Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Dominar els corrents teòrics i enfocaments metodològics bàsics que caracteritzen els processos d'ensenyament i aprenentatge d'una llengua estrangera en general i de la llengua anglesa en particular |
| A2 |
Dominar els fonaments lingüístics bàsics de la lingüística teòrica i aplicada |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Identifica, descriu i analitza els fonaments pedagògics i psicològics de l'adquisició de segones llengües, amb especial referència a l'adquisició de l'anglès
| | A2 |
Descriu, analitza, sintetitza i compara corrents teòrics i models d'adquisició de segones llengües, amb especial referència a l'adquisició de l'anglès
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement professional
Desenvolupar l’actitud professional
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat
Dissenyar itineraris professionals específics
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Introduction |
1.1. Defining the Field
1.2. Key issues in SLA
|
2. Learning a First Language |
2.1. Language and the brain
2.2. Theoretical approaches in first language acquisition
2.3. Stages in the acquisition of L1
2.4. Child-directed speech
|
3. Task-creation & Lesson planning |
3.1. Strategies and theories used in TEFL
3.2. Presentations of TBL activities
3.3. Lesson Planning and Classroom Management
3.4. Oral presentations and lesson plan analysis
|
4. Interlanguage |
4.1. The concept of IL
4.2. The characteristics of IL
4.3. Error analysis
4.4. Selinker's five processes
4.5. Fossilization
|
5. Learning and Second Language |
5.1. SLA in context and acquisition theories
5.2. The Monitor Model
5.3. Input, interaction, output
5.4. The role of formal instruction in SLA
5.5. The age of acquisition
5.6. Aptitude and intelligence
5.7. Attitude and motivation
5.8. Personality
5.9. Anxiety, self-esteem and willingness to communicate
5.10. Learner preferences and styles
5.11. New factors and approaches in SLL
Immersion programmes
Mobile learning and gamification in EFL classroom
The role of subtitling in foreign language acquisition
Learning foreign languages with ClipFlair
|
6. Learning English in
Multilingual Contexts
|
6.1. Bilingualism and Trilingualism
6.2. Multilingual acquisition
6.3. Models of multilingualism
6.4. The multilingual mind
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
28 |
38 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
0 |
15 |
15 |
Treballs |
|
0 |
30 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
23 |
25 |
Fòrums de debat |
|
0 |
25 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
15 |
15 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Treballs |
|
Presentacions / exposicions |
|
Fòrums de debat |
|
Atenció personalitzada |
|
descripción |
The students will be able to ask for individual or group tutoring sessions in order discuss and solve their doubts. Students will receive personalised attention when participating in the seminars and online activities. Students will also receive personal feedback for their assignments and as well as for the class contributions. Since this is an online subject, personalised attention is a key issue. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
|
100% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
The course assessment will consist of several activities done in class (once the unit is finished, the students will be asked to submit one of the activities done in class). Some of them will be done in groups. Please note: ALL these activities are done during the class sessions. If a student cannot submit an assignment (or the mark does not reach the pass mark), it can be submitted in the “segona convocatòria”. A maximum of two assignments can be submitted during the “2a convocatòria” If the student fails or does not submit 3 or more assignments, s/he will have to sit an exam worth 80% of the final mark. The student will be also asked to hand in the lesson plan on the day of the final exam (20%). |
Bàsica |
|
A compilation of compulsory readings will serve as main sources of information for the course. Most of the readings are journal articles or book chapters on the specific topics. Further information about the main readings will be provided to students on Moodle. Brown, D.H. 1994. Principles of language Learning and teaching. Prentice Hall. Cook, V. 2002. Portraits of the L2 user. Multilingual Matters De Angelis, G. 2007. Third or Additional Language Acquisition. Multilingual Matters. Dörnyei, Z. 2003. Attitudes, orientations and motivations in language Learning. Blackwell PublishingEllis, R. 1987. Second language acquisition in context, Cambridge Ellis, R. 1996. Understanding second language acquisition, Oxford University Press Gao, X. 2010. Strategic language Learning. Multilingual Matters. Harley, T.2008. The Psychology of Language. Psychology Press Littlewood, W. 1984. Foreign and second language learning, Cambridge University Press Kecskes, I. & Papp, T. 2000. Foreign Language and Mother Tongue. Lawrence Erlbaum Mackey, A. & Gass, S. 2005. Second Language Research. Methodology and Design. Routledge. Ortega, L. 2009. Understanding Second Language Acquisition. Hodder Education Spada, N., Lightbrown, P.M.1993. How languages are learned, Oxford University Press. |
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|