DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) COMUNICACIÓ DE CRISI: GESTIÓ, HABILITATS I CASOS Codi 12885107
Ensenyament
Comunicació Estratègica (2020)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Obligatòria Primer 2Q
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
LECHA ALMONACID, MERITXELL
Adreça electrònica jordi.farre@urv.cat
patricia.fernandez@urv.cat
meritxell.lecha@urv.cat
Professors/es
FARRÉ COMA, JORGE
FERNÁNDEZ SOTO, PATRICIA MARÍA
LECHA ALMONACID, MERITXELL
Web
Descripció general i informació rellevant

Assignatura fonamentalment pràctica per familiaritzar a l'alumne amb totes les habilitats i tècniques que necessitarà en la seva activitat professional com responsable de comunicació d'un organisme o institució. Es fa una especial atenció a les habilitats comunicatives orals. També es pretén que l’alumne identifiqui les estratègies que qualsevol empresa u organisme ha de coneixer per actuar en cas d’una situación de crisi mediatica. 


Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Dominar conceptes avançats, teòrics i metodològics, per exercir posicions professionals en l'àmbit de la comunicació estratègica en entorns organitzacionals.
 A2 Identificar, interpretar i valorar els processos informatius i comunicatius que es donen a les organitzacions empresarials, polítiques, culturals o socials.
 A3 Analitzar i avaluar l'impacte de les noves tecnologies, els entorns digitals i la comunicació en xarxa en els processos de comunicació estratègica a les organitzacions.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
 CT3 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Conèixer el concepte de comunicació de crisi.
 A2 Conèixer i aplicar els processos de gestió de la comunicació de crisi.
 A3 Avaluar i gestionar la comunicació de crisi derivada de l'ús de les noves tecnologies.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
 CT3 Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. El concepte de crisi i els seus nivells.
Tema 2. La prevenció dels episodis de crisi.
Tema 3. Issue management i gestió de crisi.
Tema 4. Habilitats aplicades a la comunicació de crisi.
Tema 5. Noves tecnologies i impacte en les crisis organitzacionals.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Resolució de problemes, exercicis
A2
A3
5 9 14
Sessió Magistral
A1
10 34 44
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A2
A3
2 2 4
Pràctiques a laboratoris
CT2
4 6 10
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. Aquesta activitat té un abast més acotat i una extensió més reduïda que els treballs i els projectes.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Pràctiques a laboratoris Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència.

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
A2
A3
Es proposaran casos de crisis per tal que l’alumne aporti les seves solucions. 30%
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A2
A3
Anàlisi i valoració de casos de crisi. 40%
Pràctiques a laboratoris
CT2
Situació de compareixença al plató de TV. 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els treballs suspesos o no presentats podran ser avaluats a través d'un treball corregit o alternatiu, en segona convocatòria, prèvia tutoria amb la tutora de l'assignatura. Aquesta guia docent és orientativa.


Fonts d'informació

Bàsica Luis Cervera Fantoni, Comunicacion Total, 2005, Barcelona
Del pulgar Rodriguez, Comunicacion de empresa en entornos turbulentos, 1999, Madrid
Encarnacion Rodríguez Perea, comunicacion de riesgo y estudio de caso, 2016, Barcelona
Alan Barker, Como mejorar la comunicación, 2011, Barcelona

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ EN LÍNIA I COMMUNITY MANAGEMENT/12885110

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
OPORTUNITATS I RISCOS EN LA COMUNICACIÓ ORGANITZACIONAL/12885101
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent