IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) BIOLOGIA MOLECULAR DE SISTEMES Code 13214105
Study programme
Grau en Bioquímica i Biologia Molecular (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Tercer 2Q
Modality and teaching language
Department Bioquímica i Biotecnologia
Coordinator
BLAY OLIVÉ, MARIA TERESA
E-mail mteresa.blay@urv.cat
maria.guirro@urv.cat
hector.palacios@urv.cat
helena.torrell@urv.cat
Lecturers
BLAY OLIVÉ, MARIA TERESA
GUIRRO CASTELLNOU, MARIA
PALACIOS JORDAN, HÉCTOR
TORRELL GALCERAN, HELENA
Web
General description and relevant information

Introducció a la biologia de sistemes i a l´ús de les tècniques òmiques.



Competències
Type A Code Competences Specific
 CE7 Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques.
 CE8 Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar.
Type B Code Competences Transversal
 CT3 Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 CE7 Capacitació en l'ús d'eines bioinformàtiques per a: a) analitzar estructures i seqüències de proteïnes i àcids nucleics b) recerca d'informació en les principals bases de dades biològiques i bibliogràfiques
 CE8 Demostrar un coneixement clar i bo de les bases de les tècniques d'alt rendiment de les anàlisis òmiques
Type B Code Learning outcomes
 CT3 Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. (Creativitat)
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista. (Innovació)
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. (Avaluació)
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
1. Introducció a les òmiques.
2. Genòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
3. Transcriptòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
4. Proteòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
5. Metabolòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
Seminaris:

Anàlisi estadística de l'expressió gènica d'un sistema biològic amb l'objectiu d'entendre la informació continguda en diversos tipus de gràfics que representen dades òmiques.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
CE7
29 44 73
Seminaris
CE8
CT3
14 21 35
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CE8
CT3
15 21 36
Atenció personalitzada
4 0 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
CE7
1 0 1
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició i treball dels continguts de l'assignatura.
Seminaris Ampliació pràctica dels continguts donats a les sessions magistrals.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Exercicis pràctics a través de les TIC.
Atenció personalitzada Atenció dels dubtes de l'alumnat fora de classe.

Atenció personalitzada
Description

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Seminaris
CE8
CT3
Treballs escrits 25
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CE8
CT3
Treball final. 25
Proves objectives de preguntes curtes
CE7
Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. 50
Others  
 
Other comments and second exam session

Si l'estudiant fa activitas fraudulentes durant l'avaluació d'aquesta assignatura li comportarà la nota de suspens.


Fonts d'informació

Bàsica

A determinar

Complementària

A determinar

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.