Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE2 |
Descriure les bases bioquímiques, moleculars i estructurals del funcionament dels éssers vius. |
| CE9 |
Tenir un coneixement estructural i funcional de les molècules que formen els éssers vius: components bàsics i estructures polimèriques. |
| CE14 |
Descriure la manera en la qual els éssers vius extreuen, transformen i utilitzen l'energia del seu entorn. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE2 |
Conèixer la diversitat metabòlica dels vegetals
Tenir un coneixement sòlid de les principals vies metabòliques centrals dels vegetals i els mecanismes de la seva regulació
| | CE9 |
Conèixer la diversitat metabòlica dels vegetals
Tenir un coneixement sòlid de les principals vies metabòliques centrals dels vegetals i els mecanismes de la seva regulació
| | CE14 |
Adquirir coneixements fonamentals sobre els processos bàsics que afecten i controlen la producció de compostos sintetitzats per les plantes.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
BLOC 1: Metabolisme del creixement i desenvolupament vegetal
|
1.1. Introducció a la Fisiologia Vegetal
1.2. Conceptes generals de creixement i desenvolupament vegetal.
1.3. Senyalització per hormones / Concepte d’hormona vegetal. Receptors d’hormones i transducció de senyals: Auxines, gibberel·lines, citoquinines, etilè, àcid abscísic. Característiques, distribució i metabolisme. Efectes fisiològics de les hormones.
1.4. Altres fitoreguladors del creixement: poliamines, àcid jasmònic, salicilats i brasinoesteroides.
1.5. Enginyeria genètica i Biotecnologia vegetal
|
BLOC 2: Metabolisme secundari vegetal
|
2.1. Introducció al Metabolisme secundari. Metabolisme primari i metabolisme secundari. Diversitat química i variabilitat del metabolisme secundari. Principals grups de metabòlits secundaris. Teoria de la xenohormesi. Metabòlits secundaris més rellevants amb ús medicinal i industrial.
2.2. Terpens. Què són els terpens? Estructura. Classificació. Biosíntesi. Tipus.
2.3. Alcaloides. Què són els compostos nitrogenats? Biosíntesi. Tipus de compostos nitrogenats.
2.4. Compostos fenòlics. Què són els compostos fenòlics?. Biosíntesi. Tipus de compostos fenòlics. Importància ecològica dels compostos fenòlics.
2.5. Metabolisme, biodisponibilitat, mecanismes d'acció i efectes beneficiosos dels compostos fenòlics en la salut humana. Polifenols. Flavonoids. Proantocianidines.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
18 |
27 |
45 |
Seminaris |
|
10 |
15 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura per part del professor. |
Seminaris |
Assistència, participació i realització de les activitats de seminaris. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes |
Description |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. L'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Presentació individual al seminari |
30% |
Proves mixtes |
|
Proves mixtes que inclouran preguntes tipus test i preguntes de desenvolupament on s'avaluaran els continguts donats a les classes magistrals. Es realitzaran dues proves al llarg del quatrimestre que tindran el mateix pes. |
60% |
Others |
|
Assistència i participació a les classes i seminaris |
10%
|
|
Other comments and second exam session |
L'assignatura s'aprovarà amb un 5/10, havent de tenir una qualificació mínima de 4,5/10 per a superar cada parcial i poder eliminar matèria. En la segona convocatòria constarà d'un examen únic en el que s'avaluarà tot el temari. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà iniciat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
J. Barceló, G. Nicolás, B. Sabater i R. Sánchez Tamés, FISIOLOGÍA VEGETAL, 2003, Madrid
J. Azcón-Bieto i M. Talón., FUNDAMENTOS DE FISIOLOGÍA VEGETAL, 2000, Interamericana-McGraw-Hill
F.B.Salisbury i C.W. Ross, FISIOLOGÍA VEGETAL , 2000, Madrid
W. G. Hopkins i P.A. Hüner, INTRODUCTION TO PLANT PHYSIOLOGY, 2004, New York
Jones R, Ougham H, Thomas H, Waaland S, The Molecular Life of Plants, 2013, Wiley-Blackwell, Chichester, U.K
Taiz L, Zeiger E, Moller IM, Murphy A, Plant Physiology and Development, 2014, Sinaurer Assoc. Oxford Univ Press
Buchanan BB, Griessen W,Jones RL, Biochemistry & Molecular Biology of Plants, 2015, Wiley,Blackwell, Chichester, U.K
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
BIOLOGIA/13214005 | BIOQUÍMICA/13214008 | BIOLOGIA ANIMAL I VEGETAL/13214108 |
|
|
Other comments |
Coneixements bàsics de Fisiologia Vegetal i metabolisme de les plantes |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|