Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Conèixer, entendre i interpretar els fets històrics del territori propi. |
| A3 |
Reconèixer i interpretar l'estructura diacrònica de la història i un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Identifica i comprèn l'evolució històrica de la península Ibèrica.
| | A3 |
Distingeix els diversos models d'estructura política, econòmica i social existents en un període de la història.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. La fi de l'Imperi a Hispània i les invasions. |
|
Tema 2. El regne visigot. |
|
Tema 3. La societat en època visigoda. |
|
Tema 4. L'Església i la cultura visigodes. |
|
Tema 5. La conquesta musulmana i la configuració d'Al-Àndalus. |
|
Tema 6. El Califat Omeia. La societat andalusí. |
|
Tema 7. Els regnes cristians del nord. |
|
Tema 8. La societat cristiana altmedieval. |
|
Tema 9. Castella i Lleó en el segle XII. |
|
Tema 10. Economia i societat en la Plena Edat Mitjana. |
|
Tema 11. De l'expansió a la crisi. |
|
Tema 12. Església i cultura a la Plena Edat Mitjana. |
|
Tema 13. La crisi del segle XIV. |
|
Tema 14. Els Trastàmara a Castella. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
43 |
65 |
108 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
25 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Introducció dels continguts de l'assignatura, de l'organització dels professors i métode de treball de l'alumne |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels temes per part del professor i participació dels alumnes en la formulació de les conclusions o conceptes clau o principals, així com en la discussió |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Comentaris i preparació de les lectures |
Atenció personalitzada |
Seguiment del curs de l'alumne per part del professor de forma individualitzada |
descripción |
Seguiment del curs de l'alumne per part del professor de forma individualitzada, Disponibilitat del professor al despatx. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Otros |
|
Prova amb material i sobre les lectures realitzades Prova objectiva sobre el contingut del temari |
25%
75% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Es realitza una prova amb material en la qual s'inclouen les lectures i una prova escrita sobre el programa. La segona convocatòria es realitza una prova objectiva del 100% de la nota |
Bàsica |
DÍAZ MARTÍNEZ, P., Hispania tardoantigua y visigoda, Madrid, Akal, 2007,
MANZANO, E., Historia de España. II. Épocas medievales, Barcelona, Crítica, 2010,
THOMPSON, E., Los godos en España, Madrid, Alianza, 2007,
ISLA, AMANCIO, La Alta Edad Media. Siglos VIII-XI, Madrid, Síntesis, 2002,
SALVATIERRA, V.; CANTO, A., Al-Ándalus. De la invasión al califato de Córdoba, Madrid, Síntesis, 2008,
GUINOT, E., La Baja Edad Media en los siglos XIV-XV. Economía y sociedad, Madrid, Síntesis, 2008,
ÁLVAREZ BORGE, I., La Plena Edad Media. Siglos XII-XIII La Plena Edad Media. Siglos XII-XIII, Madrid, Alianza, 2003,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|