Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar els problemes epistemològics comuns a la recerca en ciències humanes, així com reconèixer i utilitzar els models teòrics propis de les disciplines que configuren aquest àmbit. |
| A2 |
Dominar les eines de recerca pròpies de les ciències humanes i ser capaç d'aplicar, en un registre corresponent a un postgrau, les metodologies específiques de les diverses disciplines d'aquest àmbit científic. |
| A4 |
Identificar problemes i línies de recerca amb potencial de desenvolupament i explorar noves estratègies en l'àmbit de les ciències humanes, adoptant una perspectiva interdisciplinària i aplicant metodologies innovadores. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer els principals corrents teòrics dels estudis literaris.
| | A2 |
Analitzar i interpretar les fonts primàries –documentals, orals, materials i iconogràfiques– de les recerques en ciències humanes.
Identificar i valorar críticament els diversos tipus de bibliografia científica sobre un àmbit determinat de les ciències humanes.
Reconèixer i aplicar els principis metodològics de l'edició crítica i de la transmissió dels textos.
| | A4 |
Avaluar críticament l'estat de la recerca en un àmbit determinat i identificar problemes per resoldre i perspectives d'avanç (ground-breaking research).
Aplicar la interdisciplinaritat com a instrument vàlid i transversal en l'estudi de les disciplines humanístiques, i adquirir les capacitats necessàries per col·laborar en equips de recerca interdisciplinaris.
Identificar metodologies innovadores de recerca per fer aportacions significatives, plantejar noves hipòtesis i obrir espais o vies de recerca amb potencial de renovar els estudis (thinking out-of-the-box).
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció a l'ecdótica |
- Transmissió manuscrita: textos antics i medievals
- Transmissió impressa o digital: textos moderns i contemporanis |
Tipus d'edicions |
- Transmissió manuscrita: textos antics i medievals
- Transmissió impressa o digital: textos moderns i contemporanis |
Criteris d'edició |
- Transmissió manuscrita: textos antics i medievals
- Transmissió impressa o digital: textos moderns i contemporanis |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
1 |
10 |
11 |
Treballs |
|
2 |
25 |
27 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
1 |
31 |
32 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Plantejarem els problemes epistemològics de la recerca en ciències humanes, concretament en la creació, representació i difusió del text. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Interpretarem els models teòrics, les metodologies específiques i les eines per a l'estudi i l'edició del text. |
Treballs |
Treballs sobre els continguts i les pràctiques que mostrin els resultats d'aprenentatge |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura de textos i anàlisi de creacions i edicions |
Atenció personalitzada |
Atendrem els dubtes plantejats per l'estudiant i el guiarem en el seu recorregut d'aprenentatge i recerca. Presentarem els problemes amb potencial de desenvolupament que contribueixin a la disciplina. |
Descripció |
Atendrem els dubtes plantejats per l'estudiant i el guiarem en el seu recorregut d'aprenentatge i recerca. Presentarem els problemes amb potencial de desenvolupament que contribueixin a la disciplina. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treballs sobre els continguts i les pràctiques que mostrin els resultats d'aprenentatge. |
80% |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
Anàlisis que mostrin la adquisició de les competències. |
20% |
Altres |
|
Interacció i aportació als ABP |
0% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. |
Bàsica |
|
Bibliografia bàsica Bibliografia general Bibliografia específica -
Pujol, Josep; Solà, Joan.
Ortotipografia: manual de l'autor,
l'editor i el dissenyador gra?fic. Educaula: Barcelona, 2011.
-
Nyssen, Hubert. Du texte au livre, les avatars du sens.
Armand Colin: Paris, 2005.
-
Dabner, David; Stewart, Sandra; Zempol,
Eric. Graphic Design School: The
Principles and Practice of Graphic Design. Willey: London, 2013. Traducció
al castellà: Diseño gráfico. Fundamentos
y prácticas. Blume: Barcelona, 2015.
-
Müller-Brockmann, Josef.
Raster Systeme für die Visuelle Gestaltung. Ein
Handbuch für Grafiker. Typografen und Ausstellungsgestalter. Edició
bilingüe castellà-portuguès: Sistemas de retículas. Un manual para
diseñadores gráficos. Sistemas de grelhas. Um Manual para designers gráficos.
Gili, Barcelona, 2007 (3a ed.).
-
Guia dels arxius històrics de Catalunya. Departament de Cultura de la Generalitat de
Catalunya. Departament de Cultura: Barcelona 1982-<2011> (9 vol.).
-
Reynolds, Leighton D;
Wilson, Nigel G. Scribes and Scholars.
Oxford University: Oxford, 1974 (2a ed.). Traducció al castellà: Copistas y filólogos. Gredos: Madrid,
1995.
-
Pasquinelli, Barbara. Il gesto e l’espressione. Mondadori:
Milano, 2005.
-
De Hamel, Christopher. Making Medieval Manuscripts. University
of Oxford: Oxford, 2018.
-
Fulacher, Pascal. Six siècles d’art du livre. De l’incunable
au livre d’artiste. Citadelles & Mazenod: Paris, 2012.
-
Kane, John. Manual de tipografía. Gili: Barcelona,
2011 (2a ed.).
-
Chartier,
R, (dir.) Les usages de l’imprime?, XVe-XIXe sie?cle. Fayard: Paris, 1987.
Gilmont,
J.-Fr.. Une introduction a? l’histoire du livre: du manuscrit a? l’e?re
e?lectronique. Éditions du CEFAL: Liège, 2004 (5a ed.).
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|