DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) ACTIVITATS PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA A NENS Codi 12865201
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Primer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
MANEGRE , MARNI LYNNE
Adreça electrònica marnilynne.manegre@urv.cat
Professors/es
MANEGRE , MARNI LYNNE
Web
Descripció general i informació rellevant <p>Aquest curs està dissenyat per presentar i discutir les teories relacionades amb el desenvolupament infantil i les estratègies per a l'ensenyament efectiu d'idiomes estrangers (específicament EFL i ESL) als nens. Les classes seran interactives i inclouran discussions tant centrades al mestre com centrades a l'estudiant. Brindarà als estudiants sessions tant teòriques com a pràctiques que milloraran el seu coneixement sobre la comprensió del pensament dels nens i el disseny de la classe quan treballin amb nens de diferents grups d'edat i etapes de desenvolupament.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A6 Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A6 Planifica tasques educatives efectives que tinguin en compte l'especificitat de l'ensenyament de la llengua anglesa
Programa i pauta els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT4 Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement professional
Desenvolupar l’actitud professional
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat
Dissenyar itineraris professionals específics
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Teoria del desenvolupament
Introducció al llenguatge infantil, el debat sobre la natura i l’alimentació, la hipòtesi del període crític
Etapes de desenvolupament (Piaget, Erikson)
L’adquisició bilingüe del cervell i la llengua estrangera a la infància

Estructura i disseny de classes Estructuració de la classe EFL (escalfament, adquisició, aplicació guiada, aplicació independent, activació, comentaris i assignació de tasques)
Ensenyament d’idiomes en diferents etapes de desenvolupament
Ensenyament en línia vs. aula
Competència intercultural a l'aula La importància d’establir un entorn multicultural i introduir la cultura a l’anglès com a lliçó de llengua estrangera
Identificació d’àrees problemàtiques Maneig de males comunicacions
Proporcionar comentaris efectius
Docència i Coaching

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A6
1 2 3
Treballs
A6
2 15 17
Sessió Magistral
A6
20 24 44
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A6
2 8 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del curs, presentacions.
Treballs Els estudiants participaran en debats en grup i debats de tota la classe relacionats amb el tema.
Sessió Magistral Cada conferència introduirà una important teoria del desenvolupament i com treballar amb nens en diverses etapes del desenvolupament. Les classes seran interactives i inclouran tant el professorat com l’alumne.
Atenció personalitzada Els estudiants són benvinguts a discutir els problemes relacionats amb la classe amb la instructora durant el seu horari d’oficina

Atenció personalitzada
Descripció

Els estudiants poden organitzar sessions de tutoria amb l'instructor per tractar qüestions relacionades amb la classe. La notificació prèvia per correu electrònic és indispensable per organitzar correctament les sessions de tutoria. A més, hi haurà temps a classe perquè els estudiants puguin fer preguntes i demanar més explicacions.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A6
Els treballs escrits tindran dues parts.
Tasca escrita 1: Assaig sobre teories del desenvolupament. 30%
Tasca escrita 2: Pla de lliçó . 30%
60
Proves mixtes
A6
Examen final: Es tracta d'una exposició oral on s'haurà d'impartir la classe. 40
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

El segon examen de convocatòria serà un examen que representarà el 100% de la nota.

Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent.


Fonts d'informació

Bàsica Nicoladis, E., & Montanari, S. (Eds.), Bilingualism across the lifespan: Factors moderating language proficiency., , 2018
Berk, L. E, Child Development., Seventh, 2006
Paradis, J. & Crago, M. B., ual Language Development & Disorders: A Handbook on Bilingualism & Second Language Learning., Second, 2011

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
MÈTODES I EINES DE RECERCA EN L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA/12865107
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865109

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent