Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
| A6 |
Analitzar les obres més rellevants de la literatura en llengua anglesa en els seus diversos entorns culturals. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Domina la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell avançat.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell avançat.
Domina las tècniques i les estratègies pròpies del discurs oral i/o escrit.
| | A6 |
Adquireix una visió general dels factors socio-culturals més importants de les cultures dels països de parla anglesa.
Adquireix la capacitat d’establir la relació entre forma i contingut a les obres d’autors en llengua anglesa.
Analitza i comenta textos literaris de forma oral i/o escrita.
Adquireix les eines necessàries per analitzar i avaluar obres literàries i cinematogràfiques des d'un punt de vista crític.
Reconeix els procediments que faciliten la construcció de les diferents identitats culturals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Poesia elèctrica |
Anàlisi d'extractes de "Prometheus Unbound" de Shelley |
Scientia |
Introducció a la relació entre ciència i literatura
|
(Super)natural
|
Anàlisi de "El vel aixecat" d'Eliot i d'extractes de "Les aventures d'Alícia al país de les meravelles" de Carroll |
L'Univers Invisible
|
Anàlisi de "Una oda paradoxal després de Shelley" de Maxwell |
(D)Evolució (no)natural |
Anàlisi de "La màquina del temps" de Wells |
Caos, entropia i ordre |
Anàlisi de l'Arcàdia de Stoppard |
(Sur)realitat quàntica |
Anàlisi de Copenhaguen de Frayn |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
8 |
9 |
17 |
Seminaris |
|
35 |
35 |
70 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
12 |
14 |
Treballs |
|
1 |
16 |
17 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a la relació entre ciència i literatura + Explicació del pla d'estudis i mètodes d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Breu xerrada sobre cada àrea temàtica principal per contextualitzar l'alumnat i alimentar la seva curiositat pel tema concret. |
Seminaris |
Anàlisi textual en profunditat, discussions i debats. |
Presentacions / exposicions |
La vostra presentació individual pretén donar-vos l'oportunitat de pensar críticament sobre els textos que haurem llegit i d'explorar aquests textos presentant un argument coherent que es fonamentarà en la presentació. S'espera que la presentació es basi en el contingut de les conferències i seminaris, però es valorarà el vostre propi punt de vista crític, que pot ser informat per fonts secundàries. Us proporcionaré una llista de temes suggerits, però no dubteu a plantejar-vos el vostre propi tema/idea/tesi. Això encara s'haurà de basar en les conferències i seminaris. Si us plau, tingueu en compte que si opteu per tractar el vostre propi tema, haureu de parlar-ne amb mi abans per a l'aprovació. També hauríeu d'estar preparat per respondre preguntes al final de la vostra presentació. Caldrà reconèixer totes les vostres fonts, segons les directrius que us proporcionaré tant durant les classes com a moodle. Finalment, el dia de la presentació m'hauran d'enviar per correu electrònic un guió de presentació i l'arxiu de PowerPoint. |
Treballs |
Projecte d'assaig breu de final de curs: igual que la vostra presentació, el vostre assaig se suposa que us donarà l'oportunitat de pensar críticament sobre els textos que haurem tractat i d'explorar-los presentant un argument coherent que es fonamentarà en l'assaig. Es facilitarà una llista de temes suggerits, però, com en el cas de la vostra presentació, tindreu l'opció d'elaborar un tema propi, que haurà de rebre l'aprovació prèvia del vostre professor. Es preveu que l'assaig tingui unes 2000 paraules. Us proporcionaré informació detallada sobre com estructurar la vostra redacció i com citar les vostres fonts, tant durant les classes com a moodle. |
Atenció personalitzada |
Si teniu cap pregunta sobre el mòdul o si voleu parlar del vostre tema de presentació i/o assaig breu, si us plau, escriu-me per concertar una reunió durant l'horari d'oficina. |
Descripció |
Si teniu cap pregunta sobre el mòdul
o si voleu parlar del vostre tema de presentació i/o assaig breu, si us plau,
escriu-me per concertar una reunió durant l'horari d'oficina. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
La vostra presentació individual pretén donar-vos l'oportunitat de pensar críticament sobre els textos que haurem llegit i d'explorar aquests textos presentant un argument coherent que es fonamentarà en la presentació. S'espera que la presentació es basi en el contingut de les conferències i seminaris, però es valorarà el vostre propi punt de vista crític, que pot ser informat per fonts secundàries. Us proporcionaré una llista de temes suggerits, però no dubteu a plantejar-vos el vostre propi tema/idea/tesi. Això encara s'haurà de basar en les conferències i seminaris. Si us plau, tingueu en compte que si opteu per tractar el vostre propi tema, haureu de parlar-ne amb mi abans per a l'aprovació. També hauríeu d'estar preparat per respondre preguntes al final de la vostra presentació. Caldrà reconèixer totes les vostres fonts, segons les directrius que us proporcionaré tant durant les classes com a moodle. Finalment, el dia de la presentació m'hauran d'enviar per correu electrònic un guió de presentació i l'arxiu de PowerPoint. |
20 |
Treballs |
|
Projecte d'assaig breu de final de curs: igual que la vostra presentació, el vostre assaig se suposa que us donarà l'oportunitat de pensar críticament sobre els textos que haurem tractat i d'explorar-los presentant un argument coherent que es fonamentarà en l'assaig. Es facilitarà una llista de temes suggerits, però, com en el cas de la vostra presentació, tindreu l'opció d'elaborar un tema propi, que haurà de rebre l'aprovació prèvia del vostre professor. Es preveu que l'assaig tingui unes 2000 paraules. Us proporcionaré informació detallada sobre com estructurar la vostra redacció i com citar les vostres fonts, tant durant les classes com a moodle. |
35 |
Proves de desenvolupament |
|
Mitjà-termini Examen: El guió de l'examen constarà de dues parts. Les vostres respostes es basaran en els continguts de les conferències i les discussions del seminari. Així que si us plau, tingueu bones notes durant les classes.
Part A: Se us donaran dues preguntes d'assaig entre les quals escolliu només UNA. Haureu de respondre una pregunta comparativa utilitzant dos textos del mòdul que trieu.
Part B: Se us donaran dues preguntes d'assaig entre les quals escolliu només UNA. Proporcionareu una lectura atenta d'UN text literari del mòdul que trieu.
Cada resposta haurà de tenir aproximadament 400 paraules. Es proporcionaran més detalls durant les classes i a moodle. |
35 |
Altres |
|
Participació a classe: Has de venir a classe preparat per abordar el material del dia. Això vol dir completar tota la lectura establerta abans de classe, portar la lectura a classe i estar preparat per discutir-les amb reflexió. Durant la discussió a classe, hauries d'estar atent al que diuen els teus companys i respectant les seves idees i opinions. No hauríeu de deixar passar la discussió sense participar-hi activament. |
10 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a la segona convocatòria, es demanarà als estudiants que facin una Proves de desenvolupament, d'acord amb les directrius proporcionades anteriorment. |
Bàsica |
|
Tots els textos que se us demanarà que llegiu estaran disponibles a moodle. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|