Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8 |
Aplica els mètodes històrics al tractament de les fonts i a l'anàlisi del coneixement històric.
Comprèn les principals teories del pensament modern i contemporani.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
|
|
Revolucio industrial i revolucions liberal-burgeses Conceptes. Les noves ideologies: liberalisme politic, romanticisme, nacionalisme, tradicionalismes-conservadorismes, socialismes, anarquisme
La Segona Revolucio industrial i la societat de masses Concepte. Nacionalismes conservadors i xenofobia. els canvis culturals de la fi del segle XIX. El sufragi universal i les respostes
Guerres mundials, comunisme, autoritarismes L'impacte de la Gran Guerra. Un mon que s'acaba. Impacte sobre les mentalitats a Europa i America. El periode d'entreguerres: els projectes revolucionari, reformista i autoritari en pugna. La Segona guerra mundial, Nou ordre, colaboracionismes, resistencies. Un nou tipus de conflicte.
Guerra Freda, descolonitzacio descolonitzacio i . Les crisis de finals dels 60.
Fi del comunisme, fonamentalismes, alarmes ecologiques i globalitzacio Fi del comunisme, fonamentalismes, alarmes ecologiques i globalitzacio |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
41 |
61 |
102 |
Debats |
|
8 |
8 |
16 |
Treballs |
|
7 |
7 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
0 |
12 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
Treballs |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
Descripció |
El primer dia de classe presencial es donarà el calendari general i s'explicarà el desenvolupament de l'assignatura.
L'atenció personalitzada es farà mitjançant tres hores de despatx setmanals. Igualment, utilitzant per a consultes el correu electrònic del professor.
La comunicació general amb el grup es farà via Moodle i a les classes presencials.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
L'alumnat haurà de fer els treballs assignats setmanalment. |
35% |
Proves de desenvolupament |
|
Seran microexamens relacionats amb la matèria explicada a classe presencialment. |
50% |
Altres |
|
Assistència i participació. |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas que a la convocatòria no se segueixi l'avaluació continuada o se suspenguin les proves corresponents, l'alumne farà un únic examen final amb un valor del 100%. A la segona convocatòria es farà un examen de recuperació pels alumnes suspesos. La segona convocatòria és una prova total de l'assignatura, amb un valor del 100%. Està dirigida als estudiants que no hagin superat la primera convocatòria o no s'hagin presentat. |
Bàsica |
|
- ARTOLA,
MIGUEL, TEXTOS FUNDAMENTALES PARA LA HISTORIA MADRID REVISTA DE OCCIDENTE 1975
-
BERNSTEIN, SERGE, LOS REGÍMENES POLÍTICOS DEL SIGLO
XX. PARA UNA HISTORIA POLITICA COMPARADA DEL MUNDO CONTMPORÁNEO, BARCELONA,
ARIEL, 1996
-
CABRERA, MERCEDES; JULIÁ, SANTOS; MARTÍN ACEÑA, PABLO, EUROPA EN CRISIS
1919-1939, MADRID, FUNDACION PABLO IGLESIAS, 1991
-
LEE, STEPHEN J., EUROPEAN DICTATORSHIPS 1918-1945, LONDON, ROUTLEDGE, 2008
-
MAZOWER, MARK, LA EUROPA NEGRA. DESDE LA GRAN GUERRA A LA CAIDA DEL COMUNISMO,
BARLIN LIBROS, 2017
-
LOWE, KEITH, CONTINENTE SALVAJE. EUROPA DESPUÉS DE LA SEGUNDA GUERRA MUNDIAL,
BARCELONA GALAXIA GUTTENBERG, 2015
-
JUDT, TONI, POSTGUERRA. UNA HISTORIA DE EUROPA DESDE 1945, MADRID, TAURUS, 2010
-
CASASSAS, JORDI (COORD.), LA CONSTRUCCION DEL PRESENTE, BARCELONA, ARIEL, 2005
-
PAYNE, STANLEY G., EL FASCISMO, MADRID, ALIANZA, 1982
-
THOMÀS, JOAN MARIA, LOS FASCISMOS ESPAÑOLES, BARCELONA, ARIEL, 2019
-
SEIDMAN, MICHAEL, ANTIFASCISMOS 1936-1945. LA LUCHA CONTRA EL FASCISMO A AMBOS
LADOS DEL ATLÁNTICO, MADRID, ALIANZA, 2017
-
MARÍ FONT, JOSEP; BARBIER, CHRISTOPHE, LA FORTALEZA ASEDIADA. LOS POPULISMOS
CONTRA EUROPA, BARCELONA, PENÍNSULA, 2019
-
JUDIS, JOHN B., LA EXPLOSION POPULISTA, BILBAO, DEUSTO, 2017
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
AQUESTA ASSIGNATURA S'IMPARTIRÀ EN MODALITAT SEMIPRESENCIAL. UNA SETMANA ES FARAN CLASSES I L'ALTRA S'ENCARREGARAN TASQUES A L'ALUMNAT.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|