Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE3 |
Conèixer els principals elements i compostos orgànics i inorgànics, així com biomolècules, les seves propietats, les seves rutes sintètiques, la seva caracterització i la seva reactivitat. |
| CE9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE3 |
Conèixer i aplicar la metodologia de l'anàlisi retrosintètica per al disseny de molècules orgàniques
Fer ús de les fonts bibliogràfiques per resoldre un problema sintètic
| | CE9 |
Conèixer i aplicar estratègies que permetin realitzar transformacions moleculars amb el màxim grau de control de la quimio-, regio- i/o estereoselectivitat
Fer ús de les fonts bibliogràfiques per resoldre un problema sintètic
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. Anàlisi retrosintètica. Model de Lapworth-Evans. Classificació de grups funcionals. Inversió de la polaritat
|
|
Tema 2. Disseny de Síntesi: Estrategia i control. Selectivitat.
|
|
Tema 3. Desconnexions d'un grup
|
|
Tema 4. Desconnexions C-C de dos grups.
|
|
Tema 5. Síntesi de compostos cíclics
|
|
Tema 6. Síntesis estereoselectives de compostos orgànics |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
13 |
13 |
26 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Treballs |
|
1 |
5 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació dels aspectes organitzatius de l'assignatura, avaluació, etc |
Sessió Magistral |
Exposició oral per part del professor dels temes que conformen el programa. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Discusió oral per part de l'alumne sobre els exercicis proposats |
Treballs |
Elaboració d'un treball relacionat amb la síntesi d'una molècula concreta o amb una estratègia sintètica. |
Atenció personalitzada |
Consulta sobre aspectes no aclarits durant la classe. |
descripción |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
participació prorategada dels alumnes a la pisarra |
10% |
Treballs |
|
Elaboració d'un treball relacionat amb la síntesi d'una molècula concreta o amb una estratègia sintètica. |
40% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova escrita pràctica sobre el contingut de l'assignatura. Cal tenir una puntuació mínima de 4/10 a la prova objectiva per poder fer mitjana. |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. S'ha de tenir una puntuació mínima de 4/10 en la prova objectiva per poder fer mitja. 2a convocatòria: Només es podrà recuperar la prova objectiva de preguntes curtes (50%). Les notes del treball (40%) i de la participació de problemes (10%) no es podran recuperar i seran les publicades en primera convocatòria. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
S. Warren, P. Wyatt, Organic Synthesis. The Disconnection Approach, 2a, Wiley,
|
|
Complementària |
P. Wyatt, S. Warren, Organic synthesis. Strategy and control, Wiley,
P. Wyatt, S. Warren, Workbook for organic synthesis, Wiley,
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
SÍNTESI ORGÀNICA/13224121 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|