Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Posseir un coneixement avançat de la llengua anglesa oral i escrita a tots els nivells i del seu sistema lingüístic (lèxic, fonètic, gramatical, pragmàtic, discursiu) i donar-li un tractament didàctic adequat |
| A5 |
Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat. |
| A6 |
Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Reflexiona críticament sobre l'ensenyament-aprenentatge dels diferents nivells lingüístics (gramàtica, lèxic, fonètica, pragmàtica) i analitza, elabora, compara i avalua propostes didàctiques al respecte
Posseeix fluïdesa i precisió en l'ús instrumental i acadèmic de la llengua anglesa.
| | A5 |
Analitza, compara, avalua i selecciona material adequat per presentar, practicar i corregir elements de la pronunciació, la gramàtica, el lèxic i la pragmàtica de la llengua anglesa
Argumenta i raona sobre com, quan, i de quina manera treballar la pronunciació, la gramàtica, el lèxic i la pragmàtica en la classe de llengua anglesa
| | A6 |
Elabora propostes i activitats pràctiques per incorporar les diferents competències lingüístiques (pragmàtica, gramatical, lèxica, fonètica) en els programes docents
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introduction |
1.1. The importance of teaching pronunciation
1.2. Pronunciation awareness
1.3. Analysis of deficiencies
1.4. The role of the instructor
1.5. Fluency vs. accuracy
1.6. Pronunciation in the EFL class
1.7. Assessing pronunciation
|
2. The sound system of English |
2.1. Basic notions of phonetics and phonology
2.1.1. Contrast, minimal pairs, neutralization
2.1.2. Speech production, the articulators
2.2. The sound system of English
2.2.1. Segmental issues
2.2.1.1. Vowels
2.2.1.2. Consonants
2.2.2. Suprasegmental issues
2.2.2.1. Stress
2.2.2.2. Rhythm
2.2.2.3. Intonation
2.2.2.4. Sounds in contact
2.3. Dialectal variation
|
3. Transfer problems |
3.1. Awareness of L1
3.2. The sound systems of Spanish and Catalan
3.3. Transfer problems
3.3.1. Segmental issues
3.3.2. Suprasegmental issues
3.2. The interaction between phonology and spelling
|
4. Methodological aspects in the teaching of pronunciation |
4.1. Review of methods
4.2. Acquisition of pronunciation skills
4.2.1. Age factors
4.2.2. Exposure to the language
4.2.3. Amount and type of instruction
4.2.4. Aptitude, attitude and motivation
4.3. Pronunciation in the curriculum
|
5. Practical tools for the teaching of pronunciation |
5.1. Awareness-raising activities
5.2. The use of phonetic transcription and other notational devices
5.3. Working segmental aspects of pronunciation
5.3.1. Same/different exercises: distinguishing vowels
5.3.2. Repetition drills: consonants and consonant clusters
5.4. Working suprasegmental aspects of pronunciation
5.4.1. Stress and vowel reduction
5.4.2. Rhythm: reading aloud exercises.
5.4.3. Intonation: use of speech analysis software
5.4. Pronunciation teaching materials
5.4.1. Printed materials
5.4.2. Online resources
5.5. The use of recorded exercises
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
5 |
0 |
5 |
Treballs |
|
0 |
50 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
2 |
16 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Course presentation. General discussion on the role of pronunciation in the EFL class |
Sessió Magistral |
Lecture based presentation of the main issues in each module |
Treballs |
Students will be asked to develop a set of exercises for the teaching of a specific aspect of pronunciation |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Practical exercises with special emphasis on the in-depth analysis of the sound system of English |
Atenció personalitzada |
One-on-one session on the preparation of the assignment and other course-related aspects. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
I will value intellectual depth in the treatment of the specific aspect that is dealt with, as well as the innovation and rigor in the development of teaching materials. |
60% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Active participation in these sessions will be considered essential for this course. |
20% |
Altres |
|
Class attendance is required for this course. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente. Làvaluació de la segona convocatòria tindrà en compte els següents ítems i percentatges: Treball final: 60% Participació a classe: 20% Assistència a classe: 20% |
Bàsica |
M. Celce-Murcia et al, Teaching Pronunciation, , CUP, 1996
Pronunciation Practice Activities, M. Hewings, , CUP, 2004
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TREBALL DE FI DE MÀSTER/12865301 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES/12865101 | METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865102 | MATERIALS I TÈCNIQUES PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA/12865103 | MÈTODES I EINES DE RECERCA EN L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA/12865107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|