DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES I PRAGMÀTICA Codi 12274231
Ensenyament
Grau en Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RADIONOVA MOSEEVA, EKATERINA
Adreça electrònica ekaterina.radionova@urv.cat
Professors/es
RADIONOVA MOSEEVA, EKATERINA
Web
Descripció general i informació rellevant <p>Aquesta assignatura pretén desenvolupar una comprensió de la pragmàtica: l'estudi de com s'utilitza el llenguatge en el context per donar significat. Més concretament, el curs tracta de com s'han utilitzat conceptes clau de la pragmàtica en la recerca i la pràctica en l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües estrangeres.</p><p>Les qüestions que s'han de tractar al llarg del curs inclouen aspectes tant teòrics com pràctics de l'ensenyament de la pragmàtica, investigació sobre l'ensenyament de la pragmàtica, referència, educació, actes de parla i variació pragmàtica en un context d'EFL.</p><p>Al final d'aquest curs, els estudiants hauran adquirit una sòlida comprensió dels conceptes bàsics de la pragmàtica, així com la capacitat d'aplicar i reflexionar críticament sobre aquests conceptes a l'aula d'EFL.</p><p>Es donaran més detalls el primer dia de classe.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Coneix les aplicacions de la lingüística.
Reflexiona sobre la pròpia competència lingüística.
Valora la riquesa lingüística del món.
Presenta una visió crítica de la investigació entorn de l’adquisició de l’anglès como a llengua estrangera.
Ofereix una visió àmplia sobre els principals aspectes relacionats amb l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua anglesa.
Coneix els principis bàsics de l’adquisició de segones llengües.
 A5 Domina la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell avançat.
Coneix i aplica les tècniques i estratègies bàsiques pròpies del discurs oral i/o escrit.
Domina las tècniques i les estratègies pròpies del discurs oral i/o escrit.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
L'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera
Ensenyament de la pragmàtica
Recerca de pragmàtica per a l'ensenyament de l'anglès
Referència
Didàctica de la llengua anglesa i de referència
La cortesia
Cortesia i ensenyament de la llengua anglesa
Actes de parla
Actes de parla i ensenyament de la llengua anglesa
Pragmàtica i variació

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A1
A5
7 15 22
Sessió Magistral
A1
A5
14 16 30
Presentacions / exposicions
A1
A5
7 22.5 29.5
Seminaris
A1
A5
20 23 43
Projectes
A1
A5
1 15 16
Treballs
A1
A5
1 5.5 6.5
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
Sessió Magistral
Presentacions / exposicions
Seminaris
Projectes
Treballs
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció

Es pot contactar amb el professor per correu electrònic en qualsevol moment. Ells horaris de les tutories es donarán el primer dia de classe.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A1
A5
25%
Presentacions / exposicions
A1
A5
10%
Projectes
A1
A5
40%
Treballs
A1
A5
15%
Altres   Quiz online (10%)
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Students enrolled at the URV follow the ECTS system and are entitled to the calls for assessment indicated in the current undergraduate and master's degree regulations.


Fonts d'informació

Bàsica

O’Keeffe, A., Clancy, B., & Adolphs, S. (2020). Introducing pragmatics in use (Second edition). Routledge, Taylor & Francis Group.

Complementària

Alcón Soler, E. (2005). Does instruction work for learning pragmatics in the EFL context? System, 33(3), 417–435. https://doi.org/10.1016/j.system.2005.06.005

Bardovi-Harlig, K., & Dörnyei, Z. (1998). Do Language Learners Recognize Pragmatic Violations? Pragmatic versus Grammatical Awareness in Instructed L2 Learning. TESOL Quarterly, 32(2), 233–262. https://doi.org/10.2307/3587583

Basturkmen, H. & Minh Thi Thuy Nguyen. (2020). Teaching pragmatics. In A. Barron, Y. Gu, & G. Steen (Eds.), The Routledge Handbook of Pragmatics (pp. 563–574). Routledge.

Cole, P. & Morgan, J.L (Eds.). (1975). Speech acts (Vol. 3). Academic Press.

Fortanet, I. (2004). The use of ‘we’ in university lectures: Reference and function. English for Specific Purposes, 23(1), 45–66. https://doi.org/10.1016/S0889-4906(03)00018-8

Locher, M. A. (2006). Polite behavior within relational work: The discursive approach to politeness. Multilingua - Journal of Cross-Cultural and Interlanguage Communication, 25(3), 249–267. https://doi.org/10.1515/MULTI.2006.015

Milà-Garcia, A. (2018). Pragmatic Annotation for a Multi-Layered Analysis of Speech Acts: A Methodological Proposal. Corpus Pragmatics, 2(3), 265–287. https://doi.org/10.1007/s41701-018-0037-z

Minh Thi Thuy Nguyen. (2011). Learning to Communicate in a Globalized World: To What Extent Do School Textbooks Facilitate the Development of Intercultural Pragmatic Competence? RELC Journal, 42(1), 17–30. https://doi.org/10.1177/0033688210390265

Nattinger, J., & DeCarrico, J. (1992). Lexical Phrases and Language Teaching. Oxford University Press.

Rühlemann, C., & O’Donnell, M. B. (2015). Deixis. In K. Aijmer & C. Rühlemann (Eds.), Corpus Pragmatics (pp. 331–359). Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9781139057493.018

Schauer, G. A., & Adolphs, S. (2006). Expressions of gratitude in corpus and DCT data: Vocabulary, formulaic sequences, and pedagogy. System, 34(1), 119–134. https://doi.org/10.1016/j.system.2005.09.003

Vellenga, H. E. (2004). Learning Pragmatics from ESL & EFL Textbooks: How Likely? TESL-EJ, 8(2), 1–18.

Zhang, G. Q., & Sabet, P. G. P. (2016). Elastic ‘I think’: Stretching Over L1 and L2. Applied Linguistics, 37(3), 334–353. https://doi.org/10.1093/applin/amu020

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent