Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar els corrents teòrics i enfocaments metodològics bàsics que caracteritzen els processos d'ensenyament i aprenentatge d'una llengua estrangera en general i de la llengua anglesa en particular |
| A2 |
Dominar els fonaments lingüístics bàsics de la lingüística teòrica i aplicada |
| A3 |
Posseir un coneixement avançat de la llengua anglesa oral i escrita a tots els nivells i del seu sistema lingüístic (lèxic, fonètic, gramatical, pragmàtic, discursiu) i donar-li un tractament didàctic adequat |
| A4 |
Analitzar, planificar, dissenyar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa d'acord amb el currículum i l'enfocament metodològic adequats |
| A5 |
Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat. |
| A6 |
Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa |
| A7 |
Analitzar, comparar, gestionar i avaluar la pràctica docent d'acord amb les necessitats de l'alumnat |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Desenvolupa l'habilitat de detectar dificultats d'aprenentatge, i aplicar la metodologia adequada per a superar-les
Interpreta dades derivades de l'observació de la pràctica docent, pròpia i aliena, i els relaciona amb la metodologia adequada en l'àmbit de l'ensenyament de la llengua anglesa
| | A2 |
Analitza, avalua i adapta de forma reflexiva i crítica el material i la informació didàctica disponible en el camp de l'ensenyament / aprenentatge de la llengua anglesa
| | A3 |
És capaç d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Analitza i avalua el discurs de la llengua anglesa per part de l'estudiantat dins l'aula
| | A4 |
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
Analitza i avalua la pròpia pràctica docent, introduint propostes d'innovació que vagin encaminades a la millora de l'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa
Analitza, compara i avalua la interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent, introduint propostes de millora
| | A5 |
Planifica tasques educatives efectives que tinguin en compte l'especificitat de l'ensenyament de la llengua anglesa
Dissenya materials i activitats orientades a un alumnat amb necessitats específiques
Desenvolupa habilitats i estratègies per a l'aprenentatge autònom, l'experimentació i la innovació mitjançant el coneixement i aplicació de les metodologies pròpies de l'ensenyament de la llengua anglesa
| | A6 |
Posseeix fluïdesa i precisió en l'ús instrumental i instruccional de la llengua anglesa
Elabora unitats didàctiques, programa i pauta els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
Utilitza les noves tecnologies com a eina per enriquir l'aprenentatge de llengües estrangeres i per promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat
| | A7 |
Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat
Coneix i utilitza els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit
Planifica, analitza, compara i avalua el currículum docent de llengua anglesa en diferents nivells; desenvolupa i aplica metodologies didàctiques, grupals o individuals i personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement professional
Desenvolupar l’actitud professional
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat
Dissenyar itineraris professionals específics
| | CT7 |
Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
The Practicum Coordinator will assign the students to the schools taking part in the programme, considering the interests and wishes of both students and the schools. Students are to check Moodle at the beginning of the course in October for specific guidelines. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
10 |
12 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
5 |
21 |
26 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
0 |
60 |
60 |
Estada de pràctiques |
|
2 |
155 |
157 |
Memòria |
|
0 |
120 |
120 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
An introductory session: explanation of the dynamics of Practicum.
Individual interviews with the students to define their placement needs. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
In order to accomplish the requirements of Practicum, students need to:
1 Observe the methods and techniques implemented by experienced teachers
2. Prepare and teach classes under supervision of the school tutor following the guidelines given by URV lecturers in the first term. It could include the design of specific materials taking into account the context and the profile of the target group, as well as selection and application of resources, strategies and other techniques used in teaching contexts (lesson plans, portfolio etc). |
Estada de pràctiques |
Once the students start the internship, the Practicum Coordinator will monitor its development. It will involve constant communication with the schools (both principals and tutors) in order to assure Master's students' progress. The Practicum Coordinator will also supervise the students in order to make sure they accomplish the goals of the internship. |
Memòria |
Students need to elaborate a Practicum Report reflecting upon their overall Practicum experience |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
Once the students start the internship, the Practicum Coordinator will monitor its development. It will involve constant communication with the schools (both principals and tutors) in order to assure Master's students' progress. The Practicum Coordinator will also supervise the students in order to make sure they accomplish the goals of the internship. The school tutors will evaluate and assess students' progress and in-class performance throughout the duration of teaching training internship. At the end of the internship the tutors will grade their overall performance via a Practicum report that will be submitted to the Practicum Coordinator. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
Meeting all the deadlines and submitting all the required documentation on time |
5% |
|
Estada de pràctiques |
|
Internship |
65% |
|
Memòria |
|
Practicum report |
30% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Evaluation Practicum requires that participants: 1) To take part in the school internship and fulfill all the requirements of both URV and the centres. The period within which the internship (120 hours) takes place starts at the end of January / beginning of February and ends at the end of May. 2) to hand in the Practicum report related to the internship 3) Practicum requires a lot of important paperwork, hence submitting it on time, answering all the URV Coordinator's emails on time and meeting all the deadlines will be taken into consideration on grading the subject. Assessment Criteria All the students must complete /submit all following parts of the subject. Failure to do so will result in failing the whole subject. 1. School tutor's report- 65% of the grade 2. Practicum report-30%of the grade 3. Meeting all the deadlines and submitting all the required documentation on time: 5% |
Bàsica |
|
Hadley, A.O. , Teaching language in context. , 2001, Boston: Heinle and Heinle Richards, J. & Renandya, W. , Methodology in Language Teaching. , 2002, CUP Nieto, S, Diversity. The sociopolitical context of multicultural education., 2004, Boston: Pearson Education |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
MATERIALS I TÈCNIQUES PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA/12865103 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865102 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES/12865101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|