IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) FÍSICA I Code 13214011
Study programme
Grau en Bioquímica i Biologia Molecular (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Formació bàsica Primer AN
Modality and teaching language
Department Química Física i Inorgànica
Coordinator
RUIZ MARTÍ, JOSÉ JAVIER
E-mail josepxavier.ruiz@urv.cat
dianacristina.dubert@urv.cat
Lecturers
RUIZ MARTÍ, JOSÉ JAVIER
DUBERT , DIANA CRISTINA
Web
General description and relevant information
Aquesta assignatura ha de donar a l'alumne els coneixements bàsics necessaris de la mecànica clàssica com a base interpretatives del món de la química.

Competències
Type A Code Competences Specific
 CE1 Entendre i aplicar els coneixements bàsics de física, matemàtiques i química a la Bioquímica i Biologia Molecular.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 CE1 Conèixer els principis de la mecànica newtoniana i les relacions que es deriven d'ells, aplicant-los al moviment d'una partícula i d'un sistema de partícules
Tenir un coneixement clar de les magnituds físiques, els sistemes d'unitats que es mesuren i l'equivalència entre ells
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Mecànica 1) Magnituds: unitats i dimensions.

2) Dinàmica d'una partícula. Teoremes de conservació.

3) Moviment oscil·latori.

4) Forces centrals.

5) Sistemes de partícules.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
CE1
14 21 35
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
CE1
12 18 30
Atenció personalitzada
3 0 3
 
Proves de desenvolupament
CE1
1 3 4
Proves de desenvolupament
CE1
1 1.5 2.5
Proves de desenvolupament
CE1
1 1.5 2.5
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura i dels objectius formatius que pretén.
Sessió Magistral Explicació teòrica dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de problemes i exercicis relacionats amb els continguts de l'assignatura.
Atenció personalitzada Atenció a l'alumne en el despatx del professor per tal de resoldre dubtes conceptuals i d'aplicació pràctica relacionats amb els continguts de l'assignatura.

Atenció personalitzada
Description

Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. 


Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Proves de desenvolupament
CE1
Es realitzarà una prova escrita on s'avaluarà el coneixement dels conceptes teòrics introduïts a les sessions magistrals 40%
Proves de desenvolupament
CE1
Es realitzarà una prova escrita on s'avaluarà el coneixement dels conceptes adquirits en les classes de problemes 40 %
Proves de desenvolupament
CE1
Es realitzarà una prova escrita on s'avaluarà el grau de seguiment de l'assignatura 20 %
Others  
 
Other comments and second exam session

Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Fonts d'informació

Bàsica Tippler, P.A., Física (Vol I i II), , Reverté
Serway, R. A. and Jewett, J.W, Física para Ciencias e Ingeniería (vol I i II), , Paraninfo
Gettys, W.E., Keller, F.J. and Skove, M.J., Física Clásica y Moderna, , McGraw-Hill

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.