Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar els problemes epistemològics comuns a la recerca en ciències humanes, així com reconèixer i utilitzar els models teòrics propis de les disciplines que configuren aquest àmbit. |
| A2 |
Dominar les eines de recerca pròpies de les ciències humanes i ser capaç d'aplicar, en un registre corresponent a un postgrau, les metodologies específiques de les diverses disciplines d'aquest àmbit científic. |
| A4 |
Identificar problemes i línies de recerca amb potencial de desenvolupament i explorar noves estratègies en l'àmbit de les ciències humanes, adoptant una perspectiva interdisciplinària i aplicant metodologies innovadores. |
| A5 |
Difondre els resultats de la recerca, comunicant aquests resultats a públics especialitzats i no especialitzats, i transferint a la societat el coneixement resultant i la seva aplicabilitat. |
| A6 |
Ser capaç d'elaborar treballs científics en l'àmbit de les humanitats que responguin a les exigències dels estàndards internacionals, aplicant la metodologia adequada en cada cas i incorporant els valors ètics i la perspectiva de gènere en l'activitat científica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT2 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer els principals corrents teòrics dels estudis literaris.
Conèixer els principals corrents teòrics dels estudis lingüístics.
Conèixer els principals corrents teòrics dels estudis d'història de l'art.
Conèixer els principals corrents teòrics dels estudis historiogràfics.
Conèixer els fonaments teòrics de les humanitats digitals com a espai epistemològic específic, més enllà de l'ús purament instrumental de les noves tecnologies.
| | A2 |
Analitzar i interpretar les fonts primàries –documentals, orals, materials i iconogràfiques– de les recerques en ciències humanes.
Identificar i valorar críticament els diversos tipus de bibliografia científica sobre un àmbit determinat de les ciències humanes.
Dominar les tècniques i els recursos adequats per comunicar els resultats de la recerca tant en l'entorn acadèmic com en els diversos nivells de la divulgació científica.
Dominar les noves tecnologies i aplicar-les de manera adequada a les diverses tipologies de recerca en el camp de les humanitats.
| | A4 |
Avaluar críticament l'estat de la recerca en un àmbit determinat i identificar problemes per resoldre i perspectives d'avanç (ground-breaking research).
Aplicar la interdisciplinaritat com a instrument vàlid i transversal en l'estudi de les disciplines humanístiques, i adquirir les capacitats necessàries per col·laborar en equips de recerca interdisciplinaris.
Identificar metodologies innovadores de recerca per fer aportacions significatives, plantejar noves hipòtesis i obrir espais o vies de recerca amb potencial de renovar els estudis (thinking out-of-the-box).
Conèixer i utilitzar correctament els diversos mètodes i tècniques quantitatives i qualitatives en l'àmbit de les humanitats digitals.
Conèixer les principals eines informàtiques per al tractament de dades i la seva visualització, així com les principals eines per a la construcció digital de projectes culturals i el seu desenvolupament al web.
| | A5 |
Identificar les diferents tipologies de treballs escrits científics i de divulgació científica en l'àmbit de les humanitats.
Dominar les diverses formes de comunicació oral dels treballs científics.
Desenvolupar habilitats argumentatives, comunicatives i relacionals.
Desenvolupar estratègies per a la difusió i transferència del coneixement.
| | A6 |
Recopilar i utilitzar la bibliografia necessària per fer un estat de la qüestió sobre un tema i identificar els punts en què és possible un aprofundiment i una aportació original i significativa.
Adquirir la capacitat d'analitzar resultats de recerca, elaborar conclusions i assegurar la difusió del coneixement científic.
Adquirir autonomia com a futur investigador.
Aplicar els valors ètics en la recerca.
Introduir la perspectiva de gènere en la tasca investigadora.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip.
| | CT2 |
Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Los TFMs del Máster tendrán un carácter eminentemente investigador. El TFM implicará el desarrollo de un proyecto de investigación novedoso dentro de alguno de los grupos de investigación especializados en temas de Lingüística y Estudios Literarios o Historia e Historia del Arte de los Departamentos de Filología Catalana, Filologías Románicas e Historia e Historia del Arte de la Facultad de Letras de la URV. Los TFMs serán dirigidos por un profesor doctor de los tres citados departamentos y no podrá haber directores o co-directores no doctores.
La Comisión Académica del Máster (véase 4.2) validará el listado de propuestas de TFMs presentadas por los profesores de las asignaturas del Máster en los primeros días del curso académico. El coordinador podrá modificar esta comisión si lo considera conveniente. Esta validación asegurará que la información sobre el trabajo a realizar sea completa y correcta, que se ajuste a la temática general del Máster, etc.
El tutor del TFM es el responsable de hacer el seguimiento de todo el trabajo del estudiante, mediante contacto continuado por vía telemática y un mínimo de 3 reuniones de tutoría. Inicialmente definirá los objetivos a cumplir y orientará al alumno respecto a los métodos a emplear, bibliografía a considerar, herramientas a utilizar, etc. Durante la realización del TFM realizará un seguimiento continuo del trabajo realizado, mediante entrevistas personales periódicas, dando las pautas de trabajo al alumno, ayudándole a superar los problemas que puedan aparecer y asegurando que se cumpla la planificación temporal prevista. También supervisará la redacción de la memoria y la preparación de su presentación oral. También podrá elaborar, si lo desea, un informe final confidencial para el tribunal evaluador, donde explicará brevemente el trabajo realizado, las habilidades mostradas por el alumno (búsqueda autónoma de información, iniciativa, comprensión rápida de nuevos conceptos, capacidad de aplicar conocimientos genéricos a un dominio específico, etc.), las dificultades que haya podido encontrar en la realización del trabajo y cualquier información que considere relevante para la evaluación del trabajo del alumno. La acción del tutor se regirá por la normativa del Pla de Acción Tutorial de másteres de la Facultad de Letras de la URV (http://www.fll.urv.cat/media/upload/domain_680/arxius/Qualitat/PAT/PAT_Masters.pdf).
La memoria del trabajo, en el formato que se determine, deberá ser entregada al coordinador del Máster antes de la fecha límite de cada convocatoria. El trabajo será presentado de forma oral por el alumno ante un tribunal de 3 profesores doctores de los Departamentos de Filología Catalana, Filologías Románicas e Historia e Historia del Arte, según la especialidad cursada por el estudiante.
Para el desarrollo y seguimiento del TFM en la modalidad virtual, se utilizarán diferentes recursos, herramientas y actividades digitales que se concretarán en el aula virtual de la asignatura.
Por medio de la prueba de validación de la identidad, el docente de la asignatura verificará, al final del cuatrimestre, que el estudiante que ha cursado la asignatura sea realmente la persona que ha realizado la evaluación continua. Esta prueba deberá estar relacionada con las actividades de evaluación continua que se habrán realizado durante el curso y se realizará vía videoconferencia. Esta prueba de validación de la identidad puede tener peso en la nota de la asignatura.
Se indica un grado de presencialidad en las actividades formativas de “Selección / Asignación del TFM”, “Mecanismos de coordinación y seguimiento” y “Presentación y defensa pública del TFM”, ya que se considera que estudiantado y profesorado deberán coincidir en el tiempo a pesar de que la actividad se realice de forma no presencial mediante el uso de tecnologías digitales.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
3 |
4 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
6 |
0 |
6 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
10 |
275 |
285 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
4 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a la presa de contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l'assignatura. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Un mínim de tres tutories presencials amb el tutor, el calendari de les quals haurà estat pactat a inicis de curs. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Elaboració del treball autònomament per part de l'estudiant. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Presentació de la memòria escrita amb l'aprovació expressa del tutor i defensa oral pública davant del tribunal avaluador. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
Los TFMs del Máster tendrán un carácter eminentemente investigador. El TFM implicará el desarrollo de un proyecto de investigación novedoso dentro de alguno de los grupos de investigación especializados en temas de Lingüística y Estudios Literarios o Historia e Historia del Arte de los Departamentos de Filología Catalana, Filologías Románicas e Historia e Historia del Arte de la Facultad de Letras de la URV. Los TFMs serán dirigidos por un profesor doctor de los tres citados departamentos y no podrá haber directores o co-directores no doctores.
La Comisión Académica del Máster validará el listado de propuestas de TFMs presentadas por los profesores de las asignaturas del Máster en los primeros días del curso académico. El coordinador podrá modificar esta comisión si lo considera conveniente. Esta validación asegurará que la información sobre el trabajo a realizar sea completa y correcta, que se ajuste a la temática general del Máster, etc.
El tutor del TFM es el responsable de hacer el seguimiento de todo el trabajo del estudiante, mediante contacto continuado por vía telemática y un mínimo de 3 reuniones de tutoría presencial. Inicialmente definirá los objetivos a cumplir y orientará al alumno respecto a los métodos a emplear, bibliografía a considerar, herramientas a utilizar, etc. Durante la realización del TFM realizará un seguimiento continuo del trabajo realizado, mediante entrevistas personales periódicas, dando las pautas de trabajo al alumno, ayudándole a superar los problemas que puedan aparecer y asegurando que se cumpla la planificación temporal prevista. También supervisará la redacción de la memoria y la preparación de su presentación oral. También podrá elaborar, si lo desea, un informe final confidencial para el tribunal evaluador, donde explicará brevemente el trabajo realizado, las habilidades mostradas por el alumno (búsqueda autónoma de información, iniciativa, comprensión rápida de nuevos conceptos, capacidad de aplicar conocimientos genéricos a un dominio específico, etc.), las dificultades que haya podido encontrar en la realización del trabajo y cualquier información que considere relevante para la evaluación del trabajo del alumno. La acción del tutor se regirá por la normativa del Pla de Acción Tutorial de másteres de la Facultad de Letras de la URV (http://www.fll.urv.cat/media/upload/domain_680/arxius/Qualitat/PAT/PAT_Masters.pdf).
La memoria del trabajo, en el formato que se determine, deberá ser entregada al coordinador del Máster antes de la fecha límite de cada convocatoria. El trabajo será presentado de forma oral por el alumno ante un tribunal de 3 profesores doctores de los Departamentos de Filología Catalana, Filologías Románicas e Historia e Historia del Arte, según la especialidad cursada por el estudiante.
|
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una avaluació externa (per part del centre de pràctiques). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Redacció i presentació de la memòria escrita. |
40% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Defensa oral davant un tribunal especialitzat. |
40% |
|
Altres |
|
Avaluació experta |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquesta assignatura s'avalua en convocatòria única. |
Bàsica |
|
Referències metodològiques a la realització de treballs de recerca en Humanitats de la URV Normativa URV: http://www.urv.cat/ca/universitat/normatives/normativa-treball-fi-grau/ Suport al Treball Final de Màster: http://www.urv.cat/ca/vida-campus/serveis/crai/que-us-oferim/treballfigrau/
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|