Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar els problemes epistemològics comuns a la recerca en ciències humanes, així com reconèixer i utilitzar els models teòrics propis de les disciplines que configuren aquest àmbit. |
| A2 |
Dominar les eines de recerca pròpies de les ciències humanes i ser capaç d'aplicar, en un registre corresponent a un postgrau, les metodologies específiques de les diverses disciplines d'aquest àmbit científic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer els principals corrents teòrics dels estudis lingüístics.
Conèixer els principals corrents teòrics dels estudis d'història de l'art.
| | A2 |
Conèixer i valorar críticament les aportacions dels principals corrents filosòfics contemporanis, especialment l'hermenèutica i l'Escola de Frankfurt, a la recerca en els estudis humanístics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. El concepte de modernitat i la seva comprensió contemporània. |
|
Tema 2. La crisi de la raó “moderna”. |
|
Tema 3. L'Escuela de Frankfurt: Adorno, Horkheimer i Habermas. |
|
Tema 4. L'hermenèutica: de Dilthey a Gadamer. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
32 |
52 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
11 |
17 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
1 |
2 |
Proves mixtes |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Informació sobre les fites que pretén assolir l'assignatura i sobre l'avaluació corresponent.
|
Sessió Magistral |
Explicació dels temes del programa. |
Presentacions / exposicions |
Comentaris dels texts del dossier de pràctiques (paper i Moodle). |
Atenció personalitzada |
Entrevista per comentar els texts presentats. |
Descripció |
Tipologia entrevista: Conversa individual o en petit grup per resoldre possibles dubtes o aclarir algun aspecte de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Comentaris de texts a l'aula (oral/escrit). |
10% |
Proves de desenvolupament |
|
Prova que inclou: comentari d'un text breu, preguntes de resposta sintètica i desenvolupament d'un tema. |
90% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. La prova de desenvolupament té un pes del 90% sobre la nota, però cal aprovar-la per a poder fer mitja amb les altres activitats (10%). |
Bàsica |
GADAMER, H.G., Verdad y Método, Sígueme., Salamanca, 1995.
FERRARIS, M., Historia de la hermenéutica., Akal., Madrid, 2000.
ADORNO, T. W./ HORKHEIMER, M., Dialéctica de la Ilustración, Trotta., Madrid, 1994
ADORNO, T. W., Actualidad de la filosofía, Paidós, Barcelona, 1992.
BENJAMIN, W., L’obra d’art a l’època de la seva reproductibilitat tècnica, Edicions 62/Diputació de Barcelona., Barcelona, 1983
BUCK-MORS, S., Los orígenes de la dialéctica negativa: Adorno, Benjamin y el Instituto de Francfort, S. XXI, Madrid, 1986
|
El programa complet de l'assignatura, que inclou la bibliografia específica per a cada tema, es lliurarà als estudiants el primer dia de classe. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|