L. R. & G. Ward (eds.) . 2006. The Handbook of Pragmatics. Malden, MA; Oxford: Blackwell.

Huddleston, R. & G. Pullum 2002. The Cambridge Grammar of the English Language. London: Longman.

Kearns, K. 2011. Semantics. London: Palgrave Macmillan.

Kreidler, C.W. 1998. Introducing English Semantics. London & New York: Routledge.

Palmer, F. R. 1979. Modality and the English Modals. New York: Longman.

Spencer, A. and A. Zwicky (eds.). 1998. The Handbook of Morphology. Oxford: Blackwell.

Štekauer P. & R. Lieber (eds.). 2005. Handbook of Word-Formation. Dordrecht, The Netherlands: Springer.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent