Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar els problemes epistemològics comuns a la recerca en ciències humanes, així com reconèixer i utilitzar els models teòrics propis de les disciplines que configuren aquest àmbit. |
| A2 |
Dominar les eines de recerca pròpies de les ciències humanes i ser capaç d'aplicar, en un registre corresponent a un postgrau, les metodologies específiques de les diverses disciplines d'aquest àmbit científic. |
| A4 |
Identificar problemes i línies de recerca amb potencial de desenvolupament i explorar noves estratègies en l'àmbit de les ciències humanes, adoptant una perspectiva interdisciplinària i aplicant metodologies innovadores. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer els principals corrents teòrics dels estudis lingüístics.
| | A2 |
Analitzar i interpretar les fonts primàries –documentals, orals, materials i iconogràfiques– de les recerques en ciències humanes.
Identificar i valorar críticament els diversos tipus de bibliografia científica sobre un àmbit determinat de les ciències humanes.
Dominar els mètodes de recerca en lingüística aplicada.
| | A4 |
Avaluar críticament l'estat de la recerca en un àmbit determinat i identificar problemes per resoldre i perspectives d'avanç (ground-breaking research).
Aplicar la interdisciplinaritat com a instrument vàlid i transversal en l'estudi de les disciplines humanístiques, i adquirir les capacitats necessàries per col·laborar en equips de recerca interdisciplinaris.
Identificar metodologies innovadores de recerca per fer aportacions significatives, plantejar noves hipòtesis i obrir espais o vies de recerca amb potencial de renovar els estudis (thinking out-of-the-box).
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Fonaments teòrics per a l'anàlisi de dades lingüístiques |
|
2. Lingüística de corpus i recerca amb corpus lingüístics |
|
3. Recerca en lexicografia: lexicografia històrica, lexicografia per a aprenents nadius i no nadius |
|
4. Recerca en aprenentatge/ensenyament de segones llengües i llengües estrangeres |
|
5. Recerca en política i planificació Lingüística |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Pràctiques a través de TIC |
|
10 |
20 |
30 |
Treballs |
|
2 |
20 |
22 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
1 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció del contingut de l' assignatura i dels objectius que ha d'assolir l'alumnat quan finalitza la matèria. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament de cadascun dels temes que constitueixen el programa de l' assignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
|
Treballs |
|
Atenció personalitzada |
Tutorització a partir de reunions presencials i de tutories mitjançant Moodle amb els professors en relació al treball que desenvoluparà l'estudiant. |
Descripció |
El professor destinarà temps per a resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions que l'alumne plantegi referents a l'assignatura. A l'inici del curs s'informarà els alumnes sobre com es desenvoluparà l'atenció personalitzada, tant pel que fa als horaris de l'atenció presencial com pel que fa als sistemes de comunicació digital (correu electrònic, Moodle...). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats Introductòries |
|
|
0 % |
Pràctiques a través de TIC |
|
|
40 % |
Treballs |
|
|
40 % |
Altres |
|
Participació i seguiment de l'assignatura. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants, en cas de no superar l'assignatura en primera convocatòria, tindran dret a una segona convocatòria d'avaluació. Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. |
Bàsica |
Cruz Piñol, M., Lingüística de corpus y enseñanza del español como 2/L, Madrid: Arco Libros, 2017 (2ª ed.)
Davies, A. & Elder, C. (ed.), The Handbook of Applied Linguistics, Cornwall: Blackwell, 2004
Podesva, R.J. & Sharma, D. (ed.), Research Methods in Linguistics, Cambridge: Cambridge University Press, 2013
Spolsky, B., The Cambridge Handbook of Language Policy, Cambridge: Cambridge University Press, 2012
De Costa, P. (ed.), Ethics in Applied Linguistics Research, New York: Routledge, 2016
Hinkel, E. (ed.), Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning, Mahwah, N J: Lawrence Erlbaum, 2005
Fuertes-Olivera, P.A. (ed.), The Routledge Handbook of Lexicography, Oxon/New York: Routledge, 2018
Dörnyei, Z., Research Methods in Applied Linguistics, Oxford: Oxford University Press, 2007
Paltridge, B. & Phakiti, A., Research Methods in Applied Linguistics. A Practical Resource, London/New York: Bloomsbury, 2015
Lavid, J., Lenguaje y nuevas tecnologías: nuevas perspectivas, métodos y herramientas para el lingüista del siglo XXI, Madrid: Cátedra, 2005
López Morales, H., Métodos de investigación lingüística, Salamanca: Colegio de España, 1994
Mackey, A. & Gass, S., Second Language Research: Methodology and Design, New Jersey/London: Lawrence Erlbaum Associates, 2005
Phakiti, A; De Costa, P.; Plonsky, L.& Starfield, S., The Palgrave Handbook of Applied Linguistics Research Methodology, London: Palgrave McMillan, 2018
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|