Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Aplicar la interdisciplinarietat en l'àmbit de les ciències humanes. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Coneix i assimila els fonaments teòrics per aplicar-los a la crítica d'art.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció: El concepte de crítica a la Modernitat. Crítica, història de l'art i estètica |
|
Tema 2. El segle XVIII. La crítica d'art i els salons. Denis Diderot. L'Enciclopèdia, els Salons |
|
Tema 3. El segle XIX França. Charles Baudelaire. el Romanticisme |
|
Tema 4. El segle XIX Anglaterra. Ruskin i Morris |
|
Tema 5. El segle XX. les Avantguardes |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Presentacions / exposicions |
|
15 |
15 |
30 |
Sessió Magistral |
|
41 |
73 |
114 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
0 |
2 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del desenvolupament del curs. |
Presentacions / exposicions |
Visita de tres exposicions i presentació de les crítiques per escrit.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Entrevista amb l'estudiant. |
Descripció |
Durant
el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal
per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions
relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual.
A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme
aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu
electrònic, Moodle...). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
- Seguiment crítiques premsa escrita
- Visita tres exposicions durant el curs
- Crítica (escrita) de les tres exposicions
- Presentació crítiques
|
Entre un 40% i un 50% |
Sessió Magistral |
|
- Seguiment classes
- Seguiment crítiques premsa escrita |
Entre un 10% i un 20% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen |
Entre un 40% i un 50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). Per a l'avaluació en la segona convocatòria cal presentar les 3 crítiques per escrit (50%) i aprovar l'examen (50%). |
Bàsica |
Valeriano Bozal (editor), Historia de las ideas estéticas y de las teorías artísticas contemporáneas (2 vol.), Visor, Madrid, 2000
Francisco Calvo Serraller, Los espectáculos del arte, instituciones y funciones del arte contemporáneo, Tusquets, Barcelona, 1993
Anna Maria Guash, La crítica de arte. Historia, teoría y praxis,, Ediciones del Serbal Ediciones del Serbal, Barcelona, 2003
Anna Maria Guash, La Critica discrepante, Cátedra, Madrid, 2012
Serge Guilbaut, De cómo Nueva Cork robó la idea de arte moderno, Tirant lo Blanch, Valencia, 2007
Lionello Venturi, Historia de la crítica de arte, Debolsillo. Penguin Random House, Madrid, 2004
|
La bibliografia complerta la comentarem en encetar cada tema. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|