Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE1 |
Conèixer i aplicar els aspectes principals de terminologia química, nomenclatura, termes, convenis i unitats. |
| CE3 |
Conèixer els principals elements i compostos orgànics i inorgànics, així com biomolècules, les seves propietats, les seves rutes sintètiques, la seva caracterització i la seva reactivitat. |
| CE10 |
Demostrar habilitats per al treball en el laboratori: realització de procediments químics documentats (síntesi i anàlisi), monitorització de propietats químiques, processos i/o canvis i documentació de tot el treball realitzat i gestió de riscos. |
| CE12 |
Demostrar habilitats per als càlculs numèrics i la interpretació de les dades experimentals, amb especial èmfasi en la precisió i l'exactitud. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE1 |
Conèixer l'estructura i la reactivitat dels grups funcionals més comuns
| | CE3 |
Adquirir informació i instrucció pràctica necessària per a aplicar-la a la metodologia sintètica i a la caracterització de compostos orgànics. Desenvolupar una actitud crítica de perfeccionament en la labor experimental i cercant solucions als problemes diaris en el laboratori incloent els aspectes de seguretat
| | CE10 |
Adquirir informació i instrucció pràctica necessària per a aplicar-la a la metodologia sintètica i a la caracterització de compostos orgànics. Desenvolupar una actitud crítica de perfeccionament en la labor experimental i cercant solucions als problemes diaris en el laboratori incloent els aspectes de seguretat
| | CE12 |
Saber aplicar els càlculs numèrics en base la estequiometria de les reaccions, el càlcul de rendiments, preparació de solucions. Sap interpretar de les dades experimentals i els fonaments de les tècniques de separació i purificació habituals en un laboratori de síntesi.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1.- Síntesi i purificació de compostos orgànics senzills en una sola etapa. |
Síntesi de p-metoxiacetanilida
Síntesi d’acetat d’isoamil
Síntesi de clorobenzè
Síntesi de p-cloronitrobenzè
Oxidació del borneol i reducció del càmfora |
2.- Separació i identificació dels components d'una barreja. |
Aïllar un producte d'una mescla:
Purificar un producte
Caracterització per a les seves propietats físiques
Caracterització per les seves propietats químiques
Preparació i caracterització d'un derivat.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Seminaris |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques a laboratoris |
|
50 |
6 |
56 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
3 |
5 |
Supervisió |
|
1 |
3 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de les diferents pràctiques i introducció a la metòdica de treball. |
Seminaris |
Seminari al laboratori sobre seguretat i tractament de residus.
Seminaris al començament de cada pràctica sobre les tècniques i metodologies a utilitzar. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de les pràctiques programades. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució en la mateixa sessió de laboratori d'un qüestionari bàsic sobre cadascuna de les practiques del període de pràctiques del primer quadrimestre. |
Supervisió |
Seguiment mitjançant qüestions de la evolució del alumne.
Control de la llibreta de laboratori.
|
Atenció personalitzada |
Seguiment de l'evolució de l'alumne. |
descripción |
L’atenció personalitzada per resoldre dubtes o
rebre orientació, es farà en horaris concertats prèviament per correu
electrònic, de forma presencial o via online segons les circumstàncies. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
S’avaluarà el grau de preparació prèvia de la pràctica, capacitat de treball, la destresa i el correcte ús del material de laboratori, la capacitat de resoldre problemes pràctics, així com la capacitat d’aprendre i de corregir errors. |
40%
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
S’avaluarà el qüestionari de preguntes curtes sobre la pràctica, el qual s’ha d’entregar al final de cada pràctica. |
10% |
Supervisió |
|
S'avaluarà la llibreta de laboratori així com les qüestions i comentaris que el professor faci de la mateixa i de les pràctiques fetes. |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
En una prova escrita que es realitzarà a una aula, s’avaluaran, mitjançant preguntes curtes, els fonaments teòrics i els aspectes pràctics de les pràctiques realitzades en el període de pràctiques que es realitza durant el primer quadrimestre. |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'assistència a les pràctiques es obligatòria. En cas d'absències puntuals per causa de força major s'han de justificar amb el document adient. L'organització de les classes pràctiques de laboratori s'especificarà en l'espai Moodle de l'assignatura. La 2a convocatòria consistirà en una prova escrita equivalent al 50% de la nota final, és a dir, es guardaran les notes de l'avaluació continuada corresponents a les pràctiques (pràctiques a laboratori, 30%; treballs, 20%). Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Mª Ángeles Martinez Grau, Aurelio G. Csákÿ , Técnicas experimentales en síntesis orgánica, Editorial Síntesis, 2001
B.S. Furniss, A.J. Hannaford, P.W.G. Smith, A.R. Tatchell, Vogel'stexbook of practical organic chemistry, logman Scientific & Technical, 1989
Wiley Karo, Sourceboock of advanced organic laboratorypreparations, Accademic Press Inc., 1992
D.W. Mayo, R.M. Pike, P.K. Trumper , Microscale organic laboratory, John Wiley & Sons, 1994
J. Vilarrasa, Introducción al análisis orgánico , Eunibar,
|
|
Complementària |
R.Q. Brewster, C.A. Van der Werf, W.EweenE. Mc, Curso práctico dequímica orgánica, Ed. Vertix-Alhambra, 1970
D.L. Pavia, Química orgánica experimental, Ed. Eunibar, 1978
L.F. Fieser , Experimentos orgánicos, Ed. Reverte, 1967
H. Gilman, A.H. BlaTT Eds. , Organic Syntheses Vol I, II, III, IV i V, Wiley,
McElvain , La caracterización de los compuestos orgánicos, Ed. Aguilar,
F.C. Owen, La caracterización de los compuestos orgánicos por métodos químicos , Ed, Reverté,
D.J. Pasto, C.R. Johnson , Determinación de estructuras orgánicas, Ed, Reverté,
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
QUÍMICA ORGÀNICA I/13204113 | QUÍMICA ORGÀNICA II/13204114 |
|
|
Otros comentarios |
AQUESTA ASSIGNATURA TÉ PREREQUISITS DE MATRÍCULA:
Per a matricular-la cal tenir superades prèviament les assignatures 13204113/Química Orgànica I i 13204114/Química Orgànica II |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|