Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE3 |
Conèixer els principals elements i compostos orgànics i inorgànics, així com biomolècules, les seves propietats, les seves rutes sintètiques, la seva caracterització i la seva reactivitat. |
| CE5 |
Valorar la importància de l'impacte de la Química en la vida: indústria, medi ambient, farmàcia, salut, agroalimentació, etc. |
| CE7 |
Relacionar les propietats macroscòpiques i propietats d'àtoms i molècules individuals, incloent macromolècules (naturals i sintètiques), polímers, col·loides i altres materials. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE3 |
Conèixer els principis de la catàlisi heterogènia i homogènia incloent els tipus de catalitzadors, la seva estructura i composició centrant-se en processos catalítics d'interès tant per a l'obtenció de productes de gran escala de producció com a productes de química fina.
| | CE5 |
Conèixer els principis de la catàlisi heterogènia i homogènia incloent els tipus de catalitzadors, la seva estructura i composició centrant-se en processos catalítics d'interès tant per a l'obtenció de productes de gran escala de producció com a productes de química fina.
| | CE7 |
Conèixer els principis de la catàlisi heterogènia i homogènia incloent els tipus de catalitzadors, la seva estructura i composició centrant-se en processos catalítics d'interès tant per a l'obtenció de productes de gran escala de producció com a productes de química fina.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. Fonaments de la Catàlisi
|
Definició de catàlisi, sistemes catalítics i mesura de l'activitat catalítica |
Tema 2. Factors d'influència en la reacció catalitzada |
Composició dels catalitzadors, tipus de reactors, paràmetres externs. |
Tema 3. Tècniques de caracterització de superfícies |
Difracció de Raigs-X, Fisisorció de nitrogen, TPR, TPD, XPS, microscopia electrònica. |
Tema 4. Disseny de catalitzadors heterogenis |
Preparació, vida catalítica, formes d'utilització. |
Tema 5. Cinètica de la reacció catalítica |
Etapes de la reacció química, quimisorció, desorció. |
Tema 6. Elecció del catalitzador heterogeni
|
Metalls (hidrogenació), òxids metàl·lics (oxidació), materials àcids (isomerització, trencament, polimerització), materials bàsics (condensació). |
Tema 7. Aplicacions de la catàlisi heterogènia |
- Procés Fischer-Tropch.
- Síntesi d’amoníac
- Eliminació de contaminants de la combustió en els automòbils |
Tema 8. Introducció a la catàlisi homogènia. |
Conceptes. Reaccions catàlitiques amb compotos organometàl.lics. Cicles catalítics. Aplicacions. |
Tema 9. Hidrogenació d'alquens |
Hidrogenació asimètrica: l'origen de l'enantioselectivitat. Aplicacions: síntesi de L-Dopa i d'Aspartam |
Tema 10. Reaccions de substitució al.lílica |
Reaccions de alquilació C-C asimétriques. Aplicacions. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
0.51 |
0 |
0.51 |
Sessió Magistral |
|
17 |
7.99 |
24.99 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
14 |
16 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
18 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
7 |
8 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica de continguts. El material estarà al Moodle |
Presentacions / exposicions |
Preparació-exposició d'un article i d'un tema |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Preparació, resolució i lliurament de problemes |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.
|
descripción |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Es faran 2 exposicions orals breus al llarg del curs que consistiran en el següent:
- presentar un resum d'un article d'una revista que se'ls haurà proposat
- presentar un tema del temari de l'assignatura.
La nota mínima per poder aprovar l'assignatura d'aquest bloc ha de ser de 3 de cada una de les dos exposicio
|
40 % |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
-Es proposaran una sèrie de problemes als alumnes que els hauran de resoldre individualment i lliurar-los al professor en la data convinguda.
La nota mínima per poder aprovar l'assignatura d'aquest bloc ha de ser de 3.
|
10 % |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova escrita. La nota mínima per poder aprovar l'assignatura d'aquest bloc ha de ser de 3 en cada una de les dos parts de l'assignatura. |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. La segona convocatòria constarà d'una prova escrita (50%). Per la nota final es tindrà en compte les notes de les activitats (40% presentació exposicions i 10% resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària) Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
|
1.Material docent elaborat pel professor, distribuït per temes, que està disponible a la plataforma Moodle de l'assignatura. 2. Robert H. Crabtree, Química Organometálica de los metales de transición, Publicacions de la Universitat Jaume I, Castellón de la Plana, 1997. 3. P.W.N.M. van Leeuwen, Homogenous Catalysis, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 2004. 4. J.M. THOMAS, W.J. THOMAS, Principles and Practice of HETEROGENEOUS CATALYSIS. VCH, 1996. 5. M.BOWKER, "The basis and Applications of Heterogeneous Catalysis", Oxford Chemistry Primers, Nº 53, 1998. 6. J.M.THOMAS, R.M.LAMBERT. “ Characterisation of Catalysts” . John Wiley & Sons, 1980. 7. L.SMART AND E:MOORE, "Química del estado sólido ". Addison-Wesley, 1995. |
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
COMPOSTOS INORGÀNICS AVANÇATS/13224111 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|