Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE7 |
Relacionar les propietats macroscòpiques i propietats d'àtoms i molècules individuals, incloent macromolècules (naturals i sintètiques), polímers, col·loides i altres materials. |
| CE9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE7 |
Conèixer els aspectes bàsics de la nucleació i creixement dels cristalls i la relació entre l'estructura cristal·lina i les propietats dels materials cristal·lins
| | CE9 |
Conèixer els aspectes bàsics de la nucleació i creixement dels cristalls i la relació entre l'estructura cristal·lina i les propietats dels materials cristal·lins
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Nucleació homogènia |
Tipus de Nucleació. Periode d'inducció. Zona metaestable. |
Velocitat i mecanisme de creixement cristal•lí |
Velocitat i tipus de cares. Tipus de mecanismes de creixement. Models de difusió superficial i models de difusió volúmica. |
Hàbit cristal•lí |
Forma d'equilibri. Teorema de Wulff.Forma de creixement |
Relació morfologia i estructura cristal•lina |
Teories morfològiques: Bravais-Friedel Donnay-Harker.
Teoria Periodic Bond Chain de Hartman i Perdok.
|
Factors interns i factors externs. Canvi d'hàbit |
Influència dels factors externs: Impureses, solvent, hidrodinàmica. |
Creixement a partir de fos. |
Mètodes de Bridgman, Czochralski i altres. |
Creixement a partir de solució |
Baixa i alta temperatura |
Creixement a partir del vapor |
Principals mètodes de creixement. |
Creixement a partir de fase sòlida |
Principals mètodes de creixement. |
Creixement de capes epitaxials |
Creixement de capes epitaxials, fonaments, VPE, LPE |
Creixement de nanoparticules |
Principals mètodes |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.25 |
0 |
0.25 |
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
10 |
15 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
5 |
10 |
15 |
Pràctiques a laboratoris |
|
4 |
4 |
8 |
Treballs |
|
2 |
8 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1.75 |
2 |
3.75 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, dels continguts, els objectius i l'avaluació corresponents |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució a l'aula de problemes i exercicis previament presentats a l'alumne |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Presentació i resolucio de practiques amb relació als temes plantejats |
Pràctiques a laboratoris |
Creixement de cristals, nanocristalls, epitaxies i materials texturats per a diferents tècniques.
Material cristal·lí. Obtenció del material cristal·lí. Observació de la morfologia cristal·lina. Obtenció dels elements de simetria puntual del cristall.
Caracterització de la fase cristal·lina per difracció de pols. Visita als equips de difracció R-X. |
Treballs |
Redacció i lliurament del material treballat . Comentari d'una publicació en relació als temes treballats. |
Atenció personalitzada |
Totes les etapes tenen una atenció personalitzada. Hi ha hores de tutoria individualitzada per resoldre dubtes corresponents a totes les etapes |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. L'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Avaluació del nivell de comprensió dels conceptes bàsics de l'assignatura |
40% |
Proves pràctiques |
|
Assistència, participació i lliurament d'exercicis i presentació de les pràctiques |
30% |
Proves mixtes |
|
Avaluació del nivell de comprensió d'un article cientific amb conceptes i continguts relacionats amb els desenvolupats a l'assignatura. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatòria hi ha una avaluació global de l'assignatura. A l'espai Moodle de cada assignatura podrà consultar la informació actualitzada. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
|
- Brice, J.C., Crystal Growth processes, John
Wiley and Sons, New York, 1986
-
Hartman, P. Ed., Crystal growth: An
Introduction, North Holland, Amsterdam, 1973
-
Sangwal, K., Elementary Crystal Growth,
Saan Pu, Lublin, 1994
-
Hurle, D.T.J. Ed., Handbook of Crystal
Growth V1-3 a,b, North Holland, Amsterdam,-London-New york- tokyo, 1994
-
Revista JCR: Journal of Crystal
Growth, Elsevier, Pub, des de 1967, The Netherlands
- Revista JCR: Crystal Growth and design, Amer. chemical soc. Washington, USA
- Revista JCR:CrystEngComm, Royal Soc Chemistry, Cambridge, England.
- Revista JCR: Progress in Crystal Growth and Characterization of materials. Pergamon Elsevier Science LTD, England
- Sangwal, K & Rodriguez-Clemente, R.,
Surface morphology of Crystalline Solids, Trans Tech Pu., Brookfield, 1991
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana haver cursat l'assignatura de Cristal•lografia (segon curs del Grau de Química) |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|