DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) MATERIALS I TÈCNIQUES PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA Codi 12865103
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ROMEU ESQUERRE, FERNANDO
Adreça electrònica fernando.romeu@urv.cat
Professors/es
ROMEU ESQUERRE, FERNANDO
Web http://www.elteaching.com
Descripció general i informació rellevant <p> Assignatura sobre gestió de l'aula, anàlisi i creació de materials i tècniques a la classe d'anglès com a llengua estrangera. </p><div><br /></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Dominar els fonaments lingüístics bàsics de la lingüística teòrica i aplicada
 A3 Posseir un coneixement avançat de la llengua anglesa oral i escrita a tots els nivells i del seu sistema lingüístic (lèxic, fonètic, gramatical, pragmàtic, discursiu) i donar-li un tractament didàctic adequat
 A4 Analitzar, planificar, dissenyar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa d'acord amb el currículum i l'enfocament metodològic adequats
 A7 Analitzar, comparar, gestionar i avaluar la pràctica docent d'acord amb les necessitats de l'alumnat
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Analitza els factors que intervenen en la producció / comprensió d'una llengua estrangera
 A3 Ordena i s'estructura el procés d'aprenentatge en base a un model comunicatiu, basat en l'acció (comprensió, producció, interacció i mediació oral i escrita) d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües del Consell de Europa
 A4 Analitza, compara, avalua, selecciona i adapta de forma reflexiva i crítica material adequat per presentar, practicar i corregir elements de comunicació oral i escrita en llengua anglesa d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües del Consell d'Europa
 A7 Identifica i aplica els processos d'interacció i comunicació a l'aula, domina i aplica les destreses i habilitats necessàries per fomentar l'aprenentatge a l'aula
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement
 CT4 Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Classroom Management. 1.1. Definitions and variables.
1.2. Group size.
1.3. Seating arrangements.
1.4. Pair and group work.
1.5. Mixed ability.
1.6. Teacher and student roles.
2. Materials. 2.1. Coursebooks and supplementary material.
2.2. Analysis of coursebook activities.
2.3. Input and feedback.
2.4. Material development.
2.5. ICT for material development.
3. Techniques 3.1. Controlled
3.2. Semi-controlled
3.3. Free

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A3
0 1 1
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A2
A3
A4
0 10 10
Treballs
A4
A7
CT2
CT4
0 30 30
Fòrums de debat
A7
CT2
CT4
1 9 10
Webcasting
0 1 1
Activitats d’auto seguiment
0 2 2
Resolució de problemes, exercicis
A2
A4
CT2
CT4
0 12 12
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A2
A3
A4
0 8 8
Atenció personalitzada
A3
A4
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Face-to-face session to talk about the course programme, Moodle contents and work plan.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Class notes and video lectures.
Treballs Analysis of lessons in terms of classroom management, material adaptation and material creation.
Fòrums de debat Online forum to deal with personal doubts.
Webcasting Online video communication on different aspects of the subject.
Activitats d’auto seguiment Checking completion of activities, course progress and feedback received.
Resolució de problemes, exercicis Classroom management situations and questions about material development.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Analysis of different aspects of class management and material use.
Atenció personalitzada Video calls on Teams
Forum for class doubts.

Atenció personalitzada
Descripció

Doubts can be solved via the tutorial forum on Moodle or via Teams.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A4
A7
CT2
CT4
Mid-course and final assignment 75%
Fòrums de debat
A7
CT2
CT4
Forum discussions 10%
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A2
A3
A4
Case studies 5%
Altres  

Quizzes and identity validation

15%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente.


Fonts d'informació

Bàsica Harmer, Jeremy, How to Teach English, 1, 2007
Scrivener, Jim, Learning Teaching, 1, 2005
Scrivener, Jim, Classroom Management Techniques, 1, 2012
Mc Grath, Ian, Materials Evaluation and Design for Language Teaching, 1, 2002
Mc Grath, Ian, Teaching Materials and the Roles of EFL/ESL Teachers, 1, 2013
Woodward, Tessa, Planning Lessons and Courses, 1, 2001
Tomlinson, Brian, Materials Development in Language Teaching, 1, 1998

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent