IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) COMUNICACIÓ ESTRATÈGICA DE MARQUES TERRITORI Code 12885202
Study programme
Comunicació Estratègica (2020)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Optativa Primer 2Q
Modality and teaching language
Department Estudis de Comunicació
Coordinator
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
E-mail jordi.farre@urv.cat
sunsi.huertas@urv.cat
Lecturers
FARRÉ COMA, JORGE
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
Web
General description and relevant information

En aquesta assignatura del màster es pretén donar a conèixer què són les marques territori, les marques turístiques, les identitats dels territoris i la seva importància en la comunicació territorial. Igualment analitzarem la comunicació de les destinacions turístiques i les seves marques a través dels llocs web i els mitjans socials. 


Competències
Type A Code Competences Specific
 A2 Identificar, interpretar i valorar els processos informatius i comunicatius que es donen a les organitzacions empresarials, polítiques, culturals o socials.
 A3 Analitzar i avaluar l'impacte de les noves tecnologies, els entorns digitals i la comunicació en xarxa en els processos de comunicació estratègica a les organitzacions.
Type B Code Competences Transversal
 CT1 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
 CT2 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A2 Conèixer i aplicar els processos de gestió de la comunicació de crisi.
Conèixer casos i saber gestionar la comunicació de les marques territori.
 A3 Conèixer i avaluar l’impacte de la comunicació en línia en les marques territori.
Type B Code Learning outcomes
 CT1 Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
 CT2 Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Tema 1. Conceptes introductoris: marques territori/destí, elements que les componen i funcions principals.
Tema 2. La creació de les marques territori/destí. Procés. Investigació i creació.
Tema 3. La comunicació de les marques territori/destí amb els diferents públics.
Tema 4. La comunicació digital de les marques territori/destí a través dels llocs web i mitjans socials de les OMDs.
Tema 5. La comunicació de crisi de les destinacions i les seves marques.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
CT2
2 0 2
Sessió Magistral
A2
A3
15 40 55
Presentacions / exposicions
CT1
4 6 10
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CT2
4 3 7
Atenció personalitzada
A2
1 0 1
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Atenció personalitzada La professora està disponible per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència.

Atenció personalitzada
Description

S’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà a l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).


Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Presentacions / exposicions
CT1
L'avaluació de l'assignatura es composa de 4 pràctiques: 3 en grup i 1 individual. La nota final serà la mitjana de les 4. 100%
Others  
 
Other comments and second exam session

Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent.

L'avaluació d'aquesta assignatura és avaluació continuada. Els alumnes aniran lliurant les pràctiques que proposi el professor/a al llarg de l'assignatura.

L'avaluació de la segona convocatòria serà el mateix que la primera, els alumnes hauran de lliurar les pràctiques que no hagin presentat o hagin suspès en primera convocatòria.

Els supòsits pràctics es resoldran a classe, però no implicaran un pes en la nota final.


Fonts d'informació

Bàsica Huertas, Assumpció, La comunicación de los destinos turísticos y sus marcas a través de los medios sociales, URV, 2016
Huertas, Assumpció, La comunicación de los territorios, los destinos y sus marcas, UOC Edciones, 2014
Huertas, Assumpció, La comunicación de los territorios, los destinos y sus marcas, UOC Edciones, 2014

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.