Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE4 |
Conèixer i comprendre de manera integrada els organismes a nivell molecular, cel·lular i metabòlic. |
| CE10 |
Apreciar la complexitat i diversitat dels organismes a través de l'estudi de les seves molècules, cèl·lules i processos fisiològics, la seva genètica i evolució. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE4 |
Adquirir els fonaments d'anatomia i funcionalitat dels organismes superiors per a poder situar els processos bioquímics en el context dels organismes pluricel.lulars
| | CE10 |
Adquirir els fonaments d'anatomia i funcionalitat dels organismes superiors per a poder situar els processos bioquímics en el context dels organismes pluricel.lulars
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció a la diversitat animal |
1.1 Conceptes generals
1.2 Teories evolutives
1.3 Taxonomia, sistemàtica i classificació
1.4 Característiques dels animals
1.5 Graus i models d'organització dels metazous
1.6 Desenvolupament embrionari |
2. Principis bàsics de fisiologia animal |
2.1 Sistema nerviós
2.2 Teixit muscular
2.3 Sistema digestiu
2.5 Sistema endocrí
2.4 Sistema excretor
2.5 Sistema circulatori |
3. Fisiologia Vegetal |
3.1 Nutrició vegetal
3.2. Fotosíntesi (segona part)
3.3 Introducció al metabolisme secundari vegetal
3.4. Estrès vegetal
|
4. Seminaris de biologia animal |
4.1. Investiga sobre les característiques dels diferents Filum d'animals
|
5. Seminaris de Biologia vegetal |
5.1. Morfogènesi vegetal
5.2. Fotomorfogènesi vegetal i moviments de les plantes
5.3. Reprodució de plantes
5.4. Sencència i abscisió
|
6. Pràctiques de biologia animal i vegetal |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Seminaris |
|
10 |
20 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
18 |
27 |
45 |
Sessió Magistral |
|
30 |
36 |
66 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Explicació detallada del desenvolupament del curs, objectius d'aprenentatge i criteris d'avaluació.
|
Seminaris |
Realització d'un treball de recollida de dades, tractament de les dades i explicació i discussió dels resultats.
Introducció a diferents aspectes sobre el creixement i desenvolupament vegetal. |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctiques de Biologia Animal i Vegetal per mitjà d'experimentació directa dels estudiants i d'una demostració.
|
Sessió Magistral |
Explicació del contingut teòric de l'assignatura.
Biologia Animal : temas 1-2
Biologia Vegetal : tema 3 |
Atenció personalitzada |
Atenció individualitzada de l'alumnat sobre aspectes/ dubtes sorgits durant el curs |
Description |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Realització de treballs científics sobre temes exposats pel professor (part biologia animal).
Examen tipus test (part biologia vegetal). |
20%
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Assistència obligatòria
Examen de pràctiques tipus test
(Dos exàmens un correspondrà a les pràctiques de biologia animal i l'altre a les de biologia vegetal) |
20% |
Proves mixtes |
|
Preguntes tipus test i / o preguntes concretes, de resposta curta.
(Dos exàmens un correspondrà a la part de biologia animal i l'altre a la part de biologia vegetal) |
60% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
PRIMERA CONVOCATORIA L'alumne aprovarà l'assignatura quan iguali o superi la qualificació de 5/10 en sumar totes les puntuacions obtingudes en les diferents activitats realitzades en l'assignatura. Per obtenir una qualificació en l'assignatura, l'alumne haurà d'haver aconseguit almenys un 4/10 en totes les activitats realitzades. En cas que en alguna activitat no s'assoleixi aquesta nota, la qualificació final de l'assignatura en aquesta convocatòria serà de suspens. SEGONA CONVOCATÒRIA L'alumne haurà de realitzar un examen tipus mixt que contindran preguntes només d'aquella part o parts que tingués una qualificació menor de 4/10. L'examen serà del mateix tipus que el realitzat en la convocatòria anterior. L'alumne aprovarà l'assignatura quan iguali o superi la qualificació de 5/10 en sumar totes les puntuacions obtingudes en les diferents activitats realitzades en l'assignatura L'assistència a pràctiques és obligatòria i la manca injustificada a les mateixes suposarà el suspens de l'assignatura en primera i segona convocatòria Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Gerard J. Tortora / Bryan Derrickson, Principios de Anatomía y Fisiología, , Edit. Médica Panamericana EAN: 9786077743781
Silverthorn DE, Orber WC, Fisiología Humana. Un enfoque integrado, , Edit. Médica Panamericana ISBN 978-950-06-1982-0
Campbell NA, Reece JB , Mastering Biology, , Pearsons Benjamin Cummings
Mr. Bruce D. Wingerd, Rat Dissection Manual , , (Johns Hopkins Laboratory Dissections Series) [Pla
Barceló, J. i col. (2001)., Fisiología vegetal. , , Ed. Pirámide. Madrid.
Azcón-Bieto, J. i Talón, M. (1993)., Fisiología y bioquímica vegetal. , , Ed. Interamericana McGraw-Hill. Nueva York.
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
METODOLOGIA I EXPERIMENTACIÓ EN BIOQUÍMICA/13214114 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
SENYALITZACIÓ I CONTROL DE FUNCIONAMENT CEL·LULAR/13214115 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
BIOLOGIA/13214005 | BIOLOGIA CEL·LULAR/13214006 | GENÈTICA/13214007 |
|
|
Other comments |
La Dra. Francesca Fort, professora de la part de Biologia Vegetal fa les següents observacions específiques:
• Les classes de teoria i seminaris no són d’assistència obligada
• Les classes de pràctiques són obligatòries (no es pot faltar)
• La professora es reserva el dret d’admissió a les classes d’assistència no obligada
• Els alumnes han de ser puntuals i respectuosos amb la professora i amb els seus companys. Es consideren faltes de respecte, la manca de puntualitat i el xerrar a la classe, entre altres
• Es lliurarà més informació i més detallada, el primer dia de classe. Per tant cal que tots els alumnes assisteixin aquest dia. Els que no puguin assistir, cal que es posin en contacte amb la professora (mariafrancesca.fort@urv.cat) per correu electrònic per que se’ls hi lliuri el material pertinent. D’aquesta manera quedaran establides les regles de la part de Biologia Vegetal.
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|