DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) APRENENTATGE I ADQUISICIÓ DE LLENGÜES ESTRANGERES Codi 12875226
Ensenyament
Recerca Avançada en Estudis Humanístics (2019)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Primer 1Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Adreça electrònica natalia.catala@urv.cat
Professors/es
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Web
Descripció general i informació rellevant <p> Aproximación a las teorías sobre adquisición de primeras y segundas lenguas. </p><div><br /></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Dominar les eines de recerca pròpies de les ciències humanes i ser capaç d'aplicar, en un registre corresponent a un postgrau, les metodologies específiques de les diverses disciplines d'aquest àmbit científic.
 A5 Difondre els resultats de la recerca, comunicant aquests resultats a públics especialitzats i no especialitzats, i transferint a la societat el coneixement resultant i la seva aplicabilitat.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Analitzar i interpretar les fonts primàries –documentals, orals, materials i iconogràfiques– de les recerques en ciències humanes.
Identificar i valorar críticament els diversos tipus de bibliografia científica sobre un àmbit determinat de les ciències humanes.
Dominar els models teòrics en recerca lingüística.
 A5 Desenvolupar habilitats argumentatives, comunicatives i relacionals.
Desenvolupar estratègies per a la difusió i transferència del coneixement.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. L'adquisició d'una primera llengua

1.1. Adquisició de la L1
1.2. Teories sobre l'adquisició de la L1
2. L'adquisició d'una segona llengua

2.1. Adquisició de segones llengües
2.1. Teories sobre l'adquisició de la L2
3. La interllengua

3.1. Definició
3.2. Característiques
4. Factors que intervenen en l'adquisició d'una L2 4.1. Factors personals: edat, aptitud, motivació, actitud, personalitat i estil cognitiu
4.2. Altres factors
5. La Lingüística i la Psicolingüística a l'ensenyament de llengües
5.1. L'adquisició del lèxic
5.2. L'adquisició de la sintaxi

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
A4
CT2
9 18 27
Sessió Magistral
A4
CT2
15 30 45
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Descripción de los contenidos de la asignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolución de ejercicios propuestos en clase
Sessió Magistral Exposición de los contenidos de la asignatura
Atenció personalitzada Resolución de dudas sobre el desarrollo de la asignatura

Atenció personalitzada
Descripció
<p>Los estudiantes que se hayan matriculado en la modalidad virtual podrán seguir las clases de forma síncrona. Además, estas clases se grabarán para que los alumnos puedan consultarlas en diferido.&nbsp;</p><p>Para asegurar el correcto seguimiento de la asignatura, los estudiantes que no participen en las clases síncronas deberán llevar a cabo actividades en el foro, cuestionarios, etc. con el fin de garantizar dicho seguimiento. &nbsp;&nbsp;</p>

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
A4
CT2
S'avaluarà la resolució dels exercicis i dels problemes. 100%

Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Ellis, R. (1999): Learning a second language through interaction. Amsterdam: John Benjamin.

Costa, A. (2017): El cerebro bilingüe: La neurociencia del lenguaje. Madrid: Debate.

Hawkins, R. (2019): How Second Languages are learned. An introduction. Cambridge: Cambridge University Press.

Igoa, J.M. - Sanz, M. (eds.) (2012): Applying Language Science to Language Pedagogy: Contributions of Linguistics and Psycholinguistica to Language Teaching. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.

Krashen, S. D. (1987). Principles and Practice in Second Language Acquisition. Hertforshire: Prentice Hall International.

Laka, I. (2012): “More than one language in the brain”. In Boeckx C., M.C. Horno & J.L. Mendívil (eds.), Language, from a Biological Point of View: Current Issues in Biolinguistics. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, pp.184-207.

O'Grady, W. (2005): How Children Learn Language. Cambridge: Cambridge University Press.

 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent