Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE3 |
Conèixer els principals elements i compostos orgànics i inorgànics, així com biomolècules, les seves propietats, les seves rutes sintètiques, la seva caracterització i la seva reactivitat. |
| CE10 |
Demostrar habilitats per al treball en el laboratori: realització de procediments químics documentats (síntesi i anàlisi), monitorització de propietats químiques, processos i/o canvis i documentació de tot el treball realitzat i gestió de riscos. |
| CE11 |
Demostrar habilitats per a l'ús adequat de la instrumentació química estàndard. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE3 |
Dominar l'ús en el laboratori de tècniques avançades en la síntesi i caracterització de compostos inorgànics
Ser capaç de preparar en el laboratori composts dels elements de les sèries "s", "p" i "d"
| | CE10 |
Dominar l'ús en el laboratori de tècniques avançades en la síntesi i caracterització de compostos inorgànics
Ser capaç de preparar en el laboratori composts dels elements de les sèries "s", "p" i "d"
| | CE11 |
Dominar l'ús en el laboratori de tècniques avançades en la síntesi i caracterització de compostos inorgànics
Ser capaç de preparar en el laboratori composts dels elements de les sèries "s", "p" i "d"
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1
Obtenció, caracterització i propietats d'una zeolita
|
|
Tema 2
Estudi d’espectres electrònics de complexos de níquel(II)
|
|
Tema 3
Preparació de compostos de coordinació de cobalt(III) i caracterització mitjançant espectroscòpia vibracional i conductimetria
|
|
Tema 4
Preparació d'un complex de Cu(I) i caracterització mitjançant 31P RMN |
|
Tema 5
Tècnica de l’atmosfera inert.
|
|
Tema 6
Estudi de la cinètica d’una reacció d’aquació
|
|
Tema 7
Caracterització complerta d’un compost de coordinació
|
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques a laboratoris |
|
42 |
21 |
63 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
2.5 |
5.5 |
|
Proves orals |
|
0.5 |
4 |
4.5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Seminari sobre tècniques espectroscòpiques |
Pràctiques a laboratoris |
Realització d'experiments al laboratori |
Atenció personalitzada |
Discussió sobre la preparació de les pràctiques i l'evolució dels experiments |
Description |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes en les hores d'atenció. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Avaluació continuada formativa durant les sessions de pràctiques que constarà:
- Preparació de les pràctiques (qüestions prèvies autoavaluades requisit)
- Treball al laboratori (manipulacions, actitud, seguretat, organització treball)
-Quadern de pràctiques
- Discussió dels resultats i comprensió de les pràctiques: qüestions finals autoavaluades requisit i informes finals avaluats
|
70 % |
Proves orals |
|
Examen oral (preguntes sobre les pràctiques) |
30 % |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'assistència al laboratori és obligatòria per a superar l'assignatura així com realitzar les activitats autoavaluables que són requisit. Si no es compleixen aquests requisits l'avaluació constarà com a no presentada. Per aprovar, serà necessària una nota mínima de 5/10 tant en l'examen oral com en les parts avaluables de laboratori. A la segona convocatòria només es podrà recuperar el 30 % de l'assignatura que correspon a l'examen oral. A la segona convocatòria no s'hi podrà presentar qui no hagi superat ni realitzat les pràctiques experimentalment al laboratori. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
K.Nakamoto, Infrared and Raman Spectra of Inorganic and Coordination Compounds, 5ena, 1997
L.C.Nathan, J. Chem. Ed., vol 51, 1974
D. K. MacFarland, C. M. Hardin, M. J. Lowe, J. Chem. Ed., vol 77, 2000
E. Gutiérrez Ríos, Química Inorgánica, 2a, 1994
L. Smart, E. Moore, Química del Estado Sólido, , 1992
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
QUÍMICA INORGÀNICA I/13204109 | QUÍMICA INORGÀNICA II/13204110 |
|
|
Other comments |
AQUESTA ASSIGNATURA TÉ PREREQUISITS DE MATRÍCULA:
Per a matricular-la cal tenir superades prèviament les assignatures 13204109/Química Inorgànica I i 13204110/Química Inorgànica II |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|