Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar conceptes avançats, teòrics i metodològics, per exercir posicions professionals en l'àmbit de la comunicació estratègica en entorns organitzacionals. |
| A2 |
Identificar, interpretar i valorar els processos informatius i comunicatius que es donen a les organitzacions empresarials, polítiques, culturals o socials. |
| A3 |
Analitzar i avaluar l'impacte de les noves tecnologies, els entorns digitals i la comunicació en xarxa en els processos de comunicació estratègica a les organitzacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. |
| CT3 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer el concepte de comunicació de crisi.
| | A2 |
Conèixer i aplicar els processos de gestió de la comunicació de crisi.
| | A3 |
Avaluar i gestionar la comunicació de crisi derivada de l'ús de les noves tecnologies.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
| | CT3 |
Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. El concepte de crisi i els seus nivells. |
|
Tema 2. La prevenció dels episodis de crisi. |
|
Tema 3. Issue management i gestió de crisi. |
|
Tema 4. Habilitats aplicades a la comunicació de crisi. |
|
Tema 5. Noves tecnologies i impacte en les crisis organitzacionals. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
5 |
9 |
14 |
Sessió Magistral |
|
10 |
34 |
44 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
2 |
2 |
4 |
Pràctiques a laboratoris |
|
4 |
6 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. Aquesta activitat té un abast més acotat i una extensió més reduïda que els treballs i els projectes. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Es proposaran casos de crisis per tal que l’alumne aporti les seves solucions. |
30% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Anàlisi i valoració de casos de crisi. |
40% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Situació de compareixença al plató de TV. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els treballs suspesos o no presentats podran ser avaluats a través d'un treball corregit o alternatiu, en segona convocatòria, prèvia tutoria amb la tutora de l'assignatura. Aquesta guia docent és orientativa. |
Bàsica |
Luis Cervera Fantoni, Comunicacion Total, 2005, Barcelona
Del pulgar Rodriguez, Comunicacion de empresa en entornos turbulentos, 1999, Madrid
Encarnacion Rodríguez Perea, comunicacion de riesgo y estudio de caso, 2016, Barcelona
Alan Barker, Como mejorar la comunicación, 2011, Barcelona
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ EN LÍNIA I COMMUNITY MANAGEMENT/12885110 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
OPORTUNITATS I RISCOS EN LA COMUNICACIÓ ORGANITZACIONAL/12885101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|