DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) APRENENTATGE INTEGRAT DE CONTINGUTS I LLENGÜES ESTRANGERES (*AICLE) Codi 12865203
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ESPADA SANCHEZ, ANA ISABEL
Adreça electrònica anaisabel.espada@urv.cat
Professors/es
ESPADA SANCHEZ, ANA ISABEL
Web
Descripció general i informació rellevant <p> In this online course students will examine different aspects of the CLIL methodology. They will be introduced to the principles of CLIL and reflect on several issues that will help them design and implement a CLIL teaching unit. They will learn and discuss strategies to encourage reading, writing and speaking in CLIL lessons, focusing on how to integrate them in an effective way. The course will also provide an overview of different cooperative structures. Moreover,students will gain understanding of the different types of assessment and will analyze a set of assessment tools. </p><div><br /></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Identifica, descriu i analitza els principis metodològics i els elements essencials de l'enfocament CLIL per al disseny de recursos didàctics i el seu ús a l'aula de llengua anglesa
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT4 Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement professional
Desenvolupar l’actitud professional
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat
Dissenyar itineraris professionals específics
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1- Introduction to CLIL 1.1 What is CLIL?
1.2 Definitions of CLIL
1.3 CLIL Models and Contexts
1.4 Subject and Language teachers’
roles and feedback
2- CLIL Framework 2.1 Do Coyle’s 4Cs
2.2 Content: Teaching Objectives /
Learning outcomes
2.3 Communication: 3As tools
2.4 Cognition: Bloom’s Taxonomy
2.5 Culture
3- Planning and designing a CLIL unit
3.1 Reflecting on the CLIL theoretical and practical framework
3.2 Analyzing CLIL Planning examples
3.3 Assembling materials and sequencing
tasks:Scaffolding
3.4 Auditing your work: Cummins Matrix
3.5 Assessment: Summative /Formative/Peer
4-Collaborative Learning 4.1 Analyzing Kagan’s cooperative structures
4.2 Using Cooperative Structures

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Presentacions / exposicions
A5
CT4
0 4 4
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A5
CT4
0 20 20
Treballs
A5
CT4
0 25 25
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
CT4
0 22 22
Activitats d’auto seguiment
A5
0 2 2
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Course presentation
Presentacions / exposicions Oral presentations with visual support
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Presentation of theory, methodologies and approaches
Treballs Various activities and individual didactic planning for the teaching of CLIL sessions
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Hands-on work on theory, methodologies and approaches to CLIL
Activitats d’auto seguiment Self-monitoring activities
Atenció personalitzada Face-to-face or online tutorial to solve doubts

Atenció personalitzada
Descripció

 Online tutorial to solve doubts


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A5
CT4
Scaffolding Activity/ Guiding Input 20%
Treballs
A5
CT4
Individual didactic planning 50%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
CT4
Online tasks and participation 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente.


Fonts d'informació

Bàsica
  • Ball, Ph., Kelly, K., and Clegg, J., (2015). Putting CLIL into Practice. Oxford Handbooks
  • Coyle, D. (2007) Content and Language Integrated Learning: Towards a Connected Research Agenda for CLIL Pedagogies, International          Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 10:5, 543-562. 
  •  Coyle, D., Hood, P., & Marsh, D. (2010). Content and language integrated learning. Ernst Klett Sprachen.
  • Escobar Urmeneta, C. (2016). Aprendizaje integrado de contenidos y lengua. En D. Masats y L.
  • Lasagabaster, R., Ruiz, Y., (2010) CLIL in Spain: Implementation, Results and Teacher Training. Cambridge Scholars Publishing.
  • Llinares, A., Morton, T. & Whittaker, R., (2012) The roles of language in CLIL. Cambridge University Press
  • Mehisto, P., Marsh, D., & Frigols, M. J. (2008). Uncovering Clil. China: Macmillan Publishers Limited.
  • Navés, T & Victori, M., (2010) CLIL in Catalonia: An Overview of Research Studies.
  • Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (pp.85-111)
  • Pladevall-Ballester, E. and Vallbona A. (2016). CLIL in minimal input contexts: development of receptive skills in early L2 learning. System, 58:37-48.
Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent