Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE1 |
Conèixer i aplicar els aspectes principals de terminologia química, nomenclatura, termes, convenis i unitats. |
| CE2 |
Conèixer els principis físicoquímics fonamentals que regeixen la Química i les seves relacions amb les diferents àrees de la Química. |
| CE7 |
Relacionar les propietats macroscòpiques i propietats d'àtoms i molècules individuals, incloent macromolècules (naturals i sintètiques), polímers, col·loides i altres materials. |
| CE8 |
Demostrar coneixement, i la seva comprensió per a l'aplicació pràctica, dels fets essencials, conceptes, principis i teories de la Química. |
| CE9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE1 |
Adquirir coneixements teòrics sobre les reaccions químiques en termes de mecanismes de reacció i equacions de velocitat, així com les habilitats pràctiques necessàries per a la quantificació experimental d'aquests processos
Adquirir els coneixements teòrics i experimentals necessaris per a abordar el comportament macroscòpic de la matèria a través de la Termodinàmica Química, i la seva relació amb les propietats microscòpiques a través de la Termodinàmica Estadística
Conèixer l'origen dels fenòmens espectroscòpics i el fonament quàntic de les diferents tècniques
| | CE2 |
Adquirir coneixements teòrics sobre les reaccions químiques en termes de mecanismes de reacció i equacions de velocitat, així com les habilitats pràctiques necessàries per a la quantificació experimental d'aquests processos
Adquirir els coneixements teòrics i experimentals necessaris per a abordar el comportament macroscòpic de la matèria a través de la Termodinàmica Química, i la seva relació amb les propietats microscòpiques a través de la Termodinàmica Estadística
Conèixer l'origen dels fenòmens espectroscòpics i el fonament quàntic de les diferents tècniques
| | CE7 |
Adquirir coneixements teòrics sobre les reaccions químiques en termes de mecanismes de reacció i equacions de velocitat, així com les habilitats pràctiques necessàries per a la quantificació experimental d'aquests processos
Adquirir els coneixements teòrics i experimentals necessaris per a abordar el comportament macroscòpic de la matèria a través de la Termodinàmica Química, i la seva relació amb les propietats microscòpiques a través de la Termodinàmica Estadística
Conèixer l'origen dels fenòmens espectroscòpics i el fonament quàntic de les diferents tècniques
| | CE8 |
Adquirir coneixements teòrics sobre les reaccions químiques en termes de mecanismes de reacció i equacions de velocitat, així com les habilitats pràctiques necessàries per a la quantificació experimental d'aquests processos
Adquirir els coneixements teòrics i experimentals necessaris per a abordar el comportament macroscòpic de la matèria a través de la Termodinàmica Química, i la seva relació amb les propietats microscòpiques a través de la Termodinàmica Estadística
Conèixer l'origen dels fenòmens espectroscòpics i el fonament quàntic de les diferents tècniques
| | CE9 |
Adquirir coneixements teòrics sobre les reaccions químiques en termes de mecanismes de reacció i equacions de velocitat, així com les habilitats pràctiques necessàries per a la quantificació experimental d'aquests processos
Adquirir els coneixements teòrics i experimentals necessaris per a abordar el comportament macroscòpic de la matèria a través de la Termodinàmica Química, i la seva relació amb les propietats microscòpiques a través de la Termodinàmica Estadística
Conèixer l'origen dels fenòmens espectroscòpics i el fonament quàntic de les diferents tècniques
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Simetria molecular i Teoria de Grups |
|
Espectroscòpia molecular |
Simetria, Teoria de grups i Espectroscòpia
Espectroscòpia rotacional
Espectroscòpia vibracional
Espectroscòpia electrònica
|
Termodinàmica Estadística |
Conceptes bàsics
Sistemes de partícules independents |
Teoria cinètica de gasos |
|
Teories cinètiques de les velocitats de reacció. |
Teoria de l'estat de transició |
Cinètica de reaccions complexes. |
A. Mecanismes de reacció
B. Reaccions unimoleculars
C. Reaccions trimoleculars
D. Reaccions en cadena
|
Catàlisi |
A. Adsorció. Catàlisi heterogènia
B. Càtalisi homogènia
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
56 |
39 |
95 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
5 |
15 |
20 |
Pràctiques a través de TIC |
|
4 |
16 |
20 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
1 |
0 |
1 |
Activitats d’auto seguiment |
|
1 |
11 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
16 |
20 |
Proves mixtes |
|
4 |
16 |
20 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
4 |
5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació assignatura i organització |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes a l'aula.
En algunes sessions es podrà recollir el treball de l'alumne a efectes avaluatius.
Assistència obligatòria. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes fora de l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC |
Realització d'activitats via la plataforma moodle.
Realització d'activitats via fulls de càlcul.
Activitats proposades pel professor. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Talk and / or Reading of informative / scientific text
Generate questions and / or outline |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats prèvies als exàmens i/o al final de cada tema
Serveixen per a que l'estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Poden ser de diferents tipus. |
Atenció personalitzada |
Aclariment de dubtes |
descripción |
Aclariment de dubtes (despatx 221) o via correu (anna.clotet@urv.cat) o via moodle (fòrum obert) o via videoconferència o altres medis virtuals El correu electrònic només per sol·licitar les cites o per a qüestions personals. No s'acceptaran tasques per correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Valoració del treball realitzat a la plataforma moodle |
2% |
Activitats d’auto seguiment |
|
Exercicis de diferent tipus per valorar el grau d'aprenentatge de les diferents unitats o parts de l'assignatura. |
2% |
Proves mixtes |
|
Proves: qüestions teòriques
(veure apartat d'altres comentaris i segona convocatòria) |
31% |
Proves pràctiques |
|
Proves: Resolució de problemes
(veure apartat d'altres comentaris i segona convocatòria) |
57% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova simetria |
8% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per a qualsevol examen de l'assignatura (simetria, Capítol3, P1, P2, P3 i segona convocatòria) serà OBLIGATORI que els alumnes s'inscriguin a l'examen a través d'una Consulta a l'espai Moodle. PRIMERA CONVOCATÒRIA: Activitats: - Prova de simetria (8% de la nota final), no recuperable. - Prova del Capítol 3 (3% de la nota final), no recuperable. - Tres proves escrites (P1, P2 i P3; 85% de la nota final), cadascuna amb nota mínima 4.5/10 per poder fer la mitjana. Els seus pesos relatius d'aquest 85% són: P1: 35% ; P2: 35% ; P3: 30%. - Altres activitats obligatòries: 4% de la nota final (TIC, ASS, etc) Si un alumne no obté la nota mínima de 4.5/10 en el parcial P1 o en el P2, tindrà l'opció de superar aquest parcial (nota mínima 4.5/10, fins a un màxim de 7/10) el dia de la prova P3. Si ha suspès els dos parcials, P1 i P2, no podrà recuperar-los el dia de la prova P3, podent recuperar-los en segona convocatòria. Per tant, el dia de la prova P3, us podríeu examinar de P3 únicament, o bé de P3+P1, o bé de P3+P2 (però no de P3+P1+P2). Les activitats de caire optatiu serviran per augmentar la nota final de l'assignatura un cop l'alumne hagi assolit la nota mínima de 5/10 en la qualificació del curs.
SEGONA CONVOCATÒRIA: A la prova escrita final (F2) caldrà una nota mínima de 5/10 per a superar l'assignatura. Es mantindran les notes de les altres activitats amb el mateix percentatge (Prova simetria, Prova Capítol 3 i activitats obligatòries) Nota: Si en primera convocatòria P3 és l'única prova suspesa: en 2a convocatòria (F2) només s'examinarà d'aquesta part. Si en primera convocatòria P3 s'ha aprovat P1 però P2 no o s'ha aprovat P2 però P1 no: en segona convocatòria s'hauran de recuperar les parts P1 i P2. En qualsevol altre cas: es farà una prova global de tota l'assignatura. ALTRES: - No es permet l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. - No es permet l'ús de calculadores programables/alfanumèriques durant la realització de les proves. - La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Alberto Requena Rodrígud [etc.] ez, José Zúñiga Román, Espectroscopía, Madrid [etc.] : Prentice Hall, cop. 2004,
Ira N. Levine, Espectroscopia molecular , Madrid : AC, 1980,
F. Albert Cotton, La Teoría de grupos aplicada a la química, México : Limusa, 1983,
Ira N. Levine ; traducción: Ángel González Ureña , Fisicoquímica , Madrid : McGraw-Hill, 2004,
Peter Atkins, Julio de Paula, Química física, Buenos Aires [etc.] : Médica Panamericana, cop. 2017 (ed. 8),
Keith J. Laidler , Physical chemistry, Boston [etc.] : Houghton Mifflin Co., cop. 1999,
Keith J. Laidler, Chemical kinetics , Patparganj : Pearson Education, 2004,
Anna Clotet, Espai moodle asignatura i apunts assignatura, ,
Daniel C. Harris, Michael D. Bertolucci, Symmetry and Spectroscopy. An introduction to Vibrational and Electronic Spectroscopy, Oxford University Press. Dover edition (1989),
|
|
Complementària |
Hollas, J. Michael , Modern spectroscopy , Chichester [etc.] : John Wiley & Sons, cop. 1996 ,
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
ESTRUCTURA MOLECULAR/13204106 |
|
|
Otros comentarios |
AQUESTA ASSIGNATURA TÉ PREREQUISITS DE MATRÍCULA: Per a matricular-la cal tenir superada prèviament la 13204106/Estructura Molecular
Es recomana cursar l'assignatura "Laboratori de Química Física" simultàniament. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|