Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE7 |
Relacionar les propietats macroscòpiques i propietats d'àtoms i molècules individuals, incloent macromolècules (naturals i sintètiques), polímers, col·loides i altres materials. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE7 |
Conèixer l'estructura dels polímers, les seves principals característiques i aplicacions i els mètodes sintètics que permeten la seva obtenció
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció. |
Introducció històrica i conceptes bàsics. Caracterització de polímers. |
2. Reaccions de polimerització |
Tipus de reaccions de polimerització. Polimerització per etapes. Polimerització en cadena. Polimeritzacions per apertura d’anell. Polimeritzacions controlades. |
3. Polimerització per etapes |
Reactivitat. Cinètica de polimerització. Pes molecular i polidispersitat. Copolimerització. Polímers de condensació |
4. Polimerització radicalaria |
Esquema cinètic de la polimerització. Tècniques de polimerització radicalària. Polímers vinílics. Polímers acrílics. |
5. Polimeritzacions iòniques |
Polimerització catiònica. Polimerització aniònica. |
6. Copolímers lineals i d'altres topologies |
Reaccions de copolimerització. Hiperrramificats. Dendrimers. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
9 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
11 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
12 |
14 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
S'encoratja als estudiants que necessitin ajuda que aprofitin les sessions de tutoria. S’organitzaran sessions específiques de tutoria dedicades a la planificació, supervisió i assessorament sobre l’exposició oral i l’informe escrit. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un treball (prèvia presentació escrita). Es requerirà una nota mínima de 4 per ser compatibilitzada en l'avaluació global de l'assignatura. |
50 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. L'alumne ha de respondre de manera directa mitjançant els coneixements que té sobre la matèria. Es requerirà una nota mínima de 4 per ser compatibilitzada en l'avaluació global de l'assignatura. |
50 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
En segona convocatòria es realitzarà una prova objectiva de preguntes curtes amb un pes del 50% en l'avaluació. Pel 50% restant es mantindrà la qualificació obtinguda en la presentació. Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves a excepció del consentiment exprés del professor. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. En l'espai Moodle de cada asignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. |
Bàsica |
Areizaga, J.; Cortázar, M.; Elorza, J.M.; Iruin, J.J., Polímeros, Last edition available, Síntesis
Hiemenz, P.C.; Lodge, T.P., Polymer Chemistry, Last edition available, CRD Press
Carraher, C.H., Introduction to Polymer Chemistry, Last edition available, CRC Press
Brazel, C.S.; Rosen, S.L., Fundamental Principles of Polymeric Materials, Last edition available, Wiley
Odian, G., Principles of Polymerization, Last edition available, Wiley
Cowie, J.M.G.; Arrighi, V., Polymers: Chemistry and Physics of Modern materials, Last edition available, CRC Press
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
CIÈNCIA DE MATERIALS/13204119 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
QUÍMICA ORGÀNICA I/13204113 | QUÍMICA ORGÀNICA II/13204114 | SÍNTESI ORGÀNICA/13204121 | DETERMINACIÓ ESTRUCTURAL DE COMPOSTOS ORGÀNICS/13204122 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|