IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) EINES DEL MÀRQUETING DIGITAL Code 12885109
Study programme
Comunicació Estratègica (2020)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Obligatòria Primer 2Q
Modality and teaching language
Department Estudis de Comunicació
Coordinator
JORDÀ QUERAL, ARNAU
E-mail jordi.farre@urv.cat
arnau.jorda@urv.cat
Lecturers
FARRÉ COMA, JORGE
JORDÀ QUERAL, ARNAU
Web
General description and relevant information

Aquesta asignatura capacita a l'alumne per a l'anàlisi i gestió de la visibilitat de l'organització a les xarxes i l'aprenentatge de les eines per a la gestió del marketing digital: SEO, SEM, Analítica, etc. 


Competències
Type A Code Competences Specific
 A3 Analitzar i avaluar l'impacte de les noves tecnologies, els entorns digitals i la comunicació en xarxa en els processos de comunicació estratègica a les organitzacions.
Type B Code Competences Transversal
 CT1 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
 CT2 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A3 Entendre la dinàmica dels processos d'innovació comunicativa a Internet.
Conèixer i gestionar les eines per al màrqueting digital.
Type B Code Learning outcomes
 CT1 Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
 CT2 Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Tema 1. La visibilitat a la xarxa.
Tema 2. Posicionament i cercadors SEO.
Tema 3. Posicionament SEM en cercadors.
Tema 4. Remarketing i xarxes d'afiliació.
Tema 5. Analítica.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A3
10 34 44
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A3
CT2
2 2 4
Pràctiques a través de TIC
CT2
4 6 10
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
CT1
5 9 14
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Estratègia consistent en la resolució de problemes i en la reflexió sobre les seves experiències que han de realitzar els estudiants, normalment treballant d’una manera col·laborativa.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència.

Atenció personalitzada
Description

Els alumnes poden plantejar consultes o sol.licitar tutories amb la docent titular de l'assignatura a través de l'espai de l'assignatura al Campus Virtual, utilitzant o bé el Fòrum de Dubtes (tots els companys poden veure la petició d'informació) o bé la missatgeria habilitada.


Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Pràctiques a través de TIC
CT2
Treball en grup desenvolupat en diverses petites practiques a través de TIC valorades en un 80% de la nota 80%
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
CT1
Practiques a l'aula preparatòries del treball grupal. 10%
Others  

Actitud comunicativa Presentació oral del treball Participació a l'aula

10%
 
Other comments and second exam session

Els treballs i pràctiques suspesos o no presentats s'hauran de recuperar a través de practiques i treballs alternatius prèviament acordats en tutoria amb la titular de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica google, https://learndigital.withgoogle.com/activate, ,
Google, https://skillshop.withgoogle.com/, ,
Analista Seo, https://www.analistaseo.es/, ,
Varios, https://www.humanlevel.com/articulos, ,
Luis M. Villanueva, https://luismvillanueva.com/blog, ,
Google, https://adwords-es.googleblog.com/, ,
Google, https://support.google.com/google-ads/community?ctx=lithium, ,
Varios, https://www.ppchero.com/, ,
Facebook, https://es-es.facebook.com/business/learn, ,
Aleyda Solis, SEO. LAS CLAVES ESENCIALES., ,
Manuel Moreno, EL GRAN LIBRO DEL COMMUNITY MANAGER: TECNICAS Y HERRAMIENTAS PARA SACARLE PARTIDO A LAS REDES SOCIALES Y TRIUNFAR EN SOCIAL MEDIA., ,
IÑAKI GOROSTIZA ESQUERDEIRO, GOOGLE ANALYTICS: MIDE Y VENCERAS., ,

https://www.40defiebre.com/ https://www.soydemarketing.com/ https://vilmanunez.com/blog/ https://www.marketingdirecto.com/
Complementària

Recomanacions

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
CAMPANYES I PLANS DE COMUNICACIÓ/12885106
GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ EN LÍNIA I COMMUNITY MANAGEMENT/12885110

(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.