Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Dissenyar, desenvolupar i gestionar projectes de recerca bàsica i aplicada en ciències humanes. |
| A4 |
Identificar problemes i línies de recerca amb potencial de desenvolupament i explorar noves estratègies en l'àmbit de les ciències humanes, adoptant una perspectiva interdisciplinària i aplicant metodologies innovadores. |
| A6 |
Ser capaç d'elaborar treballs científics en l'àmbit de les humanitats que responguin a les exigències dels estàndards internacionals, aplicant la metodologia adequada en cada cas i incorporant els valors ètics i la perspectiva de gènere en l'activitat científica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT2 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Planificar i executar un projecte de recerca.
Proposar accions per a la captació i gestió de recursos materials i econòmics per a la recerca.
Adquirir capacitat de gestió de la innovació i valorització dels resultats de la recerca.
Adquirir les capacitats bàsiques per integrar-se en un projecte de recerca.
Introduir la perspectiva de gènere a la tasca investigadora i a la planificació i gestió de projectes.
| | A4 |
Aplicar la interdisciplinaritat com a instrument vàlid i transversal en l'estudi de les disciplines humanístiques, i adquirir les capacitats necessàries per col·laborar en equips de recerca interdisciplinaris.
| | A6 |
Adquirir autonomia com a futur investigador.
Aplicar els valors ètics en la recerca.
Introduir la perspectiva de gènere en la tasca investigadora.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip.
| | CT2 |
Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. La gestió de la política d'I+D: recerca, innovació i desenvolupament. Aquest primer tema se centrarà en l'organització de la recerca a Espanya, atenent, d'una banda, a les directrius de la Secretaria d'Estat de Recerca, Desenvolupament i Innovació de l'actual Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats i, per un altre, les de l'Agència de Gestió d'Ajudes Universitàries i de Recerca, de la Generalitat de Catalunya. L'objectiu és que l'alumne conegui l'organigrama de la carrera científica i els instruments de la gestió pública de la recerca. |
• La carrera científica a Espanya i a Europa.
• Unitats, centres, institucions i xarxes de recerca en Humanitats.
• Grups i projectes: estructura i organització de la recerca.
• Sol·licitud, desenvolupament i justificació dels projectes. |
2. El finançament de la recerca. Es tractarà de les fonts de finançament públic i els seus instruments, tant nacionals com autonòmics i europeus. S'analitzaran les diverses polítiques per a l'obtenció de recursos econòmics, així com les convocatòries i concursos per al foment a la recerca, tant individual com de grups reconeguts. |
• Investigar a Catalunya i a Espanya. El finançament públic: universitats i agències nacionals.
• Investigar a Europa. El Consell Europeu de la Recerca (AECEI).
• Beques i ajudes a la formació de l'investigador: convocatòries autonòmiques, nacionals i europees.
• Convocatòries per a la consolidació dels investigadors. |
3. La difusió dels resultats. En aquest tema s'abordarà el procés de la transferència del coneixement a través de les diverses accions per a la difusió dels resultats científics, des de la publicació acadèmica a la divulgació a través dels diversos tipus de fòrums per a la discussió científica. També es tractarà els diversos instruments per a la divulgació acadèmica online a través de repositoris institucionals i per al rastreig de l'impacte acadèmic generat per la recerca. |
• La divulgació acadèmica. Els fòrums per a la presentació pública de resultats: congressos i altres reunions científiques.
• La transferència del coneixement. Publicació i Dipòsit. Repositoris i plataformes institucionals. Publicacions Open Access.
• Internacionalització i visibilitat. Portals institucionals, personals i altres canals per a la difusió i rastreig de cites.
• Rànquins i índexs de publicacions científiques. L'impacte dels resultats científics (h-index). |
4. L'avaluació de la producció científica en Humanitats. Aquest últim tema estarà dedicat als sistemes de seguiment de la qualitat de la producció científica. S'analitzaran els diversos instruments d'avaluació als quals se sotmeten els resultats i que determinen l'èxit i l'avanç dels investigadors en la carrera científica. |
• Normes i criteris per a l'avaluació de la qualitat científica d'investigadors i grups de recerca.
• L'avaluació de les revistes i editorials científiques.
• Agències i comissions nacionals. La Comissió Nacional Avaluadora de l'Activitat Investigadora (CNEAI-ANECA) i la Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU).
• Les acreditacions de recerca. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Videoconferència |
|
5 |
20 |
25 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
3 |
57 |
60 |
Activitats d’auto seguiment |
|
3 |
0 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
3 |
9 |
12 |
Treballs |
|
3 |
21 |
24 |
Fòrums de debat |
|
6 |
6 |
12 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Primera presa de contacte amb els alumnes i presentació dels continguts del curs. |
Videoconferència |
Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant videoconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques. |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim en la nota, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Poden ser de diferent tipus. Un dels formats més utilitzats són els test d’auto seguiment. |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. Aquesta activitat té un abast més acotat i una extensió més reduïda que els treballs i els projectes. |
Treballs |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes. |
Fòrums de debat |
Activitats on els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Tutories individuals amb els alumnes per al seguiment del treball de curs. |
Descripció |
Tutoria personalitzada del professor amb l'alumne per tal de pactar, definir i concretar l'abast del treball de curs. La professora destinarà temps per a possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura que l'estudiant pugui presentar. A principis de curs s'informarà dels horaris d'atenció presencial o per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
lectura dels materials facilitats a l'alumnat relacionat amb el temari |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Elaboració del treball de curs, amb el seguiment tutoritzat del professor. |
50% |
Altres |
|
Participació activa a classe. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. |
|