Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Identificar, interpretar i valorar els processos informatius i comunicatius que es donen a les organitzacions empresarials, polítiques, culturals o socials. |
| A3 |
Analitzar i avaluar l'impacte de les noves tecnologies, els entorns digitals i la comunicació en xarxa en els processos de comunicació estratègica a les organitzacions. |
| A5 |
Desenvolupar treballs i projectes de recerca en l'àmbit de la comunicació, amb un domini de les bases teòriques, les metodologies i la transformació de resultats en un impacte positiu per a la societat. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT3 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Conèixer, destriar i avaluar els principals processos comunicatius en les institucions, associacions i organitzacions polítiques.
| | A3 |
Assumir i aplicar l'impacte de les noves tecnologies i les xarxes socials en la comunicació de les organitzacions.
| | A5 |
Entendre, valorar i desenvolupar eines de comunicació per millorar els processos de democratització social i organitzacional.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT3 |
Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. La comunicació en organitzacions polítiques. |
1.1. El triangle de la comunicació política: organitzacions polítiques, mitjans i ciutadania.
1.2. La democràcia mediàtica i la democràcia en xarxa. |
Tema 2. Gestió de la comunicació política en contextos inestables. |
|
Tema 3. Les campanyes electorals i els seus processos comunicatius. |
3.1. La campanya electoral com a context comunicatiu.
3.2. El màrqueting electoral. |
Tema 4. Institucions públiques, campanyes i nous mitjans. |
4.1. La campanya permanent i els seus efectes.
4.2. Tècniques i estratègies per a la comunicació del missatge de les institucions públiques. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
0 |
2 |
2 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
46 |
46 |
Videoconferència |
|
2 |
4 |
6 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
2 |
2 |
Treballs |
|
0 |
14 |
14 |
Fòrums de debat |
|
0 |
2 |
2 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de validació |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques. |
Videoconferència |
Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant webconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior. |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim en la nota, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Poden ser de diferent tipus. Un dels formats més utilitzats són els test d’auto seguiment. |
Treballs |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes. |
Fòrums de debat |
Activitats on els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
Description |
La professora destinarà temps per a possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura que l'estudiant pugui presentar. A principis de curs, a través del Moodle, s'informarà sobre els horaris d'aquesta atenció personalitzada. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Activitats d’auto seguiment |
|
Al llarg del desenvolupament de l'assignatura, l'estudiant pot anar testant la seva evolució mitjançant la realització de les activitats d'auto seguiment. En total, s'han programat quatre (4) activitats vinculades a les videoconferències i als diferents materials d'estudi. Aquestes activitats consisteixen en una bateria d'entre 5 i 10 preguntes de resposta breu o tipus test que permetran a l'estudiant consolidar els principals conceptes teòrics del curs. |
30 % |
Treballs |
|
Al llarg del curs l'estudiant haurà de realitzar un treball d'anàlisi aplicació dels principals aspectes teòrics de l'assignatura. |
40 % |
Fòrums de debat |
|
El curs online requereix la participació de l'estudiant en el fòrum de debat sobre els exercicis que proposen les professores en l'espai Moodle. L'estudiant haurà de participar mitjançant la incorporació d'idees pròpies després de visionar els materials proposats i mitjançant el debat sobre las qüestions plantejades per les professores en relació amb aquests materials de treball. |
20 % |
Proves de validació |
|
La prova final de l'assignatura consisteix en un test oral presencial davant les professores de l'assignatura. En aquesta prova l'estudiant respondrà en un temps breu a un formulari i mantindrà una conversa cara a cara amb les professores que li preguntaran sobre les activitats d'avaluació continuada. |
10 % |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per superar l'assignatura és necessari realitzar totes les activitats proposades i obtenir en cadascuna una nota igual o superior a 5. Si no es pot realitzar alguna de les activitats o alguna no se supera, l'estudiant podrà lliurar les activitats no realitzades o suspeses en segona convocatòria (en la data que indicaran les professores a l¡inici de l'assignatura). En el cas del Fòrum de debat, aquesta activitat no es pot recuperar. Por aquest motiu, els estudiants que no participin o no superin aquesta activitat hauran de lliurar una reflexió al voltant d'algun dels materials posats en discussió per les professores a través del fòrum. Només els estudiants que segueixen l'avaluació continuada i lliuren totes les activitats avaluatives per a cada assignatura dins del termini fixat poden optar a la màxima qualificació. Els estudiants que escullen lliurar només les activitats avaluatives a la segona convocatòria (gener) opten al 80% de la qualificació màxima. Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. |
Bàsica |
Gallardo, Beatriz, Tiempos de hipérbole, 2018, Tirant lo Blanc
Norris, Pipa, A virtuous Circle. Political Communication in Postindustrial Societies, 2000, Cambridge University Press
Thompson, John, La transformación de la visibilidad, 2003, Estudios Públicos, 90, 273-296
Mazzoleni, Gianfranco, La comunicació política, 2014, Alianza Editorial
Habermas, Jürgen, The Structural Transformation of the Public Sphere, , YouTube
Cadwalladr, Carole, Facebook's role in Brexit and the threat to democracy, 2019, TED2019
Park, Jeesoo, The scandal that changed how the media covers politics, 2019, CNN
Maarek, Philippe, Campaign communication & Electoral marketing, 2011, Wiley-Blackwell
Escalona, Nuria, Comunicación de instituciones públicas, 2015, Editorial UOC
Diversos Autors, Permanent Campaign Conference, 2002,
Sampedro, Víctor (ed.), Comunicación política digital en España, 2021, Editorial UOC
Rivera Magos, Sergio; Carriço Reis, Bruno, Comunicación Política: Debates, estrategias y modelos emergentes, 2020, Universo de Letras
Canel, María José, La comunicación de la administración pública: Para gobernar con la sociedad., 2018, Fondo de Cultura Económica
|
|
Complementària |
Sampedro, Víctor; Resina de la Fuente, Jorge, Opinión pública y democracia deliberativa en la sociedad red., 2010, Revista Ayer, 80 (4), 139-162
Sampedro, Víctor; Martínez, Mayra, The Digital Public Sphere: An Alternative and Counterhegemonic Space? The Case of Spain, 2018, International Journal of Communication, 12, 23-44
Casero, Andreu, La crisis política como fenómeno comunicativo: la emergencia del "caso crítico", 2006, Sphera Pública, 6, 179-192
Thompson, John, El escándalo político. Poder y visibilidad en la era de los medios de comunicació, 1999, Paidos
Hasbun, Roberto, Más allá del maketing político, 2014, TEDxJuriquilla
Despoiu, Lucian, Political Campaign in the Digital Age, 2018, TEDxBucharest
Gutiérrez-Rubí, Antoni, Tecnopolítica. El uso y la concepción de las nuevas herramientas tecnopolíticas para la comunicación, la organización y la acción política colectivas., 2014,
Maarek, Philippe, Marketing político y comunicación, 2009, Paidos
Peytibi, Xavier, Las campañas conectadas, 2019, Editorial UOC
|
|
|
Other comments |
Aquesta assignatura s'imparteix en modalitat virtual. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|