DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES I PRAGMÀTICA Código 12274231
Titulación
Grau en Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RADIONOVA MOSEEVA, EKATERINA
Correo-e ekaterina.radionova@urv.cat
Profesores/as
RADIONOVA MOSEEVA, EKATERINA
Web
Descripción general e información relevante

Aquesta assignatura pretén desenvolupar una comprensió de la pragmàtica: l'estudi de com s'utilitza el llenguatge en el context per donar significat. Més concretament, el curs tracta de com s'han utilitzat conceptes clau de la pragmàtica en la recerca i la pràctica en l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües estrangeres.

Les qüestions que s'han de tractar al llarg del curs inclouen aspectes tant teòrics com pràctics de l'ensenyament de la pragmàtica, investigació sobre l'ensenyament de la pragmàtica, referència, educació, actes de parla i variació pragmàtica en un context d'EFL.

Al final d'aquest curs, els estudiants hauran adquirit una sòlida comprensió dels conceptes bàsics de la pragmàtica, així com la capacitat d'aplicar i reflexionar críticament sobre aquests conceptes a l'aula d'EFL.

Es donaran més detalls el primer dia de classe.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Coneix les aplicacions de la lingüística.
Reflexiona sobre la pròpia competència lingüística.
Valora la riquesa lingüística del món.
Presenta una visió crítica de la investigació entorn de l’adquisició de l’anglès como a llengua estrangera.
Ofereix una visió àmplia sobre els principals aspectes relacionats amb l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua anglesa.
Coneix els principis bàsics de l’adquisició de segones llengües.
 A5 Domina la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell avançat.
Coneix i aplica les tècniques i estratègies bàsiques pròpies del discurs oral i/o escrit.
Domina las tècniques i les estratègies pròpies del discurs oral i/o escrit.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
L'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera
Ensenyament de la pragmàtica
Recerca de pragmàtica per a l'ensenyament de l'anglès
Referència
Didàctica de la llengua anglesa i de referència
La cortesia
Cortesia i ensenyament de la llengua anglesa
Actes de parla
Actes de parla i ensenyament de la llengua anglesa
Pragmàtica i variació

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 1 2
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A1
A5
7 15 22
Sessió Magistral
A1
A5
14 16 30
Presentacions / exposicions
A1
A5
7 22.5 29.5
Seminaris
A1
A5
20 23 43
Projectes
A1
A5
1 15 16
Treballs
A1
A5
1 5.5 6.5
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
Sessió Magistral
Presentacions / exposicions
Seminaris
Projectes
Treballs
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
descripción

Es pot contactar amb el professor per correu electrònic en qualsevol moment. Ells horaris de les tutories es donarán el primer dia de classe.


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A1
A5
25%
Presentacions / exposicions
A1
A5
10%
Projectes
A1
A5
40%
Treballs
A1
A5
15%
Otros  

Quiz online (10%)

 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Students enrolled at the URV follow the ECTS system and are entitled to the calls for assessment indicated in the current undergraduate and master's degree regulations.


Fonts d'informació

Bàsica

O’Keeffe, A., Clancy, B., & Adolphs, S. (2020). Introducing pragmatics in use (Second edition). Routledge, Taylor & Francis Group.

Complementària

Alcón Soler, E. (2005). Does instruction work for learning pragmatics in the EFL context? System, 33(3), 417–435. https://doi.org/10.1016/j.system.2005.06.005

Bardovi-Harlig, K., & Dörnyei, Z. (1998). Do Language Learners Recognize Pragmatic Violations? Pragmatic versus Grammatical Awareness in Instructed L2 Learning. TESOL Quarterly, 32(2), 233–262. https://doi.org/10.2307/3587583

Basturkmen, H. & Minh Thi Thuy Nguyen. (2020). Teaching pragmatics. In A. Barron, Y. Gu, & G. Steen (Eds.), The Routledge Handbook of Pragmatics (pp. 563–574). Routledge.

Cole, P. & Morgan, J.L (Eds.). (1975). Speech acts (Vol. 3). Academic Press.

Fortanet, I. (2004). The use of ‘we’ in university lectures: Reference and function. English for Specific Purposes, 23(1), 45–66. https://doi.org/10.1016/S0889-4906(03)00018-8

Locher, M. A. (2006). Polite behavior within relational work: The discursive approach to politeness. Multilingua - Journal of Cross-Cultural and Interlanguage Communication, 25(3), 249–267. https://doi.org/10.1515/MULTI.2006.015

Milà-Garcia, A. (2018). Pragmatic Annotation for a Multi-Layered Analysis of Speech Acts: A Methodological Proposal. Corpus Pragmatics, 2(3), 265–287. https://doi.org/10.1007/s41701-018-0037-z

Minh Thi Thuy Nguyen. (2011). Learning to Communicate in a Globalized World: To What Extent Do School Textbooks Facilitate the Development of Intercultural Pragmatic Competence? RELC Journal, 42(1), 17–30. https://doi.org/10.1177/0033688210390265

Nattinger, J., & DeCarrico, J. (1992). Lexical Phrases and Language Teaching. Oxford University Press.

Rühlemann, C., & O’Donnell, M. B. (2015). Deixis. In K. Aijmer & C. Rühlemann (Eds.), Corpus Pragmatics (pp. 331–359). Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9781139057493.018

Schauer, G. A., & Adolphs, S. (2006). Expressions of gratitude in corpus and DCT data: Vocabulary, formulaic sequences, and pedagogy. System, 34(1), 119–134. https://doi.org/10.1016/j.system.2005.09.003

Vellenga, H. E. (2004). Learning Pragmatics from ESL & EFL Textbooks: How Likely? TESL-EJ, 8(2), 1–18.

Zhang, G. Q., & Sabet, P. G. P. (2016). Elastic ‘I think’: Stretching Over L1 and L2. Applied Linguistics, 37(3), 334–353. https://doi.org/10.1093/applin/amu020

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.